رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 433627

دبیر هیات دولت: کار دولت تعطیلی بردار نیست

ساعت24 - دبیر هیات دولت می گوید: کار دولت به عنوان نماد اداره کشور تعطیلی بردار نیست، در تعطیلات نوروز هم بخش های زیادی از دستگاه های اجرایی فعال هستند و کارها و وظایف خود را انجام می دهند.

محسن حاجی میرزایی گفت: پنج سال از دولت اول و دوم آقای دکتر روحانی می گذرد، در تمام این چند سال طبق روال، دولت تمام جلسات خود را برگزار کرده است، حتی در روزهایی که بین دو روز تعطیل بوده است، دولت مصمم بود حتما جلسات خود را تشکیل دهد.

وی افزود: دولت نماد اداره کشور است و نماد اداره کشور تعطیلی بردار نیست، حتی در روزهای تعطیل نوروز؛ همین الان بخش های زیادی از دولت در اقصی نقاط کشور فعال هستند و کارها و مسئولیت های خود را انجام می دهند تا مردم در آسایش و امنیت باشند؛ ما نیز به عنوان مجموعه ای که کار تمهید مقدمات و موضوعات قابل طرح در دولت را انجام می دهد، کار را از همان روز نخست سال، آغاز کرده ایم.

دبیر هیات دولت یادآور شد: وقتی در بخشی از کشور مشکلی ایجاد می شود و چندین استان و دستگاه و سازمان را درگیر می کند، دیگر زمان، تعطیلات و شب و روز مطرح نیست؛ همان طور که افکار عمومی حساس می شود، دستگاه های اجرایی و دولت نیز آماده و بسیج می شوند.

وی افزود: سیل همین چند روز در برخی مناطق کشور نیز از همین دست بود؛ از همان ابتدا رییس جمهوری و معاون اول رییس جمهوری دستورات لازم را صادر کردند، از سیستم ها و دستگاه های مختلف کشور گزارش گیری ها انجام می شد، آقای دکتر جهانگیری خود عازم منطقه شد؛ وقتی چنین اتفاقاتی در کشور پیش می آید تمام دستگاه ها از نقطه صفر عملیاتی تا عالی ترین سطح برای مدیریت بحران، ارزیابی میزان خسارت، اقدام و عملیات و حتی مدیریت فضای رسانه ای کشور، پای کار می آیند.در این اتفاقات تقریبا همه بدنه دولت در حالت آماده باش قرار می گیرد، حساسیت ها افزایش می یابد و تمهیدات برای مهار و مدیریت بحران پیش بینی می شود؛ معمولا در چنین مواردی نماینده ویژه نیز مشخص می شود.

حاجی میرزایی اظهار کرد: برای سیل این چند روز در استان های شمالی، به جز مقامات استانی، استان های همجوار درگیر عملیات کمک رسانی بودند،وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری تعیین شد و به همراه شخص وزیر کشور(عبدالرضا رحمانی فضلی) برای هماهنگی بین دستگاه هایی، امدادرسانی و... و ارزیابی میدانی از شرایط و خسارت ناشی از سیل، عازم منطقه شدند.
در این شرایط دیگر تعطیلات و نوروز مطرح نیست و حفظ جان و مال مردم، کنترل و مدیریت بحران، امدادرسانی، خدمات لجستیکی، اورژانس و کاهش و توقف خسارات، در صدر اولویت دولت و کشور قرار می گیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها