رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442634

ازسرگیری نبرد با سلاح سنگین در جنوب طرابلس لیبی

ساعت 24 - منابع لیبیایی از آغاز مجدد درگیری‌ها در اطراف طرابلس پایتخت لیبی و استفاده از سلاح سنگین از جمله موشک‌های «گراد» در این درگیری‌ها خبر دادند.

درگیری بین نیروهای شرق لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» (غرب)، روز جمعه (دیروز) در محله‌های خلة الفرجان، عین زاره، منطقه السبعه و محور وادی‌الربیع ازسر گرفته شد.

روزنامه «القدس‌العربی» به نقل از ساکنان جنوب طرابلس نوشت که سلاح‌های سنگین از جمله موشک‌های «گراد» در درگیری‌ بین نیروهای حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی استفاده می‌شود.

ساکنان منطقه الخله گزارش دادند که هواپیماهای جنگی نیز دیروز به طور گسترده بر فراز منطقه درگیری در حال پرواز بودند و صدای بمباران شنیده می‌شد اگرچه محل درگیری‌ها و هویت هواپیماها مشخص نبود.

در همین ارتباط، فرانسه دو طرف درگیری در لیبی را به اجرای تعهدات خود در کنفرانس‌های پاریس، پالرمو و ابوظبی فراخواند.

برخی منابع فرانسوی گفتند که فرانسه دولت السراج را به ازسرگیری مذاکرات و پذیرش آتش‌بس فوری و غیرمشروط تشویق کرده است و گذشته از آن «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه تصمیم دارد هفته آینده در کاخ الیزه از حفتر استقبال کند.

حمله مسلحانه به یک میدان نفتی در غرب لیبی

یک منبع لیبی امروز شنبه از حمله مسلحانه به یک میدان نفتی در جنوب غربی این کشور و کشته شدن دو نفر و ربایش شش نفر دیگر خبر داد.

این منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که «اطلاعات اولیه حاکی از کشته شدن دو نفر و ربایش شش نفر دیگر در جریان حمله به میدان نفتی زله در جنوب غربی لیبی است».

از زمان سقوط رژیم «معمر القذافی» در سال ۲۰۱۱، لیبی این کشور نفت‌خیر، شاهد درگیری‌های داخلی است.

نیروهای شرق لیبی به فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» نیز از حدود دو ماه قبل پیشروی به سمت طرابلس پایتخت لیبی برای تصرف این شهر را آغاز کرده‌اند اما با مقاومت شدید نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست السراج مواجه شده و در نفوذ به داخل طرابلس ناکام مانده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها