رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457214

جاذبه های گردشگری آنتالیا در آفر تور های آنتالیا

رپورتاژ تبلیغی / آنتالیا بعد از استانبول دومین مقصد گردشگری کشور ترکیه محسوب می گردد. آنتالیا به خاطر داشتن خط ساحلی طولانی و وسیعش، منطقه ای می باشد که از هتل ها و استراحتگاه های کوچک و بزرگ و همینطور مراکز خرید متعددی تشکیل شده است و تفریحات زیادی در آن قابل انجام است. اگر مایلید با این شهر ساحلی بینظیر در ترکیه بیشتر آشنا شوید؛ با لحظه آخری در سفر به آنتالیا همراه باشید.

معرفی شهر آنتالیا

آنتالیا مرکز استان آنتالیا در کشور ترکیه می باشد که در منطقه مدیترانه و در غرب ترکیه واقع شده است. این شهر از سمت شمال با شهر بوردور (Burdur)، از سمت جنوب به دریای مدیترانه، از سمت شرق به شهر سریک (Serik) و از سمت غرب به شهر کورکوتلی (Korkuteli) منتهی می گردد.

آنتالیا دارای پنج منطقه مختلف می باشد که محبوب ترین و شناخته شده ترین منطقه برای ایرانی ها، منطقه لارا است. بعد از منطقه لارا، مناطق بِلِک و کِمِر نیز شناخته شده اند و لوکس ترین هتل های آنتالیا نیز در منطقه بلک واقع شده است. بطور کلی مناطق مختلف آنتالیا عبارتند از: منطقه لارا (Lara)، منطقه بِلِک (Belek)، منطقه کِمِر (Kemer)، منطقه کندو (Kundu)، منطقه سیده (Side).

بهترین زمان سفر به آنتالیا

آب و هوای آنتالیا، گرم و معتدل است و متوسط دمای سالانه آن حدود 18.5 درجه سانتی گراد می باشد. هوای آنتالیا در تور آنتالیا در فصل های بهار و پاییز بسیار مطبوع و در فصل تابستان نیز بسیار گرم و خشک می باشد. بهترین زمان سفر به آنتالیا در ایران از اول فصل بهار تا آخر تابستان می باشد و تور آنتالیا در این زمان طرفداران بیشتری دارد (خصوصا در تعطیلات تابستان). البته این شهر در خارج از فصل های اوج مسافر مثلا در ماه های می، سپتامبر و اکتبر هم زیباست و هوا هم هنوز گرم است. به همین خاطر می توانید تعطیلات شگفت انگیزی را بدون شلوغی تجربه کنید و از هوای خوب و دریای فوق العاده زیبا آن، لذت ببرید.

بندرگاه کاله ایجی ( Harbor Koleji Antalya )


به گزارش سفر باتو ، در آنتالیا بندر گاهی وجود دارد که قدمت آن به دوره سلجوقیان و رومیان باستان برمی گردد و در این منطقه فقط خیابان‌های کم عرض و خانه‌های قدیمی به چشم می خورد ولی در عین حال این بندر قلب تپنده شهر است؛ این منطقه که خود از بهترین جاذبه های توریستی آنتالیا به شمار می آید ، خود نیز جاذبه های دیگر این شهر را در بر گرفته که سالانه میلیون ها توریست را به اینجا می کشاند ، برای رفتن به این بندر صبح زود را پیشنهاد می کنیم تا بتوانید از امکانات قایق سواری آن استفاده نمایید.

پارک کارالی اوغلو ( karaalioglu-park )

در آنتالیا پارکهای بسیار زیاد و زیبایی وجود دارد که یکی از بزرگ‌ ترین و بهترین های آن ها پارک کارالی اوغلو است و درجنوب منطقه کالجی قرار گرفته است که مکان خوبی برای استراحت در ظهرهای تابستانی است و از آنجایی که این پارک مشرف به ساختمان شهرداری ، تئاترشهر ، برج قدیمی هیدریلیک کولسیتی و صخره‌های بزرگ درون آب‌های زیبای خلیج آنتالیا است ، می توانید تمامی این جاذبه ها را در یک جا و به صورت همزمان ببنید و علاوه بر این می توانید از تماشای مجسمه‌ های زیبایی که در این پارک ساخته شده لذت ببرید و شایان ذکر است که معروف ‌ترین این مجسمه ها ، مجسمه‌ی کارگر و پسرش است.

برج ساعت (clock tower)

برج ساعت نمادی از آنتالیا است که هم چنان در میدان کاله کاپیسی به عنوان سمبل صلابت و پایداری آنتالیا نمایان است. پارکهای آتاتورک و کاراعلی اوغلو که به بوستان گل مشهور است و نمای بسیار دل انگیزی دارند، نیز در نزدیکی این برج قرار دارد.

آسپندوس

آمفی تاتر معروف شهر است که در۸ کیلو متری شهر سریک واقع شده است .این شهر تاریخی زمانی گران ترین شهر محسوب میشد. آمفی تاتر این شهر ۲۰۰ سال بعد از میلاد توسط رومی ها بنا شده و تمامی مسافران آنتالیا را مجذوب خود میکند .

مسجد کنگره دار (YIVLI MINARE)

ییولی میناره لی توسط سلطان علاء الدین کی قباد سلطان سلجوقی در قرن ۱۳ در مرکز شهر بنا نهاده شد. این مسجد با مناره های زیبایش امروز به یک سمبل در شهر آنتالیا تبدیل شده است. مدرسه کاراتای – مدرسه علومی دینی ای نیز در این منطقه وجود دارد که در زمان سلجوقیان در نوع خود بینظیر بوده و طرفداران تاریخ و تور ترکیه را جذب خود میکند.

کمر

این منطقه در فاصله ۴۲ کیلومتری شهر آنتالیا در تور آنتالیا قرار دارد. در طول این مسیر ۴۲ کیلومتری چشم اندازهای بسیار زیبا وجود دارد. در شهر کمر اقامتگاهی احاطه شده با مناظر بدیع و زیبا طراحی گردیده که محیطی ایده آل را برای گذراندن تعطیلات گردشگران بوجودآورده است. در مرکز خریدی که در این منطقه تعبیه شده است شما میتوانید سوغاتی هایی با قیمت مناسب برای خریدن پیدا کنید و آشنایان خود را نیز در لذت سفر خود شریک کنید.در ضمن این ساحل از جمله تمیز ترین ها و آرام ترین سواحل اروپا محسوب میشود.

لارا

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ترکیه گیک مکان بسیار دوست داشتنی مدیترانه ای با آبهای شفاف و ملایم دریای مدیترانه و مکانی ایده آل برای ریلکسیشن و آرامش یافتن!نزدیکترین منطقه تفریحی و گردشی به آنتالیا منطقه لارا می باشد که فقط با ۶ کیلومتر فاصله در شرق شهر آنتالیا واقع گردیده است و دارای سواحل شنی و سنگریزه ای می باشد و دریای آن دارای امواجی ملایم و نرم می باشد.

در بسیاری از بخشهای این ساحل که به صورت اختصاصی برای استراحت و تفریح گردشگران تجهیز شده است پر است از امکانات جدید و راحت مانند انواع پلاژها رستوران مراکز تفریحی صندلی های ساحلی همراه با چتر امکانات قایق سواری و سایر امکانات که همگی در اختیار بازدیدکنندگان و مسافران می باشد.درضمن رستوران ها و کافی شاپ هایی که در این بخش از ترکیه تعبیه شده میتواند برای مسافران مکانی لذت بخش و آرامش بخش باشد.

آبشارهای ماناوگات | Manavgat Waterfall

یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا بدون شک، آبشارهای ماناوگات است. این آبشار از جنوب کوه های طرس جاری می شود و به دریای مدیترانه می ریزد. از جمله ی عواملی که باعث جذابیت این آبشارها شده است، رستوران های محلی بسیار زیبا و باغ های متعدد چایی است. این آبشار در فاصله ی ۴ کیلومتری ماگناوات قرار گرفته است. اکثرا توریست ها و گردشگرانی که به این منطقه پا می گذارند، حتما با استفاده از کشتی و قایق های مسافرتی در این رودخانه و در حاشیه ی شهر سیده به گشت و گذار می پردازند. درباره ی آبشار ماناوگات باید این نکته را بدانید که این آۀبشار ارتفاع زیادی ندارد اما چشمه کف آلود و همچنان آب این آبشار که پس از سقوط از بالا، صحنه ای جالب را به وجود می آورد.

پارک ملی کاراتپه | National Park Kartepe

یکی از جاذبه های طبیعی و بسیار دیدنی در آنتالیا، پارک ملی کاراتپه به معنای تپه ی سیاه است. اگر بخواهیم در یک کلام این تپه را به خوبی توصیف کنیم باید بگوییم که کاراتپه از جاذبه های گردشگری آنتالیا بیشتر شبیه به یک مجموعه ی تاریخی سرباز است! در این پارک ملی، تخته سنگ های بسیار بزرگ و حکاکی شده ای به خط باستانی وجود دارد که یکی از مهم ترین بازمانده های تمدن قدیمی و اصیل در کشور ترکیه می باشد. بازمانده هایی از محل اقامت یکی از پادشاهان معروف باستانی به نام آسیتاوادا، کتیبه های باستانی از از اقوام فنیقی و هیتی در این پارک ملی یکی از اتفاقات جالبی است که در آن افتاده است. این پارک در زمانی که جنگ های صلیبی هنوز جریان داشت، یکی از مناطقی بوده است که در آن گروه های جنگی با یکدیگر به نبرد می پرداخته اند. اگر به بازدید از این پارک پرداختید بی شک از تندیس ها و مجسمه هایی که دارای شمایل حیواناتی چون گاو و شیر و یا حتی پیکره ی انسانی بازدید نمایید. البته لازم به ذکر است که این مسجمه ها در گذر زمان دچار آسیب هایی شده اند و در حال حاضر تنها قسمت هایی از آن باقی مانده است. در این پارک، قلعه ای به نام تپراک کاله وجود داشته است که حتی ارتش های اروپایی هم از آن استفاده می کرده اند.

تورهای کروز آنتالیا | Antalya Cruises

یکی از بهترین و جالب ترین تفریحاتی که در آنتالیا وجود دارد، تور کشتی های کروز در این شهر است. درباره ی این جاذبه های گردشگری آنتالیا باید این نکته را بدانید که بر خلاف تصور عموم، قیمت تورهای کروز سواری بسیار ارزان است و شامل خدمات و تفریحات بسیار می گردد. این تورها که معمولا بر روی آب های مدیترانه است، دارای برنامه های تفریحی مختلف و فراوانی است. توقف و شنا در دریا، صرف ناهار در عرشه ی کشتی، بازدید از جاذبه های اطراف و بسیاری از فعالیت های تفریحی دیگر در تورهای کروز آنتالیا برای گردشگران است.

مناره‌ی ییولی

مناره‌ی «ییولی» (Yivli Minare) از جاهای دیدنی آنتالیا و متمایزترین بنای آن است که توسط یکی از پادشاهان سلوکی به‌نام «سلطان علاء‌الدین کی‌قباد» (۱۲۳۶-۱۲۱۹) ساخته شده است. این مناره نمونه‌ای از معماری سلوکی محسوب می‌شود، با پایه‌ای چهارگوش که یک استوانه‌ی هشت‌ضلعی روی آن قرار گرفته و در ادامه هم استوانه‌های دندانه‌دار دارد و در بالای آن هم راهرویی بالکن‌مانند وجود دارد. مسجدی که در کنار این مناره قرار دارد، متعلق به قرن چهاردهم است، ولی همچنان استفاده می‌شود. مناره‌ی «ییولی» درست کنار دروازه‌ی ورودی کاله به شهر قدیمی قرار دارد. درمقابل مناره، برج ساعت آنتالیا متعلق به دوره‌ی عثمانی قرار گرفته و در کنار آن هم چند مقبره که قدمت‌شان به قرن چهاردهم برمی‌گردد.

دروازه‌ی هادریان

دروازه‌ی «هادریان» (Hadrian’s Gate) یکی از دروازه‌های ورودی اصلی به منطقه‌ی «کاله‌ایچی» است. قطعات قابل‌توجهی از دیوارهای شهر از دوران «هلنیستی» و رومی در سمت شرقی این شهر قدیمی حفظ شده‌اند و دروازه‌ی «هادریان» برجسته‌ترین قسمت آنهاست. این دروازه که به افتخار بازدید خود امپراتور «هادریان» در سال ۱۳۰ پس از میلاد ساخته شد، سه مدخل طاقی مرمرین دارد که در کنار چند برج قرار گرفته و با مجسمه‌هایی تزئین شده است. همین‌طور که از این مداخل رد می‌شوید، بالای سرتان را نگاه کنید تا از حکاکی‌های شگفت‌انگیز روی سقف لذت ببرید.

قلعه‌ی رومی

«قلعه‌ی رومی» (Hıdırlık Kalesi) که در قرن دوم میلادی ساخته شده، امروزه جزو جاهای دیدنی آنتالیا محسوب می‌شود. این برج استوانه‌ای ۱۴ متری از بالای پارک «کارالی‌اوغلو» (Karaalioǧlu Park) بر سرتاسر این بندر قدیمی اشراف دارد. کسی کاملا مطمئن نیست که کاربرد اصلی آن چه بوده، اما خیلی‌ها معتقدند به‌عنوان برج مراقبت یا فانوس دریایی بر فراز این بندر پررفت‌وآمد استفاده شده است. امروزه هم نقطه‌ی فوق‌العاده‌ای برای تماشای غروب آفتاب یا تماشای منظره‌ای پانوراما از سرتاسر بندر قدیمی است. خود پارک هم منطقه‌ی پرطرفداری برای پیک‌نیک و محل آرام و پوشیده از گل‌ و گیاهی است که می‌توان برای فرار از شلوغی شهر به آن پناه برد. محلی‌ها هنگام غروب آفتاب برای گردش و تفریح به این محل می‌روند. اگر دوست داشتید بعد از گشت‌وگذار، نیروی دوباره‌ای به‌دست آورید، کافه‌های فوق‌العاده‌ای هم در آن نزدیکی هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها