رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542603

هشدار محققان درباره زنده ماندن ویروس کرونا در خانه بهبودیافتگان

ساعت 24-به نقل از ساینس دیلی،به گفته محققان، کروناویروس می تواند تا یک ماه در گرد و غبار منزل باقی بماند اما الزاما به معنای انتقال از طریق گرد و غبار نیست.

مطالعه محققان دانشگاه ایالتی اوهایو نشان می‌دهد RNA ویروس، بخشی از ماده ژنتیکی درون ویروس، می‌تواند تا یک ماه در گرد و غبار باقی بماند. با این حال، این یافته می‌تواند گزینه دیگری برای نظارت بر شیوع کووید ۱۹ در ساختمان‌های خاص، از جمله خانه‌های سالمندان، ادارات یا مدارس ارائه دهد.

«کارن دانمیلر»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم برخی از مواد ژنتیکی در هسته ویروس همچنان در گرد و غبار باقی می‌مانند، اگرچه این احتمال وجود دارد که با گذشت زمان پاکت اطراف ویروس در گرد و غبار تجزیه شود. این پاکت تاجی شکل که حاوی ماده ویروس هستند، نقش مهمی در انتقال ویروس به انسان دارد.»

محققان معتقدند می‌توان با بررسی گرد و غبار، نحوه شیوع کووید ۱۹ را در مراکزی مانند خانه سالمندان پیش بینی کرد.

محققان در این مطالعه، نمونه‌های گردوغبار از دو اتاق مربوط به افرادی که آزمایش کووید ۱۹ آنها مثبت اعلام شده بود، را از مخزن جاروبرقی جمع آوری کردند. همچنین گرد و غبار سطوح را هم آزمایش کردند.

محققان به وجود مواد ژنتیکی کروناویروس در ۹۷ درصد نمونه‌های گرد و غبار جاروبرقی و در ۵۵ درصد از گردوغبار سطوح پی بردند.

محققان بر این باورند که مواد ضد عفونی کننده پوشش بیرونی اطراف ویروس را که احتمالاً موجب انتقال بیماری می‌شوند، از بین می‌برد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها