رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 559089

خواص کندر برای کرونا و نحوه مصرف آن

ساعت 24-کندر یا olibanum نام شیره ی درخت Boswellia است. درخت بوسولیا معمولا درمناطق کوهستانی و خشک آفریقا و بیشتر هند، رشد می کند. درخت بوسولیا یک درخت برگریز متوسط از نوع بورسراسه است.

html>

سالیان سال است که در کشورهایی مانند چین، ایران، هند و برخی دیگر از کشورهای شرقی درمان گیاهی رایج است. گیاهانی که می توانند متناسب با طبع افراد به درمان و یا کم کردن عوارض بیماری‌ها منجر شوند. مردمان شرقی، معمولا به داروهای گیاهی بیش از داروهای شیمیایی اعتماد می کنند، چون معتقدند که آسیب کمتری به بدنشان می رساند و حتی گاه به اشتباه گمان میکنند که گیاهان دارویی بی خطرند. علاوه بر این، به علت هزینه کمتری که گیاهان دارویی نسبت به داروهای شیمایی دارند و سهولت در استفاده، مورد استقبال بیشتری قرار می گیرند.

کندر چیست؟

به گزارش بهداشت نیوز، کندر یا olibanum نام شیره ی درخت Boswellia است. درخت بوسولیا معمولا درمناطق کوهستانی و خشک آفریقا و بیشتر هند، رشد می کند. درخت بوسولیا یک درخت برگ ریز از نوع بورسراسه است. صمغ این درخت که به کندر معروف است از برش پوست آن به دست می‌آید و دارای خواص ضد میکروبی است. به پشتوانه ی خواص ضد میکروبی کندر است که قرنها از آن برای سلامت دهان و پوست استفاده می‌شده و مورخان به آن اشاره کرده اند. علاوه بر این از کندر در صنعت عطرسازی و در مراسم مذهبی برای خوشبو کردن فضا و در داروسازی استفاده می شده است.

خواص کندر

عصاره درخت بوسولیا به طور متوسط 37.5 تا 65 درصد اسیدهای بوسولیک دارد که این اسید دارای خواص ضد التهابی است و مشابه داروهای غیراستروئیدی ضد التهابی و مهارکننده عمل می کند. تفاوت میان داروهای ضد التهابی و کندر در عوارض آن است که استفاده از کندر در دراز مدت به زخم معده منجر نخواهد شد.

گفته می شود که کندر برای درمان بیماری هایی همچون کولیت اولسراتیو، کرون، آسم و اضطراب مفید است. همچنین دارای خواص دیگری از جمله:

تضمین سلامتی استخوان، ماهیچه و مفاصل در دوران سالمندی؛

خاصیت ضد التهابی کندر از بیماری های التهابی همچون آرتروز و آرتریت روماتوئید که مفاصل را درگیر میکنند، پیشگیری می‌کند.

کندر فایده بسیاری در ایجاد سلامت دستگاه تنفسی فوقانی و کاهش علائم آسم دارد؛ مطالعات نشان می‌دهند کندر، در طب سنتی به عنوان یک داروی قوی، قرن‌هاست که در درمان آسم و برونشیت استفاده می‌شود. کندر کمک میکند که افراد مبتلا به آسم کمتر دچار تنگی نفس شده و بهتر نفس بکشند و دچار خس خس سینه نشوند.

حفظ سلامت سلامت پوست و مرهمی برای درمان زخم های پوستی.

کندر در حفظ سلامت دستگاه گوارش نیز موثر است.؛ کندر به دلیل خواص بی شمارش، از جمله خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی ، به کارکرد صحیح روده ها کمک میکند.

بهداشت دهان و دندان؛ کندر از بوی بد دهان پیشگیری می‌کند چرا که مرهمی است بر درمان زخم‌ها و حفره های دهانی و این ناشی از خاصیت ضد باکتری و ضدعفونی کنندگی آن است.

تقویت سیستم ایمنی بدن؛ تمام خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و ضدعفونی‌کنندگی کندر باعث می شود که سیستم ایمنی بدن تقویت شده و در مقابل بیماری ها، قوی‌تر عمل کند و این امر به فرد کمک میکند که از مبتلا شدن به بیماری های مزمن در امان بماند.

پیشگیری از سرطان؛ احتمال دارد که کندر به دلیل داشتن اسیدهای بوزولئیک، بتوند از پیشروی سلولهای سرطان جلوگیری کند. مطالعات نشان می‌دهند که به دلیل وجود ترکیب‌های صمغ کندر، می‌توان از آن در پیشگیری از سرطان پروستات استفاده کرد.

استفاده از کندر به کاهش استرس کمک کرده و از کابوس دیدن پیشگیری می‌کند.

ضد درد

ضد التهاب و مسکن

مفید برای باروری

تسکین دهنده دردهای پیش قاعدگی

کمک به سلامت بافت های سلولی

تقویت کننده حافظه

بنابراین بوسولیا و کندر جایگزین مناسبی برای داروهای مسکن و ضد التهابی است.

آیا کندر برای درمان کرونا خوب است؟

کرونا هر روز بیش از قبل رنگ عوض کرده و با جهشی دیگر، جوامع پزشکی را غافلگیر می‌کند. ناشناخته بودن ویروس و جهش های زیاد آن باعث شده که پزشکان و محققان نتوانند به روشنی بگویند چه دارویی می‌توانند صد در صد کرونا را درمان کرده یا از ابتلا به آن پیشگیری کند. همانطور که می‌ببینند واکسن‌های متنوعی هم که توسط کشورهای مختلف ساخته شده است، اثرگذاری‌های متنوعی دارند و هیچ‌کدام‌شان به پیشگیری صد درصد از کرونا منتج نشدند.

بر همین اساس است که متخصصین طب سنتی، با مشاهده‌ی عوارض کرونا و نوع بیماری که معمولا به درگیر شدن ریه می‌انجامد باور دارند که بر اساس دستورالعمل های طب سنتی می‌توانند کرونا را درمان کنند. همان طور که گفته شد قرن هاست که در طب سنتی از کندر به عنوان دارویی برای بهبود عوارض بیماری آسم و برونشیت استفاده می شود. مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد کندر از لکوترین که تولید آن در ریه باعث از بین رفتن بافت آن می شود، جلوگیری کرده و در نتیجه عوارض مربوط به کرونا، آسم و برونشیت را بهبود می بخشد.

اغلب خانواده ها هنوز هم از دود کردن اسپند به همراه کندر برای ضدعفونی کردن هوا و یا درمان سرفه، سرماخوردگی و آبریزش بینی استفاده می کنند.

مطالعه ای انجام شده است که طی آن چند بیمار مبتلا به آسم به مدت 6 هفته تحت درمان با کندر قرار گرفتند و روزی سه مرتبه از آن استفاده کردند، پس از پایان دوره مطالعه و درمان، 70 درصد بیماران علائم بهبودی را نشان داده و با کاهش حملات آسم و از بین رفتن علائم فیزیکی مثل خس خس ریه، بهتر نفس کشیدند.

بهترین نوع کندر کدام است؟

بهترین کندر آن است که خالص و سفید بوده و زود شکسته شود و درون آن طلایی رنگ و چسبنده باشد. برای مطمئن شدن از کیفیت کندر می توانید آن را آتش بزنید، اگر خوب آتش گرفت، از اصالت آن مطمئن باشید.

نحوه استفاده از کندر

روش استفاده از کندر متفاوت است؛ برخی با سوزاندن آن به همراه اسپند، به ضدعفونی کردن هوای محل زندگی‌شان می‌پردازند که باید مراقب باشند با تکرار این راهکار به خشک شدن هوا منجر نشود که برای بیماران کرونایی مفید نیست.

برخی دیگر از کندر جوشانده شده که به «سقز» معروف بوده و حالت ارتجاعی دارد به عنوان آدامس استفاده می‌کنند.

روغن کندر به صورت موضعی برای تسکین درد مفاصل و کاهش التهاب استفاده می شود.

استفاده از کندر به شکل خوراکی؛ توصیه می شود که کندر را کوبیده و هر روز یک قاشق مرباخوری از آن را در یک استکان آب حل کرده و بخورید. به دلیل طعم تلخ کندر و برای تقویت حافظه و رفع بلغم، پیشنهاد می‌شود که کندر را به همراه عسل مصرف کنید.

روش تهیه دم کرده کندر برای کرونا

برای درمان کرونا، توصیه می شود که از دمنوش (دم‌کرده‌) کرونا استفاده کنید. بدین منظور، یک قاشق چای خوری کندر خالص را درون لیوان دمنوش بریزید، سپس با با آب جوش لیوان را پر کنید. سر لیوان را ببندید. کندر درون آب ته‌نشین می‌شود، بنابراین هر چند دقیقه لیوان را تکان دهید تا کاملا درون آب جوش حل شود. با این کار دمنوشی کرم رنگ خواهید داشت. پس از 15 الی 20 دقیق کندر درون آب حل می‌شود و می‌توانید آن را میل کنید. مدت زمان مصرف کرونا بهتر است 5 الی 6 روز بوده و بیش از این نباشد. چنانچه درگیری ریه زیاد است، به جای یک قاشق چایخوری از یک قاشق غذاخوری کندر استفاده کنید و اگر کندر با مزاج فر هماهنگی ندارد، می‌توان به همراه آن عسل مصرف کرد. بهترین زمان مصرف دمنوش کندر برای درمان کرونا، اول صبح یا آخر شب است.

این دمنوش علاوه بر درمان عوارض کرونا باعث پاکسازی بدن و ایجاد تعادل در هورمون‌ها از جمله هورمون تیروئید نیز می‌شود.

گردآوری و تدوین: بهداشت نیوز

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها