رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 588184

مرگِ دانشمند روس دو روز پس از بازداشت به اتهام "خیانت ملی"

ساعت 24 - یک دانشمند روس که هفته گذشته به ظن «خیانت ملی» در سیبری بازداشت و به‌رغم «شرایط وخیم جسمی» با هواپیما به مسکو منتقل شده بود، جان باخت.وکیل دمیتری کولکر گفته است که موکل او را با وجود ابتلا به سرطان پیشرفته پانکراس به زندان لفورتوو در مسکو، پایتخت روسیه، انتقال داده بودند.

html>

این دانشمند روس روز ۱۱ تیرماه، دو روز پس از دستگیری و انتقال به زندان مسکو، جان باخت و وکیل او از «دعوی قضایی» به‌خاطر بازداشت موکل خود خبر داده است.خانواده آقای کولکر هفته گذشته اعلام کردند که ماموران امنیتی اف‌اس‌ب، پلیس فدرال روسیه، او را در شرایطی که با لوله تغذیه در بیمارستانی در سیبری بستری بود، سوار هواپیما کردند و به مسکو انتقال دادند.

دمیتری کولکر دکترای فیزیک و ریاضیات داشت و به گفته خانواده‌اش، او را به «همکاری با سرویس‌های امنیتی چین» متهم کرده‌اند. او در گذشته برای سخنرانی‌های علمی به چین سفر کرده بود.خبرگزاری دولتی تاس روز شنبه گزارش داد که روسیه دانشمند دومی را به ظن خیانت ملی در شهر نووسیبیرسک، در سیبری، بازداشت کرده است.به نوشته خبرگزاری رویترز، مشخص نیست که آیا این دو مورد به هم مرتبط بوده‌اند یا نه.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها