رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591129

نشست غول های سازنده خودرو و تراشه قبل از جلسه با دولت بایدن

ساعت24-روسای برخی شرکت‌های سازنده تراشه‌ و نیز خودروسازانی مانند فورد موتور و جنرال موتورز روز دوشنبه در نشستی پشت درهای بسته مذاکره کردند.

خبر
html>

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قرار است مدیران تعدادی از شرکت های تراشه ساز و تولیدکننده خودرو به زودی با مقامات دولت ایالات متحده دیدار کنند تا در مورد برنامه‌های کاخ سفید در زمینه سرمایه گذاری برای تولید نیمه هادی ها گفتگو کنند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه قانونی را برای تخصیص یارانه به صنعت نیمه هادی ایالات متحده و تقویت تلاش ها برای رقابتی تر کردن این صنعت در رقابت با چین امضا خواهد کرد. در این قانون 52 میلیارد دلار یارانه برای ساخت و تحقیق در زمینه تولید انواع تراشه در نظر گرفته است. همچنین قانون مذکور شامل یک اعتبار مالیاتی سرمایه گذاری برای راه اندازی کارخانه های تولید تراشه است که ارزش آن 24 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

کارشناسان معتقدند قانون مذکور«با تسریع تولید انواع نیمه‌رسانا در خاک آمریکا از اقتصاد، زنجیره تأمین و امنیت ملی ایالات متحده محافظت می‌کند».

هدف از تصویب این قانون کاهش کمبود مداوم تراشه است که بر عرضه کالاهای مختلف از خودروها و سلاح‌ها گرفته تا ماشین‌های لباسشویی و بازی‌های ویدیویی تأثیر گذاشته است. هزاران خودرو و کامیون در حال تولید در جنوب شرقی میشیگان پارک شده‌اند و منتظر تعدادی تراشه هستند زیرا کمبود این محصول همچنان بر خودروسازان تأثیر می‌گذارد.

قرار است در اجلاس مشترک با مقامات دولتی در این مورد بحث شود که چگونه سرمایه‌گذاری‌های عمومی دولتی می‌تواند تولید نیمه‌رساناها و فناوری‌های نوظهور را تسریع بخشد، برقی‌سازی خودروها با عرضه انواع تراشه‌ها را تسهیل کرده و اقتصاد، زنجیره تامین و امنیت ملی ایالات متحده را تقویت کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها