رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 388906

بررسی وضعیت چشمه‌علی در فرمانداری ری

ساعت24-نماینده فرمانداری ری از برگزاری جلسه‌ای برای بررسی وضعیت آب چشمه علی خبر داد.

حسین عزیزی که در بازدید خبرنگاران از وضعیت چشمه علی تیم خبری را همراهی می‌کرد با بیان اینکه در مورد وضعیت چشمه علی در فرمانداری جلساتی داشتیم، گفت: قرار شد دبی آب در ۲۰ سال اخیر را بررسی کرده و با بررسی میزان سطح آب در طول ۲۰ سال گذشته مشخص شود که تأثیر خط ۶ مترو در این کم‌آبی چقدر بوده است.

وی با بیان اینکه گزارش‌های مختلف در این باره به فرمانداری و بخشداری ارسال شده است، تصریح کرد: نتایج این داده‌ها باید با حضور کارشناس رسمی دادگستری بررسی شود و مشخص شود که آیا در کاهش آب چشمه علی خط ۶ مترو تأثیرگذار بوده و به چه میزان اثرگذار بوده است.

عزیزی با بیان اینکه متروی تهران بیاید بخشی از مسیر از مظهر خروجی چشمه به سمت روستای علائین لوله‌گذاری کند تا آب در مسیر مشخص به زمین‌های‌ کشاورزی برسد، گفت: ظاهرا روستاییان این موضوع را قبول نکرده‌اند چرا که معتقدند کارهایی که برای احداث شبکه آب انجام داده‌اند، بیشتر بوده و سهم‌شان از چشمه علی بیشتر بوده که البته این یک ادعا است و باید بررسی شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد تا یک ماه آینده جلسه‌ای در فرمانداری ری برای بررسی وضعیت آب چشمه‌علی و تاثیر مترو بر آن برگزار شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه روشنی نماینده شورای کشاورزی روستای علائین نیز به جمع خبرنگاران آمد و گفت: روستای ما نزدیک‌ترین روستا به چشمه علی بود که ۴۰۰ هکتار از مزارع ما با چشمه‌علی آبیاری می‌شد اما حالا هشت ماه است که با حفاری مترو آب چشمه نیز کم شده است.

وی با بیان اینکه از فلکه سوم دولت‌آباد تا صفاییه قنات‌ها پرآب بودند، تصریح کرد: حالا باید آب را ساعتی ۳۵ هزار تومان بخریم و این در حالی است که آب‌بندی که بر روی نهر چشمه‌علی ایجاد کرده‌اند، شنی است که نه تنها مانع متوقف شدن آب نمی‌شود، بلکه آب را در خود فرو می‌ریزد.

وی با بیان اینکه قبل از حفاری حجم آب ۱۳۵ لیتر بر ثانیه و در بدترین حالت ۱۰۵ لیتر بر ثانیه بود، گفت: حالا میزان دبی آب ۲۰ لیتر در ثانیه است و اهرم هم دست خودشان است و هر وقت که اعتراضاتمان زیاد می‌شود، مقدار آب را زیاد می‌ کنند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها