رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396072

روحانی وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد/ شریعتمداری، دژپسند، رحمانی و اسلامی برای ۴وزارتخانه خالی

ساعت24-رئیس جمهور با ارسال نامه‌ای به هیات رییسه مجلس وزرای پیشنهادی کار، اقتصاد، راه و صنعت را به مجلس معرفی کرد.

حسن روحانی
علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای روحانی امروز (یکشنبه‌) آقایان محمد اسلامی را به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت راه، فرهاد دژپسند را به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد، محمد شریعتمداری را به عنوان وزیر پیشنهادی کار و رضا رحمانی را به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صنعت به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

یوسف نژاد عضو هیات رییسه مجلس نامه معرفی وزرای پیشنهادی را قرائت کرد.

متن نامه معرفی وزرا به شرح زیر است:

احتراما در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی و ماده ۱۸۸ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به پیوست اسامی وزرای پیشنهادی را به همراه شرح حال و برنامه آنان و خط مشی و اصول کلی و برنامه دولت برای اخذ رای اعتماد مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌دارد:

محمد شریعتمداری برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

فرهاد دژپسند برای وزارت اقتصاد و دارایی

رضا رحمانی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت

محمد اسلامی برای وزارت راه و شهرسازی

براساس آئین نامه داخلی مجلس، نمایندگان یک هفته فرصت بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی را در کمیسیون‌های تخصصی دارند و بعد از آن مجلس باید در صحن علنی وارد بررسی صلاحیت وزرا شود.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور هم اعلام کرد نامه معرفی وزرای چهار وزارتخانه را صبح امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است.

به گفته امیری، رئیس‌جمهور در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی، در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس‌ مجلس شورای اسلامی فرهاد دژپسند، محمد شریعتمداری، رضا رحمانی و محمد اسلامی را برای تصدی وزارت‌خانه‌های اقتصاد ؛ کار، تعاون و رفاه اجتماعی؛ صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی به ‏مجلس معرفی کرد.‏

رئیس جمهوری شب گذشته با استعفای آخوندی و شریعتمداری از وزارتخانه های راه و شهرسازی و صنعت و معدن موافقت کرده و اقایان محمد اسلامی و رضا رحمانی را به سمت سرپرست این وزارتخانه ها منصوب کرد.

امیری تاکید کرد: طبق قانون آئین نامه داخلی مجلس، مجلس شورای اسلامی تا یک هفته برای بررسی برنامه‌ها و سوابق وزیران پیشنهادی فرصت دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها