رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 401931

تفاوت بین هدست، هدفون و هندزفری چیست؟

ساعت 24-هدفون، هدست، هندزفری و ... این‌ها وسایلی است که در دنیای امروز ما بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که بطور مثال بدون هدفون یک روز از زندگی خودش را سپری کند که این امر بخصوص در جوانان محرزتر است.

هدفون (Headphone) یا دوگوشی از دو بلندگوی کوچک که بر روی گوش کاربر قرار می‌گیرد تشکیل شده‌است و از طرفی به یک مولد صوت مثلاً تقویت‌کننده صدا، رادیو یا پخش کننده دیسک فشرده متصل می‌شود.

نام‌های دیگری که برای این وسیله استفاده می‌شود stereophones و هدست است یا به انواعی که درون گوش قرار می‌گیرند ایرفون earphones نیز اطلاق می‌شود.
در مخابرات به مجموع هدفون و میکروفون که مثلاً در تلفن برای یک ارتباط دوطرفه استفاده می‌شوند، هدست (Headset) گفته می‌شود.

معرفی هندزفری


هندزفری (handsfree) وسیلهٔ‌ای است که بدون استفاده از دست میتوان از آن استفاده کرد، هندزفری در انتقال فرامین در دستیارهای صوتی، رادیو، تلفن همراه و بسیاری از ابزارهای صوتی و چند رسانه‌ای استفاده می‌شود

در بسیاری از کشورها استفاده از این وسیله در حین تماس با تلفن همراه به هنگام رانندگی الزامی شده‌است، هرچند پژوهش‌ها نشان داده نفس صحبت با موبایل به هنگام رانندگی می‌تواند ضریب خطر را بالا ببرد. هندزفری ممکن است دارای سیم یا بدون سیم باشد.

معرفی هدست


هدست (Headset) از دو بلندگوی کوچک (در بعضی موارد یک بلندگو) که بر روی گوش کاربر قرار می‌گیرد و یک میکروفون تشکیل شده‌است.

در مخابرات به مجموع هدفون و میکروفون که مثلاً در تلفن برای یک ارتباط دوطرفه استفاده می‌شوند، گفته می‌شود.
هدست‌ها استفاده‌های گوناگونی دارند، مثلاً در مراکز تماس (Callcenter) یا سایر مشاغل مبتنی بر تلفن و کلیه کسانی که بدنبال دستانی آزاد در زمان مکالمات تلفنی خود هستند.

انواع هدست‌ها
بر اساس تعداد بلندگو
هدست تک گوش
هدست دو گوش
بر اساس کاربرد نهایی
هدست تلفن
هدست ارتباطات یکپارچه
هدست کامپیوتر
بر اساس تکنولوژی ارتباطی
هدست با – سیم
هدست بی – سیم
بر اساس انواع قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های استفاده شده در طراحی
هدست حذف نویز
هدست با قابلیت صدای باند پهن
هدست با میکروفون پیش تقویت شده

تفاوت هدست، هدفون، هندزفری و ایرفون چیست؟


تفاوت هدست، هدفون، هندزفری و ایرفون را می‌توان اصولا به نوع استفاده آن‌ها در توانایی مکالمه و یا عدم امکان مکالمه اشاره کرد. با گسترش و تنوع زیاد لوازم الکترونیکی، تولید لوازم جانبی نیز به همان میزان گسترش پیدا کرده است. این تنوع در بسیاری از موارد با سردرگمی مصرف کننده نیز همراه خواهد بود.

همانطور که همه می‌دانیم قدم اول خرید لوازم مختلف داشتن اطلاعات اولیه از محصول است. خرید لوازم صوتی با نام‌های هدست، هدفون، هندزفری و… همواره با سوالاتی برای خریدار همراه بوده است.

هدفون


هدفون دارای دو گوشی به اندازه گوش شما است که برای جلوگری از ورود صدای محیط به گوش شما به این صورت طراحی شده است. لازم به ذکر است که هدفون‌ها و هدست‌ها به صورت استریو و مونو (STEREO HEADSET – Mono HEADSET) می‌باشند که هدست‌های استریو دارای دو گوشی و هدست‌های مونو دارای یک گوشی هستند.

هدفون‌ها می‌توانند از طریق انواع دستگاه‌های پخش کننده زیر:
کامپیوترهای شخصی (PC)
پخش سی‌دی (CD Player)
دی وی دی پلییر (DVD Player)
لپ تاپ (LapTop)
ارتباط خود را با سیستم برقرار کنند.

اتصال هدفون می‌تواند به سه صورت کابل ۳٫۵ میلی متری و یا پورت USB و یا به صورت بلوتوث انجام می‌شود. نکته قابل ذکر درباره هدفون این است که این محصول قابلیت مکالمه را ندارد.

هدست


هدست را می‌توان همان هدفون نامید، اما با تفاوت در این که قابلیت مکالمه را دارد. با هدست هم می‌توان گوش داد و هم می‌توان مکالمه کرد. کاربرد هدست بیشتر در مرکز تماس Call Center و همچنین گیمیرها است.

بیشتر در مراکز مخابراتی که کابران همزمان نیاز به کار با دست و مکالمه همزمان را دارند به کار می‌رود. بعد از بررسی هدفون و هدست به سراغ هندزفری و ایرفن می‌رویم.

ایرفون


ایرفون را می‌توان محصولی با کارایی هدفون نام برد. ایرفون بیشتر برای موبایل، دستگاه پخش موسیقی MP۳ و موارد مشابه نام برد. اتصال این محصولات از طریق سیم و بلوتوث است و به دلیل وزن سبک کابرد بسیار زیادی دارد.

ایرفون نیز مانند هدفون قابلیت مکالمه ندارد.

هندزفری


هندزفری را نیز اگر بخواهیم مشابه سازی کنیم می‌توان آن را به هدست شبیه دانست. هندزفری، ایرفونی است که دارای قابلیت مکالمه است. وزن سبک آن مشابه ایرفون به صورتی است که در جیب شما جا می‌شود و به راحتی قابل حمل است.

گوش دادن به موسیقی و امکان مکالمه از مزیت‌های این محصول پر کاربرد است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها