رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 420629

ماده‌ای خطرناک در کمین بیماران دیابتی

ساعت24-رژیم غذایی مناسب و برنامه ورزشی منظم بیشتر از دارو در بهبود شرایط بیماران دیابتی تاثیرگذار خواهد بود؛ بیشتر بیماران دیابتی، داروهای مختلف برای کنترل قند خون مصرف می‌کنند با این حال این روش درست نیست و رژیم غذایی و ورزش می‌تواند برای درمان این بیماران تاثیرگذار باشد

یک متخصص داخلی گفت: رژیم غذایی مناسب و برنامه ورزشی منظم می‌تواند بیش از دارو در بهبود شرایط بیماران دیابتی تاثیرگذار باشد.
علی ارغوانی متخصص داخلی درباره محدودیت مصرف نمک در بیماران دیابتی، اظهار کرد: رژیم غذایی مناسب و برنامه ورزشی منظم بیشتر از دارو در بهبود شرایط بیماران (patients)دیابتی تاثیرگذار خواهد بود؛ بیشتر بیماران دیابتی، داروهای مختلف برای کنترل قند خون مصرف می‌کنند با این حال این روش درست نیست و رژیم غذایی و ورزش می‌تواند برای درمان این بیماران تاثیرگذار باشد.

این متخصص داخلی بیان کرد: سالانه بیش از یک میلیون دلار صرف داروهای دیابت می‌شود؛ اخیرا در مطالعات مختلف تردیدهایی در رابطه با تاثیر درمان‌های فعلی دیابت نوع ۲ ایجاد شده است؛

پزشکان باید بیشتر بر تغییرات سبک زندگی بیماران دیابتی تمرکز کنند و آن‌ها را به کاهش وزن با ورزش و تغذیه سالم‌تر تشویق کنند، به همه‌ افراد توصیه می‌شود که مصرف نمک غذای خود را مثل چربی کاهش دهند، چاقی مفرط، استعداد ژنتیکی به چاقی و مصرف زیاد نمک عواملی هستند که امکان ابتلا به فشار خون بالا را افزایش می‌دهند.

این متخصص (Expert)داخلی بیان کرد: از آنجایی که افراد دیابتی ببیشتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا هستند،‌ خود می‌تواند موجب جدی‌تر شدن عوارض دیابت شود، از این رو افراد دیابتی ناگزیر از کاهش وزن و کاهش نمک مصرفی هستند.

وی ادامه داد: برای کاهش نمک در برنامه غذایی می‌توانید توصیه‌های زیر را بکار گیرید؛ هنگام مصرف غذا به آن نمک اضافه نکنید، پیش از افزودن نمک، غذا را بچشید زیرا ممکن است احتیاجی به نمک نداشته باشد، سعی کنید طعم طبیعی غذا را بدون نمک بپذیرید.

ارغوانی با اشاره به اینکه مصرف نمک را در طبخ غذا باید کاهش داد، گفت: از خوردن غذاهای شور مانند چیپس، خیار شور، زیتون و غیره اجتناب کنید، مصرف غذاهای فرآوری شده مثل سوسیس و همبرگر را تا حد امکان محدود کنید؛ غذاهای آماده کنسروی و یخ زده حاوی مقادیر زیادی از سدیم هستند.

وی با تاکید بر اینکه بیماران دیابتی باید مصرف غذاهای نمکی مثل خیار شور، پفک و سایر میان وعده‌های نمکی را محدود کنند، یادآوری کرد: این دسته از افراد باید مصرف غذاهای آماده شده را محدود کنند؛ به جای نمک از ادویه جات و سبزیجات خشک برای مطبوع کردن غذا استفاده کنند، ما در یک کار تحقیقاتی روی بیماران تحت پوشش مشاهده کردیم که بیماران با محدویت نمک توانستند کاهش قابل ملاحظه‌ای در مقادیر قند ناشتا و بعد غذا پیدا کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها