رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 426353

پرسپولیس فاتح ضربات پنالتی شد

ساعت24-پرسپولیس با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل پدیده راهی مرحله نیمه نهایی جام حذفی شد.

style="text-align:justify"> از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، پرسپولیس از ساعت ۱۷:۱۵ امروز (دوشنبه) در ورزشگاه آزادی میزبان پدیده بود. این دیدار در وقت‌های معمول با تساوی یک بر یک خاتمه یافت و در گلی هم در وقت‌های اضافه نداشت تا چهره تیم پیروزی در ضربات پنالتی مشخص شود. در نهایت پرسپولیس در ضربات پنالتی با حساب ۳ بر یک در ضربات پنالتی و در مجموع چهار بر دو به پیروزی رسید.

با این نتیجه پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی با سپاهان در اصفهان بازی خواهد کرد.

نیمه نخست

شاگردان گل‌محمدی بهتر از حریف بازی را شروع کردند و در دقیقه دوم این دیدار به طور جدی دروازه بیرانوند تهدید شد که مهدی شیری از روی خط توپ را دور کرد.

گل: پدیده در ادامه بازی خوب و هجومی خود، توانست در دقیقه ۱۲ روی ضد حمله تند و تیز، خط دفاع پرسپولیس را غافلگیر کرد و محمدمهدی مهدی‌خانی در موقعیت تک به تک با علیرضا بیرانوند توپ را به سمت دروازه شوت زد که تلاش مصلح برای جلوگیری از ورود توپ به دروازه کافی نبود و توپ با دخالت این بازیکن به گل پدیده تبدیل شد.

گل: در دقیقه بیستم این دیدار پرسپولیس با ارسال مهدی ترابی از روی کرنر و ضربه سر شایان مصلح به گل تساوی دست یافت. مصلح با این گل، توانست ناکامی در جلوگیری از گل پدیده را جبران کند.

در ادامه بازی پایاپای شد اما هر دو تیم به دنبال زدن گل پیروزی‌بخش بودند که در دقیقه ۲۳، پدیده حمله دیگری را تدارک دید که این بار بیرانوند زودتر از بازیکن حریف، توپ را گرفت که در ادامه به یک درگیری جزئی هم ختم شد.

نیمه دوم

با شروع نیمه دوم، از حملات دو تیم در نیمه نخست کاسته شد و در معدود موقعیت‌های ابتدای این نیمه، پرسپولیس در دقیقه ۶۰ دروازه فراهانی را تهدید کرد. دقایقی بعد مهدی ترابی با عبور از خط دفاعی پدیده، با فراهانی تک به تک شد و با عبور از این دروازه‌بان، در شرایط نه چندان مساعد شوت زد که توپ به تور کناره دروازه اصابت کرد.

پرسپولیسی‌ها که علاقه‌ای به تساوی خانگی و ۱۲۰ دقیقه‌ای شدن بازی نداشتند، بر فشار حملات خود افزودند اما دفاع پرتعداد پدیده در برابر حملات یاران برانکو ایستاد و اجازه گلزنی به این تیم را نداد. در دقیقه ۷۷ این دیدار، کمال کامیابی‌نیا با ضربه سر دروازه فراهانی را تهدید کرد.

دقایقی بعد علی علیپور با ضربه سر محکم خود فراهانی را به زحمت انداخت و این توپ هم گل نشد تا کماکان بازی بدون گل دنبال شود. در نهایت تلاش دو تیم در نیمه دوم جواب نداد و بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت تا چهره تیم پیروزی در وقت‌های اضافه یا ضربات پنالتی مشخص شود.

*وقت‌های اضافه

پرسپولیس به وضوح تیم برتر میدان در ۱۵ دقیقه نخست بود. ماریو بودیمیر و علی علیپور روی چند موقعیت می‌توانستند دروازه پدیده را تهدید کنند اما دفاع پدیده این اجازه را به آن‌ها ندادند.

در ادامه هر دو تیم از خلق موقعیت جدی روی دروازه یکدیگر ناتوان ماندند تا بعد از گذشت ۱۲۰ دقیقه، بازی با تساوی یک بر یک تمام شود و دو تیم آماده زدن ضربات پنالتی شوند.

*ضربات پنالتی

پرسپولیس (۳): رسن (گل نشد)، نورالله‌ی (گل)، بودیمیر (گل)، شیری (گل نشد)، علیپور (گل)

پدیده (۱): برزای (گل)، ریگی (گل نشد) مرادمند (گل نشد)، نعمتی (گل نشد)

در نهایت پرسپولیس در ضربات پنالتی با حساب ۳ بر یک به پیروزی رسید و صعود کرد.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (محمد نادری ۸۸)، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، شایان مصلح، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالله‌ی، سروش رفیعی (بشار رسن ۶۰)، سیامک نعمتی (ماریو بودیمیر ۷۲)، مهدی ترابی (امید عالیشاه ۹۴) و علی علیپور.

ترکیب پدیده: میلاد فراهانی، محمدحسین مرادمند (کارت زرد)، سید عبدالله حسینی، مرتضی منصوری (مرتضی آقاجانپور ۱+۱۲۰)، علی نعمتی، مسعود ریگی، اکبر صادقی، محمد قاسمی‌نژاد، امین قاسمی‌نژاد (حسین مهربان ۱۰۲)، محمدمهدی مهدی‌خانی (رضا صدری ۳+۹۰ کارت زرد) و یونس شاکری (کارت زرد) (بهنام برزای ۱۲۰ کارت زرد).

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها