رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442873

واریز کمک نقدی صلیب سرخ به حساب هلال احمر

ساعت24 - کمیته بین‌المللی صلیب سرخ مبلغ ۱۰۰هزار یورو را به جمعیت هلال احمر ایران اهداء و مبلغ ۳۰۰هزار یوروی دیگر را نیز برای پاسخگویی به مشکلات ناشی از سیلابهای اخیر تخصیص داده است.

مارک آخرمان رئیس دفتر نمایندگی کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ در ایران، در نشست رییس کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ با ریاست جمعیت هلال احمر ایران، تایید کرد که کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ طی هفته‌های آتی بر حمایت مالی خود از جمعیت هلال احمر ایران خواهد افزود.


وی با بیان اینکه بار دیگر با مردم سیل‌زده ابراز همدردی و همبستگی می‌کنیم، گفت: مأموریت صرفاً بشردوستانۀ کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ عبارت است از حمایت و حفاظت از زندگی و کرامت قربانیان مخاصمات مسلحانه و کمک رسانی به آنها؛ با این حال در زمان بلایای طبیعی کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ به عنوان یکی از اعضای نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر تا سرحد امکان از دیگر اعضای نهضت، از جمله جمعیت‌های ملی و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر پشتیبانی می کند.


آخرمان با تقدیر از عملیات امداد و نجاتِ جمعیت هلال احمر ایران گفت: کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ کمی پس از آغاز سیل برای ارائه توان فنی که در ایران در رابطه با خدمات بازپیوند خانواده (RFL) و آموزش خطرات مین (MRE) در اختیار دارد، به مقامات ایرانی اعلام آمادگی کرد که در فاز اول، مبلغ ۱۰۰هزار یورو را به جمعیت هلال احمر اهدا کرده و ۳۰۰هزار یوروی دیگر هم برای کمک به مردم سیل زده در فاز دوم تخصیص داده است که در هفته‌های آتی تحویل خواهد شد.


براساس اعلام دفتر نمایندگی صلیب سرخ در تهران، با توافق صورت گرفته، مبالغ اهدایی برای تأمین اقلام اضطراری شامل چادر، پتو و وسائل آشپزی به منظور توزیع بین کسانی که بیشترین صدمات را از جاری شدن سیل در ایران دیده‌اند در نظر گرفته شده است. این مبلغ همچنین برای پر کردن مجدد انبارهای جمعیت هلال احمر برای عملیات آتی به کار خواهد رفت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها