رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457142

افزایش شمار شاغلین کشورهای اروپایی

ساعت 24-متوسط نرخ اشتغال‌زایی در کشورهای عضو منطقه یورو و اتحادیه اروپا ۰.۲ درصد افزایش یافت.

به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، متوسط شمار شاغلین در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو و ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا تا پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ توانست رشد ۰.۲ درصدی را به ثبت رساند. این رشد در مقایسه با رشد ۰.۴ درصدی شمار شاغلین در سه ماهه نخست سال نصف شده است اما با این وجود، نرخ بیکاری در بسیاری از اقتصادهای بزرگ اروپایی رو به کاهش بوده است.

طبق اعلام دفتر آمار وزارت کار آلمان، شمار بیکاران این کشور در ماه ژوئن با ۱۰۰۰ نفر کاهش نسبت به ماه قبل به دو میلیون و ۲۸۱ هزار نفر کاهش پیدا کرده است که کمتر از ۴۰۰۰ نفر پیش بینی شده است. نرخ بیکاری در بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه یورو و قاره اروپا کماکان در سطح ۵ درصد باقی مانده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱.۴۹ میلیون نفر از شمار بیکاران کاسته شده است تا آلمان پس از جمهوری چک، اکنون دارای دومین نرخ بیکاری پایین در سطح منطقه یورو و اتحادیه اروپا باشد. شمار جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله فاقد شغل آلمانی نیز به ۵.۶ درصد رسیده است که کمترین میزان در طول تاریخ این کشور محسوب می‌شود.

در دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو یعنی فرانسه نیز تا پایان ماه ژوئن نرخ بیکاری در سطح ۸.۷ درصدی قرار گرفته است. از سوی دیگر اما نرخ بیکاری در دومین اقتصاد بزرگ اروپا افزایش یافته است: تا پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ متوسط نرخ بیکاری انگلیس با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به سه ماهه نخست سال به ۳.۹ درصد رسیده است.

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها