رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465974

تب دنگی در ایران مشاهده نشده است

ساعت24-رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه خوشبختانه در کشور مواردی از بیماری تب دنگی بصورت انتقال محلی گزارش نشده است، گفت: باید آمادگی ها را بیشتر و مراقب باشیم و با اقدامات وسیع بهسازی محیط و کنترل حشرات مانع ورود به کشور باشیم.

محمد مهدی گویا امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف سفر به گیلان اظهار کرد: تیم کارشناسی برجسته از سازمان جهانی بهداشت و کارشناسان ارشد کشور در امر کنترل بیماریهای منتقله از حشرات و پشه که به انسان منتقل می شود در وزارت بهداشت تشکیل شده است.

وی توجه به بیماری مورد انتقال از حشرات به ویژه پشه به انسان را مهم خواند و افزود: پشه دنگی باعث بوجود آمدن یکی از خطرناکترین بیماری ها به نام تب دنگی است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه کشورهای همسایه به شدت درگیر بیماری تب دنگی که از طریق پشه به انسان منتقل می شود هستند، گفت: در کشور عربستان سعودی و بخشی از کشورهای حاشیه خلیج فارس این بیماری دیده و در حال گسترش است.

گویا با بیان اینکه خوشبختانه در کشور مواردی از بیماری تب دنگی بصورت انتقال محلی گزارش نشده است، تصریح کرد: باید آمادگی ها را بیشتر و مراقب باشیم و با اقدامات وسیع بهسازی محیط و کنترل حشرات مانع ورود به کشور باشیم.

وی افزایش شهرنشینی را یکی از معضلات جامعه امروز دانست و افزود: اگر امکانات شهری، از لحاظ بهداشت محیطی به اندازه کافی نبود و جمع آوری سیستم فاضلاب و آبیاری دچار مشکل باشد در نتیجه آن شهر از استاندارهای لازم برای شهرنشینی برخوردار نیست و از شهرهای در معرض خطر خواهد بود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، برنامه ریزی برای پیشگیری و کنترل بیماری ها در گیلان را از اولویت های مهم بهداشت و درمان عنوان و خاطرنشان کرد: گیلان استانی حیاتی و مهم است زیرا یکی از ارکان مهم اقتصادی کشور است.

گویا در پایان گفت: براساس تحقیقات انجام شده موردی از این پشه در گیلان گزارش نشده است اما این موارد اقناع کننده نیست و باید اقدامات پیشگیرانه به نحو کامل انجام شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها