رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513215

چین شرکت‌های خارجی را به تحریم تهدید کرد

ساعت 24 - رهبران حزب کمونیست چین می‌گویند شرکت‌ها و اشخاص خارجی را که به منافع این کشور آسیب رسانده‌اند، تحریم خواهد کرد.چین به تازگی فهرستی تحت عنوان "لیست اشخاص و نهادهای غیر قابل اعتماد" راه اندازی کرده است که از آن به عنوان امکانی برای تلافی اقدامات ایالات متحده یاد می‌شود.آمریکا هم شرکت‌ها و شهروندان چینی را تحریم کرده است.

an dir="RTL">دولت آمریکا روز جمعه گفت ممنوعیت دو اپلیکیشن چینی تیک‌تاک و وی‌چت از دوشنبه اعمال می‌شود.ساز و کار جدید چین به این کشور اجازه می‌دهد تا شرکت‌های خارجی را جریمه کند، یا آنها را از تجارت و سرمایه گذاری در چین منع کند. هنوز اسامی شرکت‌های خارجی که ممکن است هدف قرار بگیرند اعلام نشده است.وزارت بازرگانی آمریکا می‌گوید از روز یکشنبه کاربران در آمریکا اجازه دانلود دو اپلیکیشن چینی را از هیچ کدام از فروشگاه‌های اینترنتی نخواهند داشت.دولت آمریکا می‌گوید دلیل این تصمیم "تهدیدهای امنیتی" است که از سوی این دو شبکه اجتماعی متوجه کاربران آمریکایی می‌شود. از جمله دولت آمریکا مدعی شده صاحبان این اپلیکیشن‌ها ممکن است اطلاعات کاربران آمریکایی را به دست دولت چین برسانند، اتهامی که از سوی دو شرکت به شدت رد شده است.

وزارت بازرگانی چین در واکنش گفته است آمریکا به بهانه "امنیت ملی"، وی‌چت و تیک‌تاک را ممنوع کرده که به منافع قانونی این شرکت‌ها آسیب رسانده و نظم عادی بازار را مورد اختلال قرار داده است.چین می‌گوید آمریکا "بدون هیچ مدرکی"، دو شرکت چینی یاد شده را منع کرده و اعتماد سرمایه گذاران بین‌المللی در فضای سرمایه‌گذاری آمریکا را خدشه‌دار کرده است.وزارت بازرگانی چین از آمریکا خواسته از اقدامات زورگویانه و رویکرد اشتباه پرهیز کند و تاکید کرده در صورت اصرار آمریکا بر این روند، چین برای حفظ منافع قانونی شرکت‌های این کشور تدابیر لازم در پیش خواهد گرفت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها