رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 530105

«تقسیم رفاهِ» رفسنجانی را رواج اشرافیگری تعبیرکردند

ساعت 24 - برادر مرحوم هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه برخی تقسیم رفاه آیت‌الله هاشمی‌ را رواج اشرافی‌گری تعبیر کردند، گفت: وقتی او در نماز جمعه گفت چرا باید یک کارگزار مسلمان ژولیده باشد؟ دین پاکیزگی را توصیه می‌کند بنابراین لباس خوب و تمیز بپوشید، گفتند که هاشمی اشرافی‌گری را تببین می‌کند.

dir="RTL">محمد هاشمی به ایرنا گفت : درباره اینکه برخی هاشمی را تکنوکرات معرفی کردند باید بگویم: متاسفانه این افراد شناختی از تکنوکراسی ندارند و هاشمی و نظام را نمی شناسند. هاشمی عالم مجاهدی بود که قبل از پیروزی انقلاب و قبل از اینکه رییس جمهوری شود مفسر قرآن بود و ۵۳ کتاب درباره فرهنگ و تفسیر قرآن نوشت. چنین شخصی را می‌گویند تکنوکرات است! پس معلوم است معنی این اصطلاح را نمی‌دانند. عضو هیات موسس حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: هاشمی به عنوان یکی از پیشکسوتان انقلاب قبل از ورود به حوزه سیاست از علمای صاحب تالیف در مسایل اجتماعی، سیاسی، فقهی و اصولی و صاحب نظر و دارای تالیف بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر در حوزه سیاست و اجرا مسوولیت داشت. هاشمی رفسنجانی طبق نظر امام (ره) به همراه شهید بهشتی، شهید باهنر، آیت‌الله موسوی اردبیلی و رهبر انقلاب حزب جمهوری اسلامی را پایه‌گذاری کردند که همه از متفکران و علمای دین بودند. هاشمی رفسنجانی در زندان تفسیر قرآن را نوشت و کتاب فلسطین را زمانی می‌نویسد که هیچکس در خاورمیانه این موضوعات را مطرح نکرده بود. هاشمی اضافه کرد: بیشتر فعالان سیاسی قبل و بعد پیروزی انقلاب با اینکه چند کلاس سواد داشتند مسوولیت‌های مهمی را برعهده گرفتند. مدرک تحصیلی و این نوع ارزش‌گذاری‌ها در نظام اسلامی جایگاهی ندارد بلکه ارزش گذاری اسلام بر مبنای اخلاق است. ما طرفدار دینی هستیم که پیامبرش بر محوریت اخلاق تاکید داشتند پیامبر (ص) سواد نداشت، اما محمد امین بود و قرآن بر او نازل شد

.وی خاطرنشان کرد: از طرفی تکنوکراسی (فن سالاری) را مذموم می‌دانند و همه تقصیرها کشور را گردن تکنوکرات‌ها می‌اندازند اما شرط مدرک تحصیلی که ریشه در تکنوکراسی دارد را ملاک نامزدهای ریاست جمهوری قرار می‌دهند! ارزش‌های اخلاقی و دینی را کنار گذاشته‌اند و ارزش‌هایی را چسبیده‌اند که در ظاهر و باطن یا نیت و عمل تناقض دارد.تعیین شرط سنی، حق نامزدها و مردم را ضایع می‌کند.هاشمی درباره طرح اصلاح‌ قانون انتخابات و تعیین شروط جدید برای نامزدهای سمت ریاست جمهوری از سوی مجلس یازدهم، عنوان کرد: ۲ اصل مهم اسلامیت و جمهوریت در قانون اساسی تفکیک ناپذیرند. جمهوری اسلامی، نظامی مبتنی بر مردم سالاری است و آحاد مردم براساس اصل جمهوریت از حقوقی برخوردارند. بنابراین طرحی که بخواهد حقوق مردم را سلب یا نقض کند با روح و اصول قانون اساسی مغایرت دارد.

هاشمی درباره مباحث مطرح شده درباره حضور نامزد نظامی در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: می‌گویند از ابتدا هم داوطلب نظامی‌ منعی برای ثبت نام انتخابات نداشته است و آنها هم شهروند هستند و حق دارند مشارکت کنند. اما این نظر مغایر با رهنمودهای امام (ره) در وصیت نامه سیاسی الهی ایشان است.رییس پیشین صدا و سیمای جمهوری اسلامی افزود: برخی از نمایندگان می‌گویند پیش از این و حتی در اول انقلاب داوطلب نظامی داشته‌ایم و اشاره آنها به نامزدی دریادار سید احمد مدنی است. در حالی که وصیت‌نامه امام (ره) در سال ۶۸ نوشته شده و دریادار مدنی در نخستین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۵۸ نامزد شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها