رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542688

انهدام باند «اسکیمری» در تهران

ساعت24- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران، از دستگیری ۳ کلاهبردار اسکیمری که ۲۰ میلیارد ریال از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران، از دستگیری ۳ کلاهبردار اسکیمری که ۲۰ میلیارد ریال از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شدند، مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است.

وی با اشاره به اینکه در بررسی‌های اولیه کارشناسان مشخص شد که مال باختگان در دام کلاهبرداران اسکیمری قرار گرفته اند، عنوان کرد: با شناسایی هویت متهمان و مخفیگاه آنان در مناطق حاشیه‌ای جنوب تهران، نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس شد.

رئیس پلیس فتا ابراز داشت: با هماهنگی‌های قضائی هر ۳ متهم در مخفیگاهشان دستگیر و به همراه تجهیزات اسکمیری مکشوفه به پلیس فتا انتقال یافتند.

این مقام سایبری تصریح کرد: متهمان در تحقیقات اولیه به ۴۰ فقره کلاهبرداری به همین شیوه معترف و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند.

وی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به احتمال برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به روش اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهند، چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها