رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542690

این گیاهان برای معده معجزه است!

ساعت24- به طور طبیعی شما می توانید با استفاده از دارو های گیاهی مناسب برای معده و یک رژیم غذایی سالم مشکلات معده خود را درمان کنید.

گیاهان دارویی یکی از عوارض شایع برای درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و معده درد یکی از عارضه‌های شایع است که هر فردی در طول زندگی حداقل یک بار به آن دچار شده است.

درد معده، سوزش معده، ترش کردن،هضم غذا،رفلکس معده ،استفراغ، بی اشتهایی و ... از مشکلات معده درد می باشد که با مصرف چند گیاه دارویی می‌توان این عارضه‌ها را تسکین بخشید.

شما می توانید به طور طبیعی با استفاده از گیاهان دارویی و یک رژیم غذایی سالم،خود را درمان کنید بنابراین آشنایی با گیاهان دارویی مناسب برای معده سودمند و ضروری است زیرا که این گیاهان دارویی مانند داروهای شیمیایی عوارض جانبی زیادی ندارد.

در این بخش سعی کرده ایم بهترین گیاهان مناسب برای معده را برای شما ذکر کنیم .

این گیاهان برای معده معجزه است!

بادَرَنجبویه یا بادَرَنگْبویه یا وارَنگ‌بو

بادرنجبویه گیاهی است معطر و علفی چندساله، که به اشکال مختلفی از قبیل اسانس، عصاره روغنی، روغن، پماد، کمپرس و دم‌کرده استفاده می‌شود.

اسانس این گیاه در آرام کردن درد معده با منشاء عصبی،استفراغ های دوران بارداری، درمان نفخ معده و روده و رفلاکس معده مؤثر است.

استفاده ازبادرنجبویه عوارض جانبی ندارد اما در صورتی که با گیاهان دیگر استفاده شود ممکن است سبب حساسیت پوستی مانند راش یا خارش پوستی شود.

آلوئه ورا

عصاره‌ی آلوئه‌ورا به کاهش تحریک حاصل از برگشت اسید معده و هضم غذا کمک کرده و برای کاهش درد، بیماری رفلاکس التهاب معده مفید و است.

ژل یک برگ آلوئه ورا را با استفاده از یک قاشق بیرون بیاورید آن را با یک فنجان آب ترکیب کنید، شما هم چنین می توانید هر گونه آب میوه و یا عسل و چای را به مخلوط اضافه کرده و هر روز یا یک روز درمیان پیش از غذا بنوشید.

شیرین بیان

قسمت مورد استفاده شیرین‌بیان، ساقه‌های زیرزمینی و ریشه‌های گیاه است و شیرین بیان با یک ماده ژل مانند معده را پوشش داده و از بافت معده محافظت می کند و برای رفلاکس معده، التهاب، ورم معده و زخم معده مفید است. همچنین خاصیت ضد عفونی داشته و به درمان و جلوگیری از عفونت کمک می کند.

ریشه شیرین بیان را می توانید به صورت چای و قرص پیش از غذا مصرف کنید.

شیرین بیان باید با مشورت پزشک استفاده شود زیرا حاوی ماده‌ای به نام گلیسیریزین است که ممکن است عوارض ناخواسته به همراه داشته باشد.

سنبل ختایی

سنبل ختایی گیاهی دارویی است که ریشه، میوه و دانه‌های آن خواص دارویی دارد و در بهبود نشانه‌های ریفلاکس معده بسیار مفید است.

عصاره‌ی آن را با عصاره‌ی سیر و هویج و رازیانه مخلوط کنید و سه بار در روز هر بار یک میلی‌لیتر از آن را استفاده کنید.

بابونه

بابونه یکی از موثرترین گیاهان دارویی برای معده است گل بابونه سبب کاهش التهاب معده، بهبود زخم معده، ورم معده، سردی معده می‌شود.

طرز مصرف آن به این صورت است که یک لیوان چای غلیظ بابونه درست کنید و در هنگام صبح ناشتا چای را بنوشید و همچنین می توان این چای را همراه با نبات یا لیمو ترش مصرف کرد تا با عوامل عفونت زا در دستگاه گوارش هم مبارزه کند.

و یا حتی دانه‌های رازیانه را می توانید به سالاد خود اضافه کرده و میل کنید.

استفاده طولانی مدت از بابونه ممکن است سبب بروز حساسیت شود.

جلبک دریایی فوکوس

جلبک دریایی فوکوس در هضم غذا، رفع یبوست ریفلاکس معده بسیار مؤثر است.

5تا 10 میلی‌گرم از جلبک دریایی فوکوس که به صورت کپسول باشد سه بار در روز مصرف شود.

مصرف بیش از حد جلبک دریایی فوکوس عوارض جانبی مربوط به مسمومیت ید در بردارد.

خار مریم

برای درمان موقتی سوزش سرِدل و ریفلاکس اسید معده استفاده می‌شود.

بیشتر از 200 گرم از شیره‌ی خار مریم نباید مصرف شود.

رازیانه

رازیانه هم یکی از گیاهان بسیار مفید برای سلامت معده می باشد .رازیانه حاوی ماده‌ای است که در تحریک ترشحات معده و دستگاه گوارش نقش داشته و می تواند مشکل سردی معده ، هضم کند مواد غذایی را برطرف کند و گاز معده و ورم معده را کاهش دهد.

رازیانه را میتوانید برش داده و با چای بنوشید و هم میتوانید بجوید و اگر خام آن را پیدا نکردید، دانه آنرا تهیه کنید که برای درمان خوب عمل میکند و سو هاضمه را بهبود می بخشد.

زنجبیل

زنجبیل از 2000 سال قبل تاکنون برای درمان تمامی اختلالات هضم استفاده می شده است و در هضم غذا موثر بوده و احساس سنگینی در معده را از بین می‌برد و همچنین خواص تحریک کننده و ضد عفونی دارد و باعث بهتر عمل کردن سیستم هاضمه بدن و کاهش نفخ و به مهار رشد عفونت میکروبی معده کمک می کند و یک درمان طبیعی موثر برای حالت تهوع است.

شما می توانید چای زنجبیل را مصرف کنید و یا آن را به غذا های مورد علاقه خود اضافه کرده و یا مستقیماً آن را بجوید، این مخلوط را 1 - 2 بار در روز مصرف کنید.

ریحان

ریحان، که دارای خواص ضد اسپاسم است و می تواند درد معده را کاهش دهد.

10 تا 15 برگ ریحان را در یک فنجان آب بجوشانید و با عسل مخلوط کرده و میل کنید.

شنبلیله

شنبلیله حاوی یک ترکیب لعاب دار است که زخم معده را درمان می کند.

یک قاشق از دانه شنبلیله را در دو فنجان آب حل کرده و سپس دانه ها را فشار داده تا حل شوند، کمی عسل اضافه کنید. حدود یک هفته دو بار در روز استفاده کنید تا زخم معده تان را درمان کند.

نعنا

نعنا یک گیاه دارویی طبیعی محسوب می‌شود و استفاده از برگ های پرخاصیت نعنا که طبع گرم و خشکی دارد برای سردی معده، نفخ و درد معده، کاهش اسید معده و درمان حالت تهوع داروی بی نظیری به حساب می آید و همچنین اشتها را تحریک می‌کند.

نعنا را هم می توانید بجوید و هم می توانید چای نعنا برای خود درست کرده و بنوشید.

به طور طبیعی شما می توانید با استفاده از دارو های گیاهی مناسب برای معده و یک رژیم غذایی سالم مشکلات معده خود را درمان کنید . با این حال حتما با پزشک خود مشورت کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها