رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 549752

چارلی چاپلین | زندگینامه چارلی چاپلین | فیلم های چارلی چاپلین

ساعت24- چارلی چاپلین کیست؟ | چارلی چاپلین اسطوره فیلم های کمدی است که با خلق آثار متعددی شهرت چهانی پیدا کرده است فیلم های او حتی همین حالا نیز محاطبان بسیاری دارد در این مطلب به معرفی این بازیگر توانا خواهیم پرداخت.

چارلی چاپلین
r> چارلی چاپلین بازیگر ، فیلمنامه نویس ، آهنگساز و کارگردان فیلم انگلیسی-آمریکایی است. او برنده اسکار بوده و بیشتر به خاطر خلق فیلم ولگرد چارلی ، بازی در کمدی های کوتاه متعدد شناخته شده است. مشهورترین کارهای بازیگری و کارگردانی وی فیلم های "چراغ های شهر" ، "بچه" ، "چراغ های رمپ" ، "زمان جدید" و "موسیو وردو" است.

بیوگرافی چارلی چاپلین
چارلی چاپلین

بیوگرافی چارلی چاپلین

چارلی چاپلین متولد 16 آوریل 1889 در لندن ، در خانواده ای از خوانندگان پاپ بود پدرش یک ترانه سرای محبوب بود ، اما پس از از دست دادن صدا ، زیاد شروع به نوشیدن کرد و خیلی زود درگذشت ، که به طور قابل توجهی بر کودکی پسرش تأثیر گذاشت. چارلی خود اولین اجرای خود را در پنج سالگی انجام داد و بلافاصله عاشق تماشاگران شد. پس از مرگ شوهر ، مادر وی نیز به شدت بیمار شد و دیگر نتوانست کار کند ، در نتیجه چارلی و برادرش به یک پرورشگاه اعزام شدند و به تنهایی شروع به تأمین معاش کردند. کمی بعد ، چاپلین شروع به اجرا در یک گروه رقص کودکان کرد. همچنین در این مدت او به عنوان روزنامه فروش ، دستیار چاپ و سایر مشاغل ساده کار می کرد. چارلی سرانجام در چهارده سالگی در یکی از تئاترها شغل دائمی پیدا کرد. او به موازات نواختن روی صحنه ، نواختن ویولن و سایر مهارت های هنری را آموخت.

چارلی چاپلین
کارگردانی چارلی چاپلین

در سال 1910 ، با همان گروه ، کارنو چاپلین به یک تور به ایالات متحده رفت و در آنجا دو سال در آنجا برنامه اجرا کرد ، پس از آن چارلی تصمیم گرفت در ایالات متحده بماند. یک بار در یکی از اجراها ، مورد توجه تهیه کننده فیلم مک سنت قرار گرفت و به او پیشنهاد کار در سینما را داد. اما برای مدت طولانی سازگاری با چاپلین برای همه دشوار بود. تنها چند سال بعد ، وقتی چاپلین تقریباً شغل خود را از دست داد ، نقاشی های او محبوبیت بیشتری پیدا کردند. به زودی چاپلین کاملاً مشهور شد و به دلیل اختلاف نظر با کارگردانان ، وی خواست تا با مشارکت خود به تنهایی فیلم بسازد. در این دوره ، چارلی به تدریج به سراغ شخصیتی رفت که تماشاگران آن را "ولگرد کوچک" لقب دادند. ویژگی های خارجی آن کفش های بزرگ ، شلوار گشاد ، کارت ویزیت باریک ، کلاه بولر ، حالت های چهره را پنهان نمی کند ، اما شخصیت را پیرتر می کند. اولین فیلم های چارلی کمدی های "مسابقات اتومبیلرانی کودکان" و "Mabel's Unusually Precarious" بودند.

فیلم های چارلی چاپلین

فیلم های چارلی چاپلین

در سال 1914 ، اولین فیلم مستقل چاپلین ، اکران شد. او همچنین با استودیوهای مختلف سینمایی کار کرد و درآمدش به سرعت رشد کرد و در سال 1917 با عقد قرارداد یک میلیون دلار ، پردرآمدترین بازیگر شد. به خاطرخلاقیت ، چاپلین در سال 1919 بهمراه سایر بازیگران ، استودیوی فیلم سازی خود را به نام "یونایتد آرتیستز" تاسیس کرد ، جایی که تا زمان عزیمت به ایالات متحده در اوایل دهه 50 در آنجا کار می کرد. برای مدتی طولانی ، چاپلین همچنان طرفدار سینمای صامت بود و تنها ده سال پس از ظهور موسیقی متن ، در سال 1940 ، وی اولین فیلم کامل خود را با عنوان "دیکتاتور بزرگ" دوبله کرد که از شخصیت های ضد هیتلری بود. در این فیلم آخرین حضور چارلی روی صحنه رخ داد.

در اوایل دهه 40 ، چاپلین تحت تعقیب دولت آمریکا قرار گرفت که وی را به پیروی از کمونیسم مشکوک کرد. این آزار و اذیت پس از آغاز حمایت چاپلین از گشودن جبهه دوم شدت گرفت. در سال 1952 ، ادگار هوور ، رئیس اف بی آی ، ممنوعیت ورود چاپلین به ایالات متحده را پس از سفر او به اروپا برای حمایت از Ramp Lights ، اجرا کرد. در نتیجه ، چارلی زندگی در سوئیس را آغاز کرد و در آنجا شروع به ساخت موسیقی برای فیلم های صامت خود کرد. در سال 1964 ، چاپلین خاطرات خود را منتشر کرد که بر اساس آن فیلم "چاپلین" در سال 1992 فیلمبرداری شد. آخرین فیلم در سال 1967 "کنتس" از هنگ کنگ بود. در سال 1972 ، چاپلین آخرین سفر کوتاه خود را برای دریافت اسکار به ایالات متحده انجام داد. و در مارس 1975 ، چارلی توسط ملکه الیزابت دوم لقب شوالیه را دریافت کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها