رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 872

رییس مراکشی کنفدراسیون کشتی قاره آفریقا :

ایران به رشد کشتی در قاره آفریقا کمک کند

سایت خبری تحلیلی ساعت 24-رییس مراکشی کنفدراسیون کشتی قاره آفریقا گفت : ایرانی ها همیشه اصول و استقلال خود را حفظ کرده و قابل احترام هستند و از مسوولان فدراسیون کشتی این کشور می خواهیم که به رشد کشتی در قاره آفریقا کمک کنند.

ایران به رشد کشتی در قاره آفریقا کمک کند
فواد مسکوت روز جمعه در حاشیه دیدار تدارکاتی تیم های کشتی آزاد و فرنگی منتخب ایران باتیم های کشتی آفریقا که متشکل ازقهرمانان قاره سیاه هستند، در گفت وگو با خبرنگارایرناافزود: این احترامی که ما برای ایرانی ها قایل هستیم براحتی به دست نیامده چرا که ایرانی ها تنها به فکر خودشان نبودند و به فکر منافع عمومی و کشورهای مسلمان هم بودند و من به عنوان یک مسلمان و مراکشی به آنان احترام می گذارم.

وی در خصوص مسابقات بین المللی کشتی جام ایران و آفریقا اظهار داشت: هدف از حضور تیم کشتی قاره آفریقا، اجرایی کردن ابتکار فدراسیون کشتی ایران بود که این موضوع طی توافقنامه ای در زمان برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۴درتهران به امضاکنفدراسیون کشتی قاره آفریقا و فدراسیون کشتی ایران رسید وتیم منتخب کشتی متشکل از قهرمانان قاره آفریقا به تهران بیایند و با قهرمانان ایرانی رقابت کنند.

مسکوت در خصوص اهداف برگزاری این مسابقات اظهار داشت : ایران یکی از کشورهای قدرتمند کشتی جهان است که قهرمانان زیادی در عرصه رقابت های جهانی و بازیهای المپیک دارد و به همین دلیل می تواند به کشتی قاره آفریقا کمک کند.

وی ادامه داد: در توافقنامه امضا شده با فدراسیون کشتی ایران چهار موضوع شامل برگزاری همه ساله این رقابت ها، حضور بهترین کشتی گیران قاره آفریقا درتهران برای برگزاری دوره های آموزشی، حضور مربیان زبده ایرانی درآفریقا برای آموزش مربیان کشورهای مختلف این قاره وهمچنین برگزاری کشتی سنتی در کشورهای آفریقایی مورد توافق ایران و کنفدراسیون کشتی آفریقا بود.

رییس کنفدراسیون کشتی آفریقادرخصوص ضعیف بودن کشتی این قاره درسطح جهان گفت: مشکل ما در آفریقا این است که مردان قوی زیاد داریم، اما امکانات مالی خیلی کم است وهرچند هم نبایدفراموش کنیم که درجام دوستی ایران و آفریقا، قهرمانان آفریقایی، کشتی گیران ایرانی را شکست دادند.

وی بیان داشت:در قاره آفریقا، کشورهایی مانند مصر در کشتی فرنگی بسیار قوی هستند و می توان به کرم جابر و ابراهیم مصطفی که از قهرمانان کشتی فرنگی در عرصه جهانی و بازیهای المپیک هستند، اشاره کرد.

مسکوت در پاسخ به این سووال که از قهرمانان کشتی ایران کدامیک را می شناسد گفت:در ابتدا رسول خادم که قهرمان المپیک و رییس فدراسیون کشتی ایران هست را به خوبی می شناسم و از حمید سوریان و علیرضا رضایی از دیگر قهرمانان کشتی فرنگی و آزاد ایران شناخت دارم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به عنوان یک مراکشی انتظار دارم و امیدوارم رابطه ایران و مراکش در همه زمینه ها توسعه پیدا کند و در چهار سال گذشته ایرانیها در زمینه های فرهنگی و اقتصادی در مراکش فعالیتهای خوبی را بابرگزاری نمایشگاههای مختلف مانند فرش داشتندوامیدواریم این رابطه توسعه پیدا کند و ما آمادگی داریم در همه زمینه ها با ایران رابطه برقرار کنیم.

تورنمنت جام دوستی ایران و آفریقا روزهای ۲۳ و ۲۴ مرداد ماه در خانه کشتی شماره (۲) تهران برگزار شد.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها