رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 291849

آمریکا میلیون‌ها دلار کمک نظامی به مصر را کاهش داد

ساعت 24- کمیته تخصیص کمک‌های خارجی مجلس سنای آمریکا به کاهش میلیون‌ها دلار کمک نظامی به کشور مصر به دلیل گزارش‌های نامطلوب حقوق بشری این کشور رای داد.

style="text-align:justify">به گزارش اسپوتنیک، بر طبق لایحه بودجه سال مالی ۲۰۱۸ تهیه شده از سوی سناتور پاتریک لیهی، قانونگذاران سنا همچنین می خواهند ۳۷ میلیون دلار از کمک اقتصادی به مصر را نیز کاهش دهند.

لیهی دموکرات ارشد کمیته تخصیص بودجه سنا است که بر اعطای کمک‌های خارجی نظارت می‌کند. لایحه کاهش این کمک‌ها به اتفاق آرا از جانب این کمیته فرعی تصویب شد و قرار است به کمیته کامل تخصیص بودجه برود.

لیهی بعد از این رای‌گیری در ایمیلی به المانیتور گفت: دولت و کنگره آمریکا به شکلی فزاینده نگران سیاست‌های سرکوبگرانه دولت عبدالفتاح السیسی هستند.

وی تاکید کرد: آمریکا و مصر سابقه دیرینه همکاری دارند که ما دوست داریم ادامه پیدا کند اما مهم است مردم مصر بدانند آمریکا از آزادی بیان و اجتماع و دیگر آزادی‌ها حمایت می کند و در زمانی که این حقوق به شکل نظام مند زیرپا گذاشته شوند تبعاتی در پی خواهد داشت. اخیرا براساس گزارش‌ها وزارت امور خارجه آمریکا به میزان ۹۵.۷ میلیون دلار کمک نظامی و اقتصادی به مصر را کاهش داد و اعلام کرد که جلوی کمک مالی نظامی ۱۹۵ میلیون دلاری به قاهره را تا زمان رسیدگی به نگرانی‌های حقوق بشری خواهد گرفت. با وجود آنکه دولت آمریکا اخیرا از مصر انتقاد کرد اما همچنان به طور کلی حامی السیسی است.

براساس پیشنهاد سنای آمریکا، مصر در سال مالی ۲۰۱۸، ۱۱۲ میلیون دلار دیگر از کمک‌های اقتصادی را از دست داده و تنها ۷۵ میلیون دلار کمک دریافت خواهد کرد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها