رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 387640

۲۳ کشته در درگیریهای داخلی اتیوپی

ساعت24-خشونت و درگیری‌های قومی در منطقه اورومو واقع در نزدیکی آدیس‌آبابا پایتخت اتیوپی باعث کشته شدن دستکم ۲۳ نفر و بازداشت‌ ده‌ها نفر شد.

در جریان درگیری‌های قومی که از زمان روی کار آمدن «ابی احمد علی» نخست‌وزیر جدید اتیوپی، بی‌سابقه است دستکم ۲۳ نفر کشته و ده‌ها نفر نیز بازداشت شدند.

این درگیری‌ها روز شنبه پس از آن آغاز شد که فرمانده جبهه آزادی‌بخش اورومو که پیش از این رهبری شورش‌ها به منظور تعیین سرنوشت قووم اورومو را بر عهده داشت، از تبعیدگاه خود با اتیوپی بازگشت.

رسانه‌های اتیوپی گزارش دادند که یک گروه سازمان‌دهی شده در غرب آدیس‌آبابا مرتکب جنایت قتل و غارت اموال شدند و چندین نفر در این درگیری‌ها کشته و حدود ۸۸۶ نفر از ساکنان منطقه نیز مجبور به فرار از آن شدند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، وقوع این حادثه خشونت‌بار از زمان روی کار آمدن «ابی احمد» نخست‌وزیر اتیوپی در آوریل گذشته، بی‌سابقه است.

ابی احمد که خود نیز از قوم اورومو است از ماه قبل در راستای اجرای اصلاحات شماری از رهبران اسلام‌گرا را که از بیش از سه دهه در تبعیدگاه بسر می‌بردند، به کشور بازگرداند.

آزادی زندانیان سیاسی و تقویت فضای احترام به تکثرگرایی و قومیت‌های مختلف، حقوق بشر و تحقق صلح با همسایه خود اریتره از دیگر اصلاحاتی بود که نخست‌وزیر جدید اتیوپی انجام داده است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها