رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 393261

تاج دختر شایسته اوکراین پس گرفته شد

ساعت 24-ورونیکا دیدوسنکو ۲۳ ساله به عنوان دختر شایسته سال ۲۰۱۸ در اوکراین، تنها چهار روز پس از دریافت این عنوان، از آن محروم شد.

6
ورونیکا دیدوسنکو ۲۳ ساله که به عنوان دختر شایسته سال ۲۰۱۸ در اوکراین برنده تاج مخصوص این رقابت‌ها شده بود، تنها چهار روز پس از دریافت این عنوان، از آن محروم شد. مسئولان برنامه دختر شایسته دلیل تصمیم خود را «مادر» بودن خانم دیدوسنکو اعلام کرده‌اند.

برابر مقررات، افرادی که در رقابت دختر شایسته اوکراین و دختر شایسته جهان شرکت می‌کنند، نباید قبلا بچه‌دار شده باشند. این در حالی است که ورونیکا دیدوسنکو در سن ۱۹ سالگی بچه‌دار شده و هم‌اکنون تنها با پسر ۴ ساله خود زندگی می‌کند.

این رویداد ناگوار سبب شد تا دیدوسنکو کارزاری را برای تغییر مقررات «تبعیض‌آمیز» رقابت‌های دختر شایسته به راه بیندازد. او در ویدئویی که در اینترنت منتشر کرده می‌گوید که مقررات مسابقه دختر شایسته مربوط به سال ۱۹۵۱ است و در قرن بیست و یکم باید عوض شود.

او همچنین می‌گوید که برنده شدن در مسابقه دختر شایسته ایده‌آل زندگی‌اش نبوده است. خانم دیدوسنکو این را هم گفته که به عنوان یک فرد شاغل در حرفه مدلینگ، در زندگی گرفتاری زیاد دارد و وقت کم می‌آورد، اما مصمم به ادامه کار خود برای تغییر مقررات است تا مادران جوان هم بتوانند در این مسابقه شرکت کنند.

برگزاری مسابقات دختران شایسته برخلاف اسم و رسم آن نه تنها برای زنان مفید نیست بلکه زندگی دختران را تحت تاثیر عوارض سوء خود قرار داده است چرا که تنها نگاهش بر زیبایی های ظاهری و ظاهر دختران شکل گرفته و هدف آن بیش از آنکه معرفی دختران موفق در تحصیل، کار و زندگی باشد زمینه ساز حضور آنها در دنیای مد و فشن است که به باور بسیاری از کارشناسان حوزه اجتماعی آسیب های فراوانی را به فرد و جامعه وارد می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها