رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 394813

تاثیر رژیم غذایی بر ریسک ابتلا به سرطان سینه

ساعت 24-تحقیقات جدید نشان می‌دهد غده سینه نیز همانند روده انسان، دارای میکروبیوم‌های است که تحت تاثیر رژیم غذایی هستند.

با وجودیکه این یافته‌ها مقدماتی هستند، اما دانشمندان امیدوارند روزی موجب بهبود درمان و پیشگیری سرطان سینه شوند.

«کاترین کوک»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ویک فورست کارولینای شمالی، در این باره می‌گوید: «امکان تغییر در میکروبیوم سینه از طریق رژیم غذایی می‌تواند شیوه جدیدی را برای پیشگیری از سرطان سینه یا حداقل کاهش این ریسک ارائه دهد.»

در این مطالعه، محققان میمون‌های ماده را به مدت ۲.۵ سال با رژیم غذایی غربی پرچرب یا رژیم غذایی مدیترانه‌ای گیاهی تغذیه کردند. آن‌ها اذعان کردند که این مدت تقریبا معادل هشت سال در انسان است.

محققان دریافتند میمون‌های که با رژیم غذایی مدیترانه‌ای تغذیه شده بودند در مقایسه با میمون‌های دارای رژیم غذایی غربی، دارای ترکیب متفاوتی از باکتری‌ها در بافت سینه شان بودند و «لاکتوباسیلوس» غده پستان آنان حدودا ۱۰ برابر بیشتر بود.

برخی شواهد نشان می‌دهند وجود باکتری لاکتوباسیلوس می‌تواند مانع از رشد تومور سرطان سینه شود. میمون‌های دارای رژیم غذایی مدیترانه‌ای هم دارای اسید صفراوی بیشتری در متابولیت‌های بافت سینه شان بودند که از نظر محققان می‌تواند ریسک سرطان سینه را کاهش دهد.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای بر مصرف مواد خوراکی گیاهی نظیر میوه و سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و مغزیجات آجیلی تاکید دارد. همچنین مصرف گوشت قرمز و لبنیات در آن کمتر است.

به گفته محققان، فهم تاثیر رژیم غذایی بر میکروبیوم‌ها می‌تواند برای حفاظت از زنان در مقابل سرطان سینه استفاده شود.

منبع: مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها