رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 427097

۷۵ درصد از جایگاه‌های سوخت بالای ۳۵ سال سن دارند

ساعت 24-در افتتاح دومین نمایشگاه بین‌المللی جایگاه‌داران سوخت و صنایع وابسته در تهران اعلام شد که 75درصد از جایگاه های سوخت بیش از 35 سال سن دارند.

style="text-align:justify"> علی منشی، مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی جایگاه‌های سوخت در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین المللی جایگاه داران سوخت و صنایع وابسته گفت: این نمایشگاه امروز در نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح شد و تا پنجم اسفندماه ادامه دارد.

وی هدف از برگزاری دومین نمایشگاه جایگاه‌های سوخت را حمایت از تولید ملی، اقتصاد مقاومتی و پیوند صنعت و دانشگاه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نمایشگاه با حضور مجموعه‌ای از شرکت‌های تولیدی، شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خارجی فعال در این حوزه برپا شده است. بیش از ۶۰ شرکت داخلی و ۱۲ شرکت خارجی از کشورهایی همچون ژاپن، مالزی، ترکیه و… در این نمایشگاه حضور دارند؛ همچنین پنج هیأت تجاری از کشورهای منطقه برای مذاکره با تولیدکنندگان ایرانی به تهران آمده اند.

در این مراسم بهمن حسین زاده، سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی با بیان اینکه حدود ۶۸۰۰ جایگاه سوخت در کشور وجود دارد، اظهار کرد: در این جایگاه‌ها بین ۷۰ میلیون لیتر بنزین و ۳۰ میلیون مترمکعب گاز عرضه می‌شود. هدف از برگزاری این نمایشگاه قرار دادن هر چه بیشتر جدیدترین تولیدات داخلی و خارجی صنایع مرتبط با صنعت جایگاه داری در معرض دید جامعه است و بر این اساس از متخصصان دعوت می‌کنم از این نمایشگاه بازدید کنند.

در ادامه این مراسم رضا رضایی، قائم‌مقام مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی جایگاه‌های سوخت گفت: ۹۰ درصد محصولات مربوط به جایگاه سوخت از طریق شرکت‌های داخلی تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از جایگاه‌های سوخت کشور بالای ۳۵ سال سن دارد، گفت: به‌همین‌منظور فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم شده است و بهینه سازی جایگاه‌های سوخت و تأسیس جایگاه‌های جدید بازار مناسبی را برای تولیدکنندگان تجهیزات جایگاه‌های سوخت پدید آورده است.

در ادامه مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادامه بررسی لایحه بودجه ۱۳۹۸ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تا کنون دولت و کمیسیون تلفیق موافق افزایش قیمت بنزین در سال آینده نبوده‌اند.البته هیچ کس مخالف سهمیه بندی بنزین و احیای کارت‌های سوخت و کنترل مصرف بنزین نیست.

به گفته وی، روزانه ۹ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می‌شود که برای مقابله با آن باید دولت کنترل‌های لازم را انجام دهد و مجلس نیز برنامه ریزی مناسبی داشته باشد.

این نماینده مجلس در مورد اینکه قیمت بنزین چقدر باید باشد؟ گفت: برخی می‌گویند قیمت بنزین در منطقه بیشتر است و این امر موجب قاچاق می‌شود. برای حل این مشکل باید پایه پولی را اصلاح و پول ملی را تقویت کنیم. زمانی نرخ ارز ۳,۶۰۰ تومان بود و حالا افزایش یافته است. شاید اگر بر آن اساس حساب کنیم باید قیمت بنزین را افزایش دهیم، اما نه 6000 تومان. همه همت ما این است که بیشترین منافع به مردم برسد و در بحث کلان افزایش قیمت بنزین باید کاری که مردم بیشترین نفع را داشته باشند.

این نماینده مجلس درباره مشکلات جایگاه‌داران سوخت گفت: برخی از این مشکلات صنفی است و باید بین خود آنها برطرف شود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها