رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 438506

ژست گرفتن گوریل‌ها برای سلفی در کنگو+تصاویر

ساعت 24- جامعه امروز روش‌های مختلف زیادی را برای نابودی این سیاره در پیش گرفته است، از جمله آسیب زدن به حیواناتی که نمی‌توانند از خودشان در برابر سلاح‌های قدرتمند و ذهن‌های بی رحم ما حفاظت کنند.

style="text-align: justify;">جامعه امروز روش‌های مختلف زیادی را برای نابودی این سیاره در پیش گرفته است، از جمله آسیب زدن به حیواناتی که نمی‌توانند از خودشان در برابر سلاح‌های قدرتمند و ذهن‌های بی رحم ما حفاظت کنند. اگرچه افراد زیادی در سراسر جهان وجود دارند که زندگی خود را وقف نجات آن‌ها کرده اند، اما هنوز در مبارزه با شیوه‌های غیرقانونی که انسان‌ها این سیاره را از بین می‌روند، راه طولانی در پیش داریم. با این حال، گاهی مهم نیست چقدر اتفاقات بد در این دنیا می‌افتد، هنوز افرادی وجود دارند که ایمان به انسانیت را در ما زنده کنند و جنگلبانان پارک ملی ویرونگا از این دسته افراد هستند.

اخیرا جنگلبان «متیو شاماوو» عکس زیبایی را به اشتراک گذاشت که به سرعت در فضای مجازی پخش شد


این عکس یکی از جنگلبان‌ها را نشان می‌دهد که همراه با دو گوریل ساکن در این پارک ملی ژست گرفته است، دور از شکارچیان یا هرگونه درگیری مسلحانه که روی سلامت آن‌ها تاثیر بگذارد. پارک ملی ویرونگا میراث جهانی یونسکو است که یک تیم اختصاصی شامل ۶۰ جنگلبان از آن حفاظت می‌کنند. در گذشته این مکان عمیقا تحت تاثیر جنگ‌ها و درگیری‌های مسلحانه‌ای بود که نه تنها زندگی انسان‌ها بلکه حیوانات حیات وحش را هم مختل می‌کرد. همچنین گوریل‌ها به دلایل مختلفی مثل غذا، دارو‌های سنتی و تجارت گوشت شکار می‌شدند. جنگلبانان در حال مبارزه برای حفاظت از این حیوانات بیچاره هستند و ارتباط و دوستی باورنکردنی آن‌ها در این عکس‌ها کاملا مشهود است.


پارک ملی ویرونگا یکی از مناطق حفاظت شده‌ای است که بیشترین تنوع زیستی را دارد و محل زندگی ۲۱۸ پستاندار، ۷۰۶ پرنده، ۱۰۹ خزنده، ۷۸ دوزیست و ۲۲ گونه پریمات است. حدود یک سوم از جمعیت گوریل‌های کوهستانی در معرض انقراض جهان در این پارک زندگی می‌کنند. جنگلبانان هر روز برای حفظ امنیت منطقه مبارزه می‌کنند، در مجموع ۱۷۹ جنگلبان در حال حفاظت از این حیوانات جان خود را از دست داده اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها