رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 439352

طرز تهیه بورک اسفناج | نحوه تهیه بورک قارچ و سویا

بورک اسفناج یک بورک خوشمزه و با مقوی است که برای مهمانی های خانوادگی یک گزینه ایده آل می تواند باشد در این مطلب به نکات مهم تهیه این بورک آشنا خواهیم کرد.

بورک اسفناج
html>

مواد لازم:

یک قاشق غذا خوری کره دو قاشق غذا خوری خوری سرکه سفید
نصف لیوان ماست یک قاشق مربا خوری نمک
یک لیوان اب ولرم برای پهن کردن خمیر پودر نشاسته به مقدار لازم
چهارونیم لیوان ارد البته تقریبی



مواد لازم داخل خمیربورک اسفناج :

یک کیلو اسفناج یک قاشق مربا خوری خوری نمک
سه عدد پیاز یک قاشق مربا خوری پولبیبر نوعی فلفل ترکیه ای
یک چهارم لیوان روغن مایع


به جای اسفناج شما ازهرمواد داخلی دیگه هم می توانید استفاده کنید

طرز تهیه:

مرحله اول:

اول باید خمیر اماده بشه کافیه شما تمام مواد گفته شده برای خمیر باهم مخلوط کنید آرد را کم کم ودر آخر اضافه کنید تا خمیر نچسبی به دست بیاد بعد خمیر را چونه کنید وهرچونه را به پودر نشاسته آغشته کنید ونیم ساعت به آن استراحت بدین دراین فاصله مواد میانی خمیر رواماده کنید پیاز ها را خرد کنید کمی تفت بدین بعد اسفناج خردشده رو بهش اضافه کنید کمی تفت بدین بعد نمک وفلفل هم اضافه کنید بعداز روی حرارت بردارین

مرحله دوم:
خمیرکه اماده شد هرچونه روباید خیلی خیلی نازک پهن کنید وکمی روش کره آب شده بریزین بعد مواد میانی را بریزین و رول کنید وداخل سینی فر دور هم بزارید تا سینی پر بشه بعد زرده تخم مرغ را رومالی کنید ودر دمای ۱۸۰درجه تا طلایی شدن زیر بورک صبرکنید اگر روش هنوز طلایی نشد چند دقیقه گریل روشن کنید اگر کره روی خمیر کم بریزین تردی کمتری خواهد داشت

طرز تهیه بورک اسفناج

خواص اسفناج

اسفناج برای سلامتی شما مناسب است. متعلق به همان خانواده چغندر و کلم می باشد، اسفناج نه تنها خوشمزه است، بلکه به بدن شما مواد مغذی ضروری را نیز می دهد. علاوه بر این، حتی آب اسفناج به عنوان عنصری جادویی پر از خواص است

اسفناج خام یا فرآوری شده حاوی:

کاروتن پتاسیم
اسید آمینه منیزیم
آهن ویتامین A، C، K، E و B ،می باشد.
ید

مواد معدنی موجود در این سبزیجات قلیایی هستند و به حفظ تعادل pH در بدن شما کمک می کند. به عنوان یک حقیقت، مقدار مشابهی از پروتئین را از یک تکه اسفناج دریافت می کنید، همانطور که از گوشت به دست می آورید. یکی از اشکال ایده آل مصرف اسفناج خام، آب اسفناج است و دارای مزایای سلامتی بی شماری است.

اسفناج یک منبع عالی از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است:

ویتامین A: اسفناج دارای کاروتنوئید بالا است که بدن میتواند به ویتامین A تبدیل شود.
ویتامین C: ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که باعث تقویت سلامت پوست و عملکرد ایمنی بدن می شود.
ویتامین K1: ویتامین K برای لخته شدن خون ضروری است و یک برگ اسفناج حاوی بیش از نیمی از نیاز روزانه شما است.
اسید فولیک: همچنین به عنوان فولات یا ویتامین B9 شناخته می شود. برای عملکرد طبیعی سلولی و رشد بافت ضروری است و برای زنان باردار بسیار مهم است.
آهن: اسفناج منبع عالی این ماده معدنی است. آهن کمک می کند تا هموگلوبین تولید کند که اکسیژن را به بافت های بدن منتقل می کند.
کلسیم: کلسیم برای سلامت استخوان ضروری است. این ماده معدنی همچنین یک مولکول سیگنال دهنده برای سیستم عصبی، قلب و عضلات است.

اسفناج همچنین حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم و ویتامین B6، B9 و E.

اسفناج حاوی ترکیبات گیاهی مهم است از جمله:

لوتئین: لوتئین با بهبود سلامت چشم ارتباط دارد .
Kaempferol: این آنتی اکسیدان با کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری مزمن ارتباط دارد.
نیترات: اسفناج حاوی مقدار زیادی نیترات است که ممکن است سلامت قلب را ارتقا دهد .
Quercetin: این آنتی اکسیدان ممکن است از عفونت و التهاب جلوگیری کند. اسفناج یکی از ثروتمندترین منابع غذایی کورستین است.

Zeaxanthin: مانند لوتیئن، زاکسنتین همچنین می تواند سلامت چشم را بهبود بخشد

طرز تهیه بهترین نوشیدنی با اسفناج


آب اسفناج تازه با سیب در مقایسه با آب ساده و خالص اسفناج بسیار لذت بخش تر و قابل استفاده تر است. این به خاطر توانایی های پاک کردنش شناخته شده است، زیرا خون را پاک می کند و سموم انباشته شده از سلول ها را حذف می کند ، همچنین به بازسازی بدن کمک می کند.

موادلازم:

2 فنجان اسفناج خرد شده 1/2 آب آهک یا لیمو
1 سیب یا گلابی، خرد شده 3/4 فنجان آب
1 ساقه کرفس

طرز تهیه:

مرحله اول:

اسفناج، سیب و کرفس را بشویید و تمیز کنید. سیب و کرفس را به قطعات بزرگ بریزید.3/4 فنجان آب را در یک مخلوط کننده با اضافه کردن سیب و کرفس مخلوط کنید. اسفناج و آب لیمو را اضافه کنید.

مرحله دوم:
مخلوط را صاف کنید اطمینان حاصل کنید که هیچ تکه ای از میوه ها وجود ندارد.آب حاصله را میل فرمایید.

طرز تهیه بورک قارچ و سویا

طرز تهیه بورک قارچ و سویا

مواد لازم:

خمیر یوفکا یا فیلو آماده : یک بسته فلفل دلمه ای نگینی خرد شده : یک عدد
سویا : ۲۰۰ گرم قارچ چهار تا پنج عدد
پیاز : یک عدد متوسط ماست ؛ روغن زیتون یا کره : کمی
زردچوبه ، نمک ، فلفل سیاه ، آویشن ، پودرسیر : به مقدار دلخواه زرده تخم مرغ یک عدد
رب گوجه : به میزان لازم


طرز تهیه :

مرحله اول:

خمیر یوفکا را از فریزر خارج کرده و میگذاریم تا از حالت انجماد خارج شود . برای استفاده از خمیر یوفکای منجمد شده بهترین راه این است که حداقل ۱۲ ساعت قبل از استفاده ، خمیر را از فریزر خارج کرده و درون یخچال نگهداری کنیم تا خمیر به آرامی از حالت انجماد خارج شود ، این کار باعث می شود تا سطح خمیرهای داخل بسته کمتر خیس شده و خمیر راحت تر بصورت لایه لایه شود و یا اینکه یک تا دو ساعت قبل از مصرف بسته را از فریزر خارج کرده و در دمای محیط قرار داده و در روی بسته با تیغ یک شکاف ۳ تا ۴ سانتی ایجاد کنید تا هوا به مقدار بسیار جزیی وارد بسته شود .

مرحله دوم:

در نظر داشته باشید که درب بسته را باز نکنید. ابتدا پیاز را نگینی خرد میکنیم و با کمی روغن تفت داده تا طلایی شود سپس سویا خیس کرده و آبکش شده رو اضافه و تفت میدهیم . سپس فلفل دلمه ای نگینی خرد شده و قارچ اسلایس شده را اضافه و تفت میدهیم . در آخر ادویه دلخواه رو اضافه و بعد از اینکه مواد خوب مخلوط و تفت داده شد ، از روی حرارت بر میداریم . ماست و کمی روغن زیتون یا کره را با هم مخلوط می کنیم .

مرحله سوم:

بعد از اینکه مواد گوشتی کمی سرد شد ، یک تا دو ورق از یوفکا را پهن کرده و سطح آن را توسط قلم مو با مخلوطی از ماست و کره یا روغن ، مرطوب می کنیم ، سپس مقداری از مواد گوشتی را روی خمیر ریخته و کمی از کناره ها تا کرده تا مواد بیرون نریزد و خمیر را رول می کنیم و یا هر شکلی که دوست دارین ، بپیچید . رول های آماده را در روغن سرخ کرده و بعد از سرخ شدن ، داخل صافی بذارین تا روغن اضافش گرفته بشه یا بورک ها رو داخل سینی فر چرب شده ( یا کاغذ روغنی بذارین ) بچینید و روشون رو با زرده تخم مرغ و کمی شیر و کره ، رومال کرده و کمی کنجد بپاشید و در فر از قبل گرم شده با دمای 180درجه قرار داده تا سطح خمیر طلایی بشه .

مرحله چهارم:
حدودا بیست و پنج دقیقه زمان پخت نیاز داره ولی بسته به حرارت فرتون کمتر یا بیشتر هم میتونه بشه . زیر بورک ها رو مثل کوکو نگاه میکنیم ، اگه طلایی شده بودن ، برمی گردونیم و اجازه میدیم که طرف دیگه بورک ها هم طلایی بشه . داخل مواد میانی میتونین از کمی پنیر پیتزا یا چدار استفاده کنین که طعم عالی داره.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها