رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 453795

طرز تهیه کیک وانیلی | نحوه پخت کیک دنت وانیلی

کیک وانیلی یک کیک خوش طعم است که اگر به زیبایی تزیین شود میتواند جهت انواع مهمونی های خانوادگی مناسب باشد و زینت بخش سفرهای شما شود در این مطلب شما را با نحوه تهیه آن بهتر آشنا می کنیم.

کیک وانیلی
html>

بهترین کیک وانیلی


این کیک وانیلی خوشمزه، مرطوب و کرکی پوشیده شده در کره ای کاملا کرم وانیلی می باشد. این کیک به آسانی پخته می گردد.
چه چیزی می تواند زیبا تر از یک کیک وانیلی با لایه ای ظریف و صورتی باشد؟


چگونه می توان بهترین کیک وانیلی را انتخاب کرد؟
از مواد عالی استفاده کنید هرگز وانیل مصنوعی را اضافه نکنید.
من از عصاره وانیل با کیفیت بالا مانند Nielsen-Massey استفاده می کنم، اما تعداد زیادی وانیل با علامت تجاری وجود دارد.
آیا می خواهید عطر و طعم را بیشتر کنید سعی کنید با استفاده از خمیر وانیل مقدار زیادی طعم وانیل دریافت خواهید کرد و همه دانه های کمی سیاه را با خمیر خود مخلوط می کنید.

چگونه می توان کیک را مرطوب کرد؟
برای کیک مرطوب، من همیشه از شیر کامل و خامه ترش یا ماست استفاده می کنم. به علاوه اضافه کردن یک تعادل کننده شیرین خامه و ماست به شما طعم غنی و مرطوب می دهد.

چگونه کیک کرکی را می سازید؟
برای دریافت یک کیک مرطوب و کرکی کره و شکر را همراه با سفیده تخم مرغ هم می زنند تا زمانی که به مرحله نرمی برسند و سپس آنها را درون خمیر قرار دهید.
آیا تفاوت بین کیک سفید و کیک وانیلی وجود دارد؟
کیک وانیلی با وانیل طعم دار می گردد، اما یک کیک سفید فقط به این معنی است که کیک سفیدتر با استفاده از سفیده تخم مرغ است. البته کیک های سفید اغلب وانیل دارند، اما می توانند با گل رز، آب لیمو، یا هر چیز دیگری آن ها را طعم دار نمود!

مواد لازم:

2/3 فنجان آرد همه منظوره 3 عدد سفید تخم مرغ
فنجان قند حبه 200 گرم 1 قاشق غذا خوری عصاره وانیلی
1/4 قاشق چایخوری پودر جوش شیرین 1/2 قاشق چایخوری نمک
1 قاشق چایخوری پودر خمیر مایه 1/2 فنجان خامه ترش
3/4 فنجان کره 1/2 لیوان شیر

طرز تهیه:

مرحله اول:

کره و آرد سه بار الک شده و مواد تشکیل دهنده خشک، از جمله شکر را با هم در یک کاسه بزرگ بریزید.در یک کاسه جدا، شیر، خامه ترش، کره، وانیل و سفید تخم مرغ را با هم ترکیب کنید تا ترکیب شوند.

مرحله دوم:

موادمرطوب را به مواد خشک اضافه کنید و مخلوط کنید تا ترکیب شود.مخلوط را به صورت یکنواخت تقسیم کنید.پخت را برای 30 تا 35 دقیقه تنظیم کنید.

مرحله سوم:

کره را در دمای اتاق نگهدارید تا کیک کرکی باشد. شکر، وانیل، رنگ غذا و کرم را اضافه کنید. تا زمانی که یک یکنواختی مطلوب به دست نیاید، مخلوط کنید. مواد را انتقال به یک کیسه لوله ای دهید.

مرحله چهارم:

کیک را با یک لایه نازک کره ای که آماده نمودید بپوشانید.با استفاده از نوار گل، ساقه را پوشش دهید تا یک مانع بین گل و کیک ایجاد شود. به بالای کیک اضافه کنید.

طرز تهیه کیک وانیلی

وانیل چیست؟


کیک وانیلی و یا بستنی وانیلی باعث می شود ما وانیل را دوست داشته باشیم این طعم وانیل در سراسر جهان استفاده می شود. فقط برخی از ما از منبع و منشاء آن آگاهی دارند. اجازه دهید ما بیشتر در مورد این عطر و طعم که بخشی از دسرهای جادویی برای قرن ها بوده است را بشناسیم.

بستنی وانیلی و دیگر انواع دسر که ما دوست داریم خوردن عطر و طعم خود را به وجود عصاره وانیل که از لوبیای وانیل مشتق شده است. این لوبیا ها غلاف های خورشیدی هستند که از ارکیده های جنس وانیل به دست می آیند. عطر و طعم فوق العاده نرم و شیرین آن را عنصر محبوب در نوشیدنی های شیرین و شیرینی سازی استفاده می کند. این لوبیا از طریق یک فرایند کارآمد به دست می آید.

اسانس و عصاره وانیلی


وانیل یک گیاه است که برای رشد مطلوب نیاز به یک درخت یا قطب حمایت دارد. این گل های شاخه ای ترومپت است که به طور طبیعی توسط زنبورها و پرندگان دیگرو حتی دسته گرده افشان ها افشانده می شود. وانیل نابالغ تا اینکه رشد کند در واقع وقتی که 5 تا 8 اینچ طول می کشد و آماده برداشتن هستند، به رنگ زرد تبدیل می شود. سپس آنها را در آب جوش شسته و دم کرده و در مقابل خورشید برای چند هفته خشک می کنند تا زمانی که قهوه ای تیره و چروکیده شوند. سپس دانه های بلورین سفید شناخته شده به نام وانیلین از برخی از دانه های با کیفیت برتر استخراج می شود. این جوهر به عنوان طعم وانیل نامیده می شود.
شایع ترین شکل وانیل عصاره وانیل است که توسط لوبیای وانیل خرد شده در اتیل الکل و آب به مدت 48 ساعت تهیه می شود. مخلوط برای چند ماه ذخیره می شود و سپس فیلتر می شود. چندین نوع وانیل در بازار موجود است که وانیل ماداگاسکار بیشترین استفاده را دارد. این تنوع شیرین غنی 75 درصد تولید وانیل را تشکیل می دهد در حالی که باقیمانده از وانیل از تاهیتی و مکزیک است.

مزایای عصاره اسانس وانیلی برای پوست

خواص وانیل


این ماده به عنوان یک عنصر در چندین محصولات مراقبت از پوست مانند لوسیون بدن، مرطوب کننده های لب، روغن بدن و کرم ها برای به اشتراک گذاشتن عطر استفاده می شود.


1. درمان آکنه:
خواص ضد باکتری وانیل آن را برای درمان آکنه مفید می کند. وانیل، از طریق اثرات ضد باکتریایی آن، کمک می کند پوست شما را پاک کند، موجب کاهش جوش و آکنه شود.


2. مزایای ضد پیری:
وانیل غنی از آنتی اکسیدان ها است که باعث جلوگیری آسیب پوستی ناشی از رادیکال های آزاد می شود. این عمل کمک می کند تا علائم پیری مثل خطوط ، چین و چروک و لکه های پیری را کاهش دهد. این محصول به طور گسترده ای در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی برای عطرهای آن و مزایای ضد پیری استفاده می شود. استفاده از دانه های وانیل خام حاوی روغن آلی باعث جذابیت عطر و بوی بسیار شیک می شود و پوست شما را نرم می کند.


3. آرام کننده:
وانیل به عنوان یک درمان سنتی برای بهبودی سوختگی، زخم و کاهش درد استفاده شده است. عصاره های وانیل غلیظ شده و یا روغن های ضروری نباید به طور مستقیم بر روی سوختگی های اخیر اعمال شوند. درمان موضعی حاوی عصاره وانیلی ممکن است مفید باشد. توصیه می شود قبل از استفاده از هرگونه داروهای خانگی برای سوختگی با پزشک خود مشورت کنید.


4. سلامت پوست را ارتقاء می دهد:
وانیلی منبع خوبی از ویتامین های B مانند نیاسین، تیامین، ویتامین B6 و اسید پانتوتنیک است که نقش مهمی در حفظ پوست سالم دارند. خواص آنتی اکسیدانی وانیل پوست شما را از آسیب های ناشی از آلاینده ها و سموم محیطی محافظت می کند.

مزایای وانیل برای مو

فهرستی از مزایای وانیل ناقص است اگر ما در مورد نقش آن در مراقبت از مو صحبت نکنیم. وانیل منبع خوبی از بسیاری از مواد مغذی است که در حفظ سلامتی مو کمک می کند.


وانیلی برای موهای ابریشمی:

وانیلی هنگامی که با سایر مواد مخلوط می شود، موهای شما را ابریشمی، براق و صاف می کند. شما می توانید یک محلول با روغن بادام یا کرچک با وانیل آماده کنید. شما می توانید این مخلوط را در موهای خود را برای 10 تا 15 دقیقه قرار داده و سپس شستشو با شامپو ملایم انجام پذیرد. اینکار باعث می شود موهای شما نرم و قابل کنترل بدون به هم چسبیدن باشد. این مخلوط را می توان در دمای اتاق ذخیره کرد یا برای استفاده در آینده در یخچال نگهداری می شود.

افزایش رشد مو:

مرحله اول :

برای شروع، موهای خود را با یک شانه با دندانهای بزرگ شانه کنید و آن را کاملا با آب گرم بشویید.

مرحله دوم:

بعد از این، ¼ فنجان هر روغن حامل مانند زیتون، بابونه، جوجوبا، بادام یا روغن نارگیل را با حرارت بالا برای حدود 30 ثانیه گرم کنید. هر 10 عدد اسانس اسطوخودوس و وانیل را به آن اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید.

مرحله سوم:

با اعمال این بر روی موهای شما از ریشه ها تا انتها، پوست خود را در حرکات دایره ای ماساژ دهید تا 2 تا 3 دقیقه طول بکشد. اطمینان حاصل کنید که آن را در طول رشته های مو خود بکار ببرید، تمرکز بیشتر بر روی ریشه های خشک مو باشد. موهای خود را با یک کلیپس مو جمع کنید و موی سر خود را بر روی یک حوله گرم قرار دهید. بعد 15 دقیقه سپس دوباره یک حوله گرم را به مدت 15 دقیقه دیگر قرار دهید. سر را با شامپو تمیز کنید.مقدار روغن که استفاده می کنید بستگی به بافت مو دارد. این باعث می شود موهای شما لطیف تر، شفاف تر به نظر برسد.

طرز تهیه کیک وانیلی  | نحوه پخت کیک دنت وانیلی

خواص دیگر وانیل

وانیل بسیار بیشتر از یک طعم شیرین و معطر است. عصاره وانیل خالص دارای خواص دارویی متعددی است و می تواند برای سلامت شما از راه های مختلفی مفید باشد.


درمان اضطراب و افسردگی:
برخی مطالعات عصبی ثابت کرده اند که عصاره وانیلی می تواند تأثیر مثبتی بر افرادی که از افسردگی و اختلالات اضطرابی رنج می برند داشته باشد.


کاهش وزن:
برخی مطالعات نشان داده اند که عصاره وانیل می تواند به کاهش وزن کمک کند. گرچه تمرین و رژیم غذایی در کاهش وزن نقش اصلی دارند، این تلاش ها می تواند با مصرف عصاره وانیل افزایش یابد.


رفع تهوع:
یکی از بهترین مزایای عصاره وانیل این است که در صورت احساس تهوع، می تواند به آرامش بخشیدن به معده کمک کند. همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که چند قطره عصاره وانیل را به یک لیوان آب اضافه کنید و آن را به آرامی بنوشید. عطر وانیلی شگفت انگیز باعث کاهش احساس تهوع خواهد شد.


درمان سرفه:
شربت سرفه اغلب از عصاره وانیل به عنوان طعم دهنده استفاده می شود تا طعم تلخ آن را پنهان کند. اگر چه مطالعات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است، خواص بیحسی خفیف عصاره وانیل می تواند علائمی مانند درد ناشی از گلودرد یا سردرد را از بین ببرد.


بهداشت دندان:
وانیلین در وانیل شبیه کپسایسین در فلفل و euganols در ادویه جات ترشی جات مانند دارچین است. این ترکیب اثر مثبت بر سیستم عصبی مرکزی دارد. کپسایسین یک درمان مؤثر درد است در حالی که euganols به عنوان بی حس کننده موضعی عمل می کنند. وانیلی دارای هر دو این خواص است که به مبارزه با دندان درد و عفونت کمک می کند.


درمان اختلالات دستگاه گوارش:

چای گیاهی از وانیلی می تواند مشکلات گوارشی را از بین ببرد. آب میوه ای با لوبیای وانیلی یک درمان سنتی برای استفراغ و ناراحتی های معده است.


خواص جنسی:
وانیلی از زمان های قدیم به عنوان یک درمان مشکلات جنسی استفاده می شود. مطالعات خاصی در مورد آروماتراپی ثابت کرده است که وانیل می تواند میل جنسی را با افزایش سطح تستوسترون در مردان افزایش دهد. استفاده از وانیل اثبات شده است که در درمان ناتوانی جنسی آنها موثر است. عطر آن موجب احساس لذت می شود.


درمان مشکلات قاعدگی:
عصاره وانیلی در تنظیم قاعدگی مفید است. وانیل می تواند توسط زنان با دوره های نامنظم برای تنظیم دوره های خود استفاده شود. اگر چه چندین دارو برای درمان این مشکلات در دسترس است، با ایجاد عصاره وانیل بخشی از رژیم غذایی شما می توانید مشکلات جزئی را درمان کنید.


کمک به بهبود زخم:
استفاده از عصاره وانیلی برای بهبود زخم ها به دوران باستان باز می گردد. خواص ضد التهابی آن می تواند مناطق خفیف پوست را آرام می کند. این یک درمان عالی برای بهبود زخم است. توجه داشته باشید که استفاده مستقیم از عصاره وانیلی بر روی زخم و سوختگی باز باید اجتناب شود.


خواص آنتی اکسیدانی:
عطر و طعم متمایز و ویتامین وانیل را می توان به حضور حدود 200 نوع ترکیبات دارای خواص آنتی اکسیدانی نسبت داد. سطح بالای آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را در بدن کاهش می دهد. این رادیکال های آزاد مواد زائد هستند که از فرآیندهای طبیعی و همچنین متابولیسم مضر حاصل می شود. آنها می توانند باعث بیماری های مختلف از جمله سرطان شوند. وانیلی دارای خواص ضد عفونی کننده و سرطان می باشد.


سودمند برای کودکان:
عصاره وانیلی با یک لیوان آب گرم با یک قاشق چای قهوه می تواند به کاهش تب و مبارزه با عفونت در کودکان کمک کند.

طرز کیک دنت وانیلی

طرز کیک دنت وانیلی

مواد لازم:

تخم مرغ 5 عدد روغن مایع نصف پیمانه
شکر 1 پیمانه دنت وانیلی 1 عدد
وانیل مایع 1 قاشق چایخوری آرد دو پیمانه
شیر نصف پیمانه بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری

طرز تهیه:

مرحله اول:

پنج عدد تخم مرغ را با یک پیمانه شکر و یک قاشق چایخوری وانیل مایع مخلوط کرده و با همزن میزنیم تا کشدار شود ،نصف پیمانه شیر خنک و نصف پیمانه روغن مایع و یک عدد دنت وانیلی اضافه کرده و هم میزنیم.

مرحله دوم:

دو پیمانه ارد و دو قاشق چ بیکنگ پودر الک شده هم کم کم ریخته و خوب مخلوط کرده، فر را از قبل گرم میکنیم، قالب را با کره چرب میکنیم ،مایه را درون قالب میریزیم ،قالب را درون فر قرار میدهیم و با دمای 175 درجه سانتیگراد و تقریبا به مدت 45 دقیقه زمان نیاز دارد تا خوب بپزد.

یک کیک وانیلی خوب به مواد زیر نیاز دارد:

روغن و کره

ترکیب این دو ماده بهترین طعم و بافت را به کیک می دهد. کره طعم را فراهم می کند در حالی که روغن رطوبت را اضافه می کند و از خشک شدن بیش از حد آن جلوگیری می کند. کیکی که با تمام روغن درست شده است مرطوب اما بی مزه است و یک کیک کره کامل ممکن است طعم کره ای بیشتری داشته باشد اما خشک تر باشد. هر روغن آشپزی خنثی در اینجا کار می کند، اما به طور کلی استفاده از روغن گیاهی را توصیه می کنیم. برای کره، بدون نمک بهتر است، بنابراین ما حداکثر کنترل را روی طعم کیک داریم.

نان قندی شکر معمولی بهترین عملکرد را دارد. شکر قهوه ای رطوبت را اضافه می کند، اما طعم کلاسیک وانیل را کاهش می دهد و حتی کیک را کمی سنگین تر می کند.

تخم مرغ

به چهار تخم مرغ نیاز دارید و بهتر است قبل از اضافه کردن آنها به دمای اتاق برسانید (این کار به مخلوط شدن یکنواخت آنها در خمیر کمک می کند).

وانیل

شما نمی توانید کیک وانیلی بدون وانیل داشته باشید! توصیه می کنم از عصاره وانیل با کیفیت خوب استفاده کنید، بنابراین اگر یک دسته عصاره وانیل خانگی دارید، از آن استفاده کنید!

آرد

این دستور کیک وانیلی با آرد همه منظوره است. با این حال، می توانید به جای آن از آرد کیک استفاده کنید. شما به همان مقدار برای جایگزینی وزن استفاده می کنید، اما اگر از پیمانه های اندازه گیری استفاده می کنید، باید آرد خود را به درستی تعویض کنید.

پودر خمیرمایه

می دانم که یک قاشق غذاخوری بیکینگ پودر ممکن است زیاد به نظر برسد، اما این اشتباه تایپی نیست. همیشه مطمئن شوید که جوش شیرین شما تازه است و از استفاده از یک برند عمومی خودداری کنید.

نمک

فقط می توانید از نمک معمولی استفاده کنید.

شیر

استفاده از شیر پرچرب را برای بهترین طعم و بافت توصیه می کنیم. اگرچه جایگزینی برای شیر داریم،بنابراین اکنون استفاده از شیر را به شدت توصیه می کنیم. برای استفاده از شیر نیازی نیست که در دستور پخت خود جوش شیرین داشته باشید. ما اینجا از آن برای رطوبت و طعم آن استفاده می کنیم!

طرز تهیه کیک وانیلی

1- کره، روغن و شکر را در کاسه ای با همزن بزنید.

2- تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و بعد از هر بار اضافه کردن خوب هم بزنید. سپس وانیل خود را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

3- مواد خشک خود را در یک کاسه جداگانه مخلوط کنید، سپس حدود 2 درصد از مخلوط را به کاسه خود اضافه کنید. به آرامی با کفگیر هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. این کار را با حدود 2 درصد از خمیرتان انجام دهید و دوباره هم بزنید تا خوب ترکیب شود. .

4- بقیه مواد خشک را اضافه کنید، هم بزنید و سپس بقیه خمیر را اضافه کنید. با آخرین مواد خشک تمام کنید و از کاردک خود استفاده کنید تا مطمئن شوید خمیر صاف است. بیش از حد مخلوط نکنید!

5- خمیر را به طور مساوی در دو قالب چرب شده تقسیم کنید.

6- ربپزید، سپس از خلال دندان برای تست پخت استفاده کنید. قبل از اینکه کیک ها را داخل سینی خنک کننده برگردانید، بگذارید کمی خنک شوند و قبل از پخت باید کاملا خنک شوند.

چرا کیک مان میشکنه؟

کیک بیش از حد پخته شده یا کیکی که در آن آرد زیادی استفاده شده است هنگام برش له می شود. اگر کیک را خیلی زود برگردانید یا سعی کنید آن را خیلی داغ نگه دارید، ممکن است بشکند.

چرا طعم کیک من شبیه نان ذرت است؟

کیک های ساخته شده از ابتدا نیاز به مراقبت و تکنیک بیشتری نسبت به کیک های ساخته شده از جعبه مخلوط دارند. وقتی کیک را از ابتدا درست می‌کنید، مراقب باشید که بیش از حد مخلوط نکنید، نپزید یا از آرد زیاد استفاده نکنید، زیرا ممکن است طعم کیک شبیه نان ذرت شود. این در مورد هر کیکی که از ابتدا درست می شود صادق است، نه فقط برای این دستور!

علت خشکی کیک چیست؟

خشکی معمولاً بزرگترین شکایت هنگام پخت کیک از همان ابتدا است، بنابراین سه دلیل اصلی برای کیک خشک وجود دارد: اندازه گیری بیش از حد آرد (ذکر شد)، مخلوط کردن بیش از حد و پخت بیش از حد.

خمیر خود را بیش از حد مخلوط نکنید! مخلوط کردن خوب خمیر می تواند مشکل باشد، و این اغلب جایی است که اکثر اشتباهات با کیک های خانگی انجام می شود. مواد مرطوب مخصوصاً کره، شکر، روغن و تخم مرغ را خوب با همزن بزنید تا زیاد مخلوط نشوند. به شدت توصیه می کنیم برای این مرحله از همزن برقی استفاده کنید! با این حال، هنگامی که به نقطه ترکیب مواد مرطوب و خشک خود رسیدید، باید ملایم آن را انجام دهید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها