رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457204

همتی: محدودیتی برای تامین ارز مواد اولیه نداریم

ساعت 24- رئیس کل بانک مرکزی ضمن اعلام اینکه همچون سابق ارز مورد نیاز برای مواد اولیه و قطعات تامین می‌شود و محدودیتی در این زمینه نداریم، گفت:در زمینه تسهیلات پرداختی به تولید نیز از این پس نظارت بیشتری بر بانک‌ها می‌شود که پول را در مسیر درست تولید هزینه‌ کنند.

style="text-align:justify">عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی امروز(۲۶ مرداد) در حاشیه بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی کرمانشاه روندی که اکنون در تولید و خودکفایی کشور ایجاد شده را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: باید به سمتی برویم که فقط کالاهای ضروری که واقعا امکان تولید آنها در کشور نیست را وارد کنیم.

وی تصریح کرد: گفت: برخی تحریم‌ها به نفع تولید داخلی است و روند خودکفایی را تسهیل می‌کند.

رئیس کل بانک مرکزی ضمن اشاره به حمایت سیستم بانکی از بخش تولید، یادآور شد: بانک‌ها اهتمام ویژه‌ای برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی مولد دارند؛ از این پس نیز نظارت بیشتری به بانک‌ها اعمال می‌شود که پول را در مسیر درست تولید هزینه‌ کنند.

همتی با بیان اینکه تاکنون ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی برای مواد اولیه و قطعات تامین شده و از این پس نیز تامین خواهد شد، خاطرنشان کرد: محدودیتی در این زمینه نداریم.

وی اشاره‌ای هم به بازدید از چند طرح و واحد صنعتی استان کرمانشاه کرد و گفت: برای واحدهای استان کرمانشاه نیز به هر اندازه که نیاز باشد پشتیبانی ریالی و ارزی انجام خواهیم داد.

همتی با بیان اینکه سیستم بانکی در کرمانشاه فعال و خوب عمل می‌کند، نمونه این امر را در پرداخت تسهیلات مربوط به زلزله دانست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها