رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 472705

سهم ۵۹ درصدی خودروهای پلاگین هیبریدی در نروژ

ساعت24-59 درصد از خودروهای فروخته شده در نروژ در اکتبر ۲۰۱۹ به خودروهای پلاگین هیبریدی تعلق داشته است.

خودروهای برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی در سال‌های اخیر از سوی دولت های مختلف و مردم کشورهای مختلف با استقبال بی‌نظیری مواجه شده است و این استقبال از سوی شهروندان و مشتریان کشورهای شمال اروپا و منطقه اسکاندیناوی بسیار بیشتر از مناطق دیگر جهان بوده است.

وب سایت cleantechnica آمار و اطلاعاتی را به تازگی منتشر کرده است که نشان می‌دهد ۵۹ درصد از خودروهای فروخته شده در بازار نروژ در ماه اکتبر سال جاری میلادی، پلاگین هیبریدی بوده‌است.

خودروهای پلاگین هیبریدی که به اختصار PHEV نامیده می شوند، نسبت به مدل های هیبریدی به باتری های قدرتمندتری مجهز شده اند بنابراین مسافت قابل پیمایش آن ها نیز در حالت تمام برقی بیشتر است. یکی دیگر از مزایای قابل توجه آنها، امکان شارژ خانگی است که به راننده و صاحب خودرو این امکان را می دهد بدون طی مسافت های گاها طولانی برای رسیدن به ایستگاههای شارژ مخصوص خودروهای برقی و هیبریدی، با اتصال به برق خانگی، باتری قدرتمند خودروی خود را شارژ کنند. این خودروها همچنین در صورتی که باتری ظرفیتش رو به اتمام باشد، موتور الکتریکی در کنار پیشرانه‌های بنزینی کار خواهد کرد.

با این حساب می‌توان گفت که دو خودرو از سه خودروی فروخته شده در نروژ در این ماه، پلاگین هیبریدی بوده است و این به معنای رشد و افزایش چشمگیر و قابل ملاحظه خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست در میان مشتریان نروژی و همچنین طرح و برنامه های مدون دولت این کشور برای ترغیب شهروندان نروژ به خریداری و استفاده از خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست است.

در ماه اکتبر ۲۰۱۹ میلادی، ۵۹ درصد از خودروهای به فروش رفته در نروژ، پلاگین هیبریدی بوده این در حالیست که میزان فروش آن در ۱۰ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، ۵۶ درصد از سهم بازار بوده است.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها