رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 491483

کمتر از ۳۰ درصد کلینیک‌های دندانپزشکی مشهد فعال هستند

ساعت24 - مدیر نظارت بر امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر به خاطر شرایط کرونایی کمتر از ۳۰ درصد کلینیک‌های دندانپزشکی در مشهد با رعایت پروتکل‌های خاص بهداشتی فعال هستند.

دندانپزشکی
دکتر خسرو شمسیان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت بیشتر اصول بهداشتی هم اکنون خدمات دندانپزشکی تنها در موارد اورژانسی ارائه می شود.

وی ادامه داد: مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی جزء مراکز پرخطر از نظر انتقال ویروس کرونا به شمار می روند لذا مردم دریافت خدمات غیر اورژانسی دندانپزشکی خود را به زمان دیگری موکول کنند.

مدیر نظارت بر امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت، خدمات اورژانس دندانپزشکی تنها در سطوح تسکین درد، عصب کشی اضطراری، شکستگی دندان، تروما، درمان عوارض کشیدن دندان و کنترل خونریزی ارائه می شود.
شمسیان تاکید کرد: توصیه می شود به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کووید-۱۹ ، شهروندان از حضور غیر اضطراری در کلینیک های دندانپزشکی در این ایام به طور جد خودداری کنند.
وی ادامه داد: ویروس کرونا از طریق عطسه، سرفه، ترشحات تنفسی و تماس دست آلوده با چشم، دهان و بینی انتقال می‌یابد و در مطب های دندانپزشکی استفاده از توربین دندانپزشکی موجب می شود ذرات بسیار ریزی از ترشحات دهان بیماران در فضا معلق شود که می تواند تا سه ساعت بر روی سطوح ماندگار باشد.
مدیر نظارت بر امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زمانی که فرد، ناقل بیماری و بدون علائم باشد می تواند موجب انتقال این بیماری به دیگران شود.
دکتر شمسیان افزود: در مراکز دندانپزشکی فعال تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت شده و یونیت‌های دندانپزشکی نیز با فاصله از یکدیگر قرار دارند و همچنین در این مراکز از دستگاه های تهویه پرقدرت، لامپ های UV و دستگاه های یون ساز استفاده می شود.
خدمات دندانپزشکی برای جمعیت افزون بر پنج میلیون نفری زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قالب مطب های دندانپزشکی، کلینیک های دندانپزشکی و درمانگاه‌ها و سایر مراکز درمانی ارائه می شود.
در حالت عادی حدود ۷۰ کلینیک دندانپزشکی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است.

منبع:ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها