رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 515685

چگونه اقامت دائم ترکیه بگیریم؟

رپورتاژ تبلیغی / اگر می خواهید در ترکیه مستقر شوید و تجارت خود را شروع کنید یا ملکی را خریداری کنید، می توانید برای اجازه اقامت ترکیه اقدام کنید.

dir="RTL" style="text-align:justify">اگر می خواهید در ترکیه مستقر شوید و تجارت خود را شروع کنید یا ملکی را خریداری کنید، می توانید برای اجازه اقامت ترکیه اقدام کنید. حداقل مبلغ سرمایه گذاری مورد نیاز نیست شما فقط باید ثابت کنید که صاحب یک ملک هستید یا در حال اداره مشاغل هستید و از توانایی مالی کافی برای زندگی در کشور برخوردار هستید. افراد تحت تکفل شما (همسر و فرزندان وابسته) پس از دریافت اجازه اقامت، ممکن است درخواست ویزای خانوادگی کنند. این اجازه حداکثر برای دو سال صادر می شود، قابل تمدید، مشروط بر اینکه شما همچنان در حال اداره مشاغل یا مالکیت ملکی باشید، حداقل 184 روز در سال در کشور اقامت داشته باشید، مقیم مالیات بوده باشید و درآمد کافی برای تامین هزینه خود و افراد وابسته خود را داشته باشید. پس از 8 سال اقامت قانونی، شما می توانید برای اقامت طولانی مدت درخواست کنید، که به شما اجازه می دهد برای مدت نامحدود در کشور زندگی کنید. برای واجد شرایط بودن، در 3 سال گذشته قبل از درخواست هیچ گونه کمک اجتماعی از موسسات دولتی دریافت نکرده اید، منابع مالی کافی و پایدار داشته و سابقه کیفری نداشته باشید. به جای اجازه اقامت طولانی مدت، فقط پس از 5 سال اقامت قانونی با وقفه کمتر از شش ماه، ممکن است درخواست تابعیت کنید. شما باید ارتباط خود را با کشور ثابت کنید، به هیچ جنایتی محکوم نشده باشید، بیماری جدی نداشته باشید و درآمد کافی برای تامین هزینه های زندگی خود و افراد تحت تکفل خود داشته باشید. علاوه بر این، شما باید در مصاحبه شرکت کنید تا توانایی خود را در ترکی صحبت کردن نشان دهید.

ترکیه و شرایط مقیم شدن در آن

ترکیه در چندین سطح، منطقه گردشگری، سرمایه گذاری، پزشکی و علمی، مرکز جذب در منطقه بوده است و بدون شک عنصر انسانی کانون همه رویدادهای قبلی است. بنابراین، سازماندهی و تسهیل حرکت آن به ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار است. این امر باعث می شود که در مورد اجازه اقامت دائم در ترکیه و انواع اقامت در ترکیه صحبت کنیم.

انواع اجازه اقامت در ترکیه

اقامت گردشگر در ترکیه (اجازه اقامت کوتاه مدت در ترکیه)، اقامت در ترکیه با خرید ملک (اجازه اقامت املاک و مستغلات در ترکیه)، اجازه کار در ترکیه، اجازه اقامت دانشجویی در ترکیه، اقامت انسان در ترکیه، اقامت خانوادگی در ترکیه (اجازه اقامت خانوادگی در ترکیه)، اگر مقیم ترکیه دوره 8 ساله متوالی را به طور منظم به پایان رسانده باشد، حق درخواست اقامت دائم در ترکیه را دارد (اجازه اقامت طولانی مدت در ترکیه)

شرایط اخذ اقامت دائم ترکیه

شرایط اقامت دائم در ترکیه باید طبق مقررات زیر قبل از درخواست برای آن در نظر گرفته شود. اجازه اقامت دائم در خاک ترکیه با موافقت وزارت کشور به یک مقیم خارجی که به مدت 8 سال به طور مداوم در خاک ترکیه اقامت دارد بدون وقفه اعطا می شود. هشت سال بدون وقفه محاسبه می شود که در ماده 38 قانون ذکر شده است، جایی که نیمی از مدت اجازه اقامت دانشجویی محاسبه می شود و مدت دیگر اجازه اقامت به طور کامل محاسبه می شود. طی سه سال گذشته کمک اجتماعی دریافت نکرده است. فرد مقیم باید درآمد کافی برای تامین معیشت خود و خانواده اش به طور منظم داشته باشد. مقیم باید بیمه درمانی معتبری داشته باشد. نباید تهدیدی برای نظم عمومی و امنیت عمومی باشد.

جزئیات اجازه اقامت دائم در ترکیه

اقامت دائم به پناهندگان، حفاظت ثانویه یا اقامت بشردوستانه و همچنین به کسانی که تحت حمایت موقت قرار دارند، تعلق نمی گیرد. خارجیانی که اجازه اقامت طولانی مدت دارند، ممکن است از اکثر حقوق اعطا شده به یک شهروند ترکیه برخوردار شوند، به استثنای برخی از حقوق اساسی مانند (نامزدی، انتخابات، اداره عمومی، واردات اتومبیل). مقیم دائم از تعهد به انجام خدمت سربازی معاف است. دارنده مقیم دائم باید حقوق بیمه شده خود را حفظ کند. اجازه اقامت دائم در ترکیه به مدت نامحدود (بدون محدودیت) صادر می شود.

مدارکی که برای درخواست اقامت دائم در ترکیه لازم است

فرم درخواست اجازه اقامت، نسخه اصلی و اصلی گذرنامه یا سند سفر، ارائه سند اجازه اقامت قبلی، دو عکس به اندازه گذرنامه، سندی که نشان می دهد متقاضی طی سه سال گذشته هیچ­گونه کمک اجتماعی از موسسات و سازمان­های غیر دولتی دریافت نکرده است. بیانیه ای که نشان می دهد منابع مالی در طول مدت اقامت در ترکیه کافی و با دوام است، سند غیر محکوم، بیمه پزشکی (سیگورتا)، درخواست اقامت دائم و آدرس خانه است .اسناد فوق در یک پرونده به وزارت کشور ترکیه و اداره کل مهاجرت ارسال می شود.

اقامت دائم در ترکیه در موارد زیر قابل رد یا لغو است

اگر فرد خارجی تهدیدی جدی برای نظم و امنیت عمومی باشد، اگر وی بیش از یک سال بدون وقفه در خارج از ترکیه اقامت داشته باشد، به جز شرایط بهداشت، آموزش و خدمات اجباری عمومی در کشور خود، در این موارد، طبق سیستم اقامت در ترکیه، اجازه اقامت طولانی مدت توسط اداره مهاجرت استان­های ترکیه قابل لغو است.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها