رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 546279

امکان دریافت تاییدیه تحصیلی الکترونیک فراهم شد

ساعت24-امکان دریافت تاییدیه تحصیلی به صورت الکترونیکی، برای فارغ‌التحصیلان آموزش و پرورش سال ۱۳۳۰ به بالا فراهم شد.

محمود حبیبی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: شهروندان متقاضی از طریق درگاه emt.medu.ir می توانند گواهی تاییدیه مدرک تحصیلی دوره های ابتدایی، سیکل، راهنمایی، دوره اول دبیرستان، دیپلم و پیش دانشگاهی مربوط به سال تحصیلی ۱۳۳۰ به بالا را دریافت نمایند.

حبیبی تاکید کرد: از تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ فایل های تاییدیه بدون مهر الکترونیک سازمانی جعل محسوب و قابل پیگیری قضائی است

وی افزود: پس از ثبت درخواست دریافت گواهی توسط متقاضی، درخواست مربوطه به منطقه آموزش و پرورش صادر کننده مدرک مورد تقاضا، ارسال می گردد. گواهی تأییدیه تحصیلی پس از بررسی واحد سنجش آن منطقه، در صورت صحت ادعای متقاضی، با امضای مدیر منطقه در قالب یک فایل (PDF) صادر می‌گردد. این فایل در نهایت مهمور به مهر الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش می‌شود. و به صورت الکترونیکی و از طریق گذرگاه خدمات دولت، گذرگاه عمومی خدمات دولت، کارتابل درگاه kemt.medu.ir به استعلام گیرنده می‌رسد.

حبیبی ارتقای امنیت تأییدیه صادر شده را یکی از مزایای مهم این روش دانست و گفت: درج مهر الکترونیکی بگونه‌ای است که در صورت اعمال هر تغییری در آن، فایل جدید فاقد مهر خواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها