رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557918

آلن ریکمن | زندگینامه آلن ریکمن | فیلمهای آلن ریکمن

ساعت24-آلن ریکمن کیست؟ | آلن ریکمن یکی از بازیگران موفق سینمای جهان است که در فیلمهای ماندگاری ایفای نقش کرده است در این مطلب به معرفی او میپردازیم.

آلن ریکمن
figure class="image">بیوگرافی آلن ریکمن
آلن ریکمن

بیوگرافی آلن ریکمن

آلن سیدنی پاتریک ریکمن در 21 فوریه 1946 در هامرسمیث ، نزدیک لندن ، در خانواده با یک پدر کارگر و مادری خانه دار متولد شد.

در سن 8 سالگی ، پسر یک فقدان غم انگیز را تجربه کرد - پدرش درگذشت. مادر با چهار فرزند تنها ماند. چندین سال آلن با ناپدری اش زندگی می کرد ، اما ازدواج دوم مادرش به زودی از هم پاشید. پسر با جدیت درس می خواند ، زیرا فهمیده بود که در این زندگی کسی را ندارد که روی او حساب کند - ریکمن ها بیش از حد متوسط زندگی می کردند. در نهایت ، تلاش و کوشش آلن به نتایجی رسید - او بورسیه تحصیلی برای تحصیل در مدرسه معتبر لاتیمر لندن دریافت کرد. در آنجا او برای اولین بار روی صحنه تئاتر مدرسه ظاهر شد. با این حال ، برای مدت طولانی او به خود اجازه نمی داد فکر کند که می تواند بازیگر شود ، این حرفه بیش از حد غیرقابل اعتماد بود. ریکمن ابتدا در دانشکده هنر و طراحی در چلسی و سپس در کالج سلطنتی هنر تحصیل کرد. پس از فارغ التحصیلی ، مرد جوان به عنوان طراح روزنامه لندن کار کرد ، و سپس ، به همراه دوستان ، یک آتلیه طراحی را در سوهو افتتاح کرد. با این حال، تجارت فاجعه بار بود و هیچ درآمدی نداشت.

فیلمهای آلن ریکمن
آلن ریکمن در فیلم هری پاتر

فیلمهای آلن ریکمن

در سن 26 سالگی ، آلن ریکمن متوجه شد که شما نمی توانید از سرنوشت فرار کنید و تصمیم گرفت سعی کند بازیگر شود. اول از همه ، او وارد آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک شد و دوباره شگفتی های تلاش را نشان داد ، زیرا موفق به دریافت چندین جایزه برای اجراها و بورسیه پادشاهی شد. آلن ریکمن در تئاتر بسیار موفق عمل کرد ، یکی از نقش های شاخص برای وی شخصیت ویسکنت والمون در صحنه سازی رمان رابطهای خطرناک بود. این نمایش در برادوی بود و یک بار پس از اجرا ، تهیه کنندگان فیلم Die Hard (1988) که از بازی درخشان او هیجان زده بودند ، به دیدن ریکمن رفتند. به همین راحتی بازیگر نقش اصلی شرور را در یک فیلم اکشن مهم هالیوود در کنار بروس ویلیس به دست آورد. این فیلم دروازه انگلیسی ها را نه تنها به زبان انگلیسی ، بلکه در فیلم های آمریکایی نیز باز کرد. یکی از کارهای موفق او شرکت در درام آنتونی مینگلا True، Madly، Deep (1990) بود ، جایی که قهرمانش سعی می کرد با مرگ معشوق خود کنار بیاید. در سال 1991 ، ریکمن نقش شرور دیگری را در فیلم "رابین هود: شاهزاده دزدان" بازی کرد ، که برای آن جایزه بفتا دریافت کرد.

زندگی  آلن ریکمن
زندگی آلن ریکمن

در سال 1995 ، ریکمن در نقش سرهنگ براندون در فیلم موفق Sense and Sensibility ، اقتباسی از رمان جی آستین بازی کرد. یک سال بعد او نقش اصلی را در فیلم راسپوتین بازی کرد ، که برای آن گلدن گلوب و امی دریافت کرد. ریکمن در سن 50 سالگی کارگردانی خود را امتحان کرد و نمایش "مهمان زمستان" را بر اساس نمایشنامه شارمن مک دونالد روی صحنه برد و سپس فیلم ساخت. این فیلم دو جایزه معتبر در جشنواره فیلم ونیز 1997 دریافت کرد. محبوبیت جهانی بازیگر را در 55 سالگی - پس از آن - پشت سر گذاشت چگونه اولین فیلم درباره یک جادوگر جوان و یک مدرسه غیر معمول هاگوارتز بر اساس رمان جی کی رولینگ "هری پاتر و سنگ جادو" (2001) منتشر شد. آلن ریکمن پس از رد شدن توسط تیم راث ، نقش پروفسور شیطانی را بازی کرد. ریکمن در تمام دنباله های پیروزمندانه سریال هری پاتر بازی کرده است و میلیون ها طرفدار در سراسر جهان به دست آورده است.

در سال 2007 ، وی نقش داور در تیم برتون سوینی تاد ، آرایشگر دیو خیابان فلین را بازی کرد.

آلن ریکمن را اغلب به خاطر لحن چشمگیرش "صدا" می نامند ، یا شاید به این دلیل که او نقش آوای خدا را در Dogma (1999) بازی کرد. در سال 2012 ، این بازیگر مشغول فیلمبرداری فیلم The Butler (2013) است ، جایی که برای اولین بار در نقش رئیس جمهور رونالد ریگان بازی می کند. این بازیگر 66 ساله مجرد است و فرزندی ندارد ، او در یک ازدواج مدنی با ریما هورتون در لندن زندگی می کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها