رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557927

جک نیکلسون | زندگینامه جک نیکلسون | فیلمهای جک نیکلسون

ساعت24-جک نیکلسون کیست؟ | جک نیکلسون یکی از بهترین بازیگران سینمای هالیوود است نقش ماندگار در فیلم دیوانه ای ازقفس پرید سبب شهرت او بود در این مطلب به معرفی او میپردازیم.

جک نیکلسون
figure class="image">بیوگرافی جک نیکلسون
جک نیکلسون

بیوگرافی جک نیکلسون

جک نیکلسون متولد 22 آوریل 1937 در نیویورک است مادر جک نیکلسون یک رقاص و خواننده بیست ساله بود ، اما خانواده او تصمیم گرفتند حقیقت را پنهان کنند و همه چیز را طوری ارائه دهند که انگار مادربزرگ جک مادرش است. بنابراین پسر ، به نام جان جوزف ، بزرگ شد و مطمئن بود که مادر و خواهر بزرگتر او در تربیت او نقش دارند. تنها در سال 1974 بود که خبرنگار مجله تایم به حقیقت رسید و حقیقت را کشف کرد. سپس خود جک زیر چهل سال سن داشت و مادر واقعی او ده سال قبل و مادربزرگش - سه سال قبل فوت کرده بودند. با این حال ، این اطلاعات توسط خواهر دیگری از نیکلسون تأیید شد.

اولین تجربه صحنه ای جک در مدرسه اتفاق افتاد ، هنگامی که او درگیر یک کار تئاتری بود و یک آهنگ جاز خواند. همچنین در دوران مدرسه ، او عاشق بیس بال و بسکتبال بود ، که بعداً به ورزش مورد علاقه او تبدیل شد. حالا او به عنوان یکی از طرفداران لس آنجلس لیکرز حتی یک بند را در قراردادها درج می کند که هنگام بازی حذف نمی شود. علاوه بر این ، نیکلسون یک ستون ورزشی برای روزنامه مدرسه نوشت. و در حالی که به بازی در آثار آماتور ادامه می داد ، عنوان بهترین بازیگر مرد دبیرستان را دریافت کرد.

فیلمهای جک نیکلسون
فیلم جک نیکلسون

فیلمهای جک نیکلسون

در بیست سالگی ، جک تصمیم می گیرد که با الهام از بازی جیمز دین ، مارلون براندو و فرانک سیناترا بازیگر شود. بنابراین ، برای شروع ، او به عنوان دستیار در بخش انیمیشن MGM مشغول به کار شد ، جایی که او حتی به نامه های طرفداران کارتون "تام و جری" پاسخ داد. در طول راه ، او اغلب با افراد برجسته مختلف در صنعت فیلم روبرو می شد. بنابراین ، به طور تصادفی ، در آسانسور ، او با تهیه کننده جو پاسترناک ملاقات کرد ، که در آغاز کار بازیگری نیکلسون نقش داشت. اما پس از یکی از بازیگران ، پاسترناک ابتدا جک را به معلم کلاسهای سخنرانی و بازیگری مرحله ای فرستاد. در همان دوره ، او به عنوان یک کار اضافی در یکی از تئاترها کار کرد. اولین حضور او در صفحه نمایش برای جک نیکلسون شرکت در سریال "تئاتر صبح" بود.

با این حال ، در همه سالهای بعد ، با وجود تمام تلاشهای جک ، حرفه بازیگری او برای پیشرفت عجله ای نداشت. وی همچنان به تسلط بر دوره بازیگری ادامه داد. در سال 1958 ، نیکلسون نقش مهمی در تریلر Killer Crybaby ایفا کرد ، اما فیلم هیچ موفقیتی پیدا نکرد. سپس نقش هایی در فیلم های "مسابقه وحشی" و "برای عشق خیلی زود است" وجود داشت. اما کار به یاد ماندنی تر ، نوار "فروشگاه کوچک وحشت" بود. در سالهای بعد ، نیکلسون در فیلمهای تلویزیونی و سریالهای تلویزیونی بیشتری ظاهر شد. به دلیل مشکلات بازیگری ، جک نوشتن فیلمنامه را آغاز کرد ، که در آن کاملاً موفق بود: فیلم هایی مانند "جزیره تندر" ، "فرار به خشم" ، "فرار به هیچ جا" و "سفر" فیلمبرداری شد.

شهرت پس از انتشار فیلم فرقه ای "Easy Rider" به نیکلسون رسید ، جایی که او در کنار پیتر فوندا و دنیس هاپر بازی کرد ، که اولین نامزدهای خود را برای "اسکار" و "گلدن گلوب" دریافت کرد. و سال بعد او برای فیلم "پنج قطعه آسان" برای دومین بار نامزد دریافت این دو جایزه شد. اینگونه بود که حرفه جک نیکلسون به طور غیرمنتظره شروع شد. او اولین اسکار خود را برای ایفای نقش در فیلم اقتباسی از رمان کن کسی با عنوان "یک پرواز بر فراز آشیانه فاخته" دریافت کرد. در سالهای بعد ، وی در بسیاری از فیلمهای موفق ظاهر شد ، که برای آنها دوازده بار (برای سه بار برنده شدن) و شانزده بار برای گلدن گلوب نامزد دریافت اسکار شد و شش مورد از آنها را دریافت کرد. برجسته ترین نقاشی هایی که با مشارکت وی در حرفه بعدی او انجام شد عبارت بودند از: "آخرین لباس" ، "محله چینی ها" ، "قرمزها" ، "زبان لطافت" ، "افتخار خانواده پریزی" ، "خار" ، "بتمن" ،

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها