رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587546

بهترین درمان سردرد تنشی کدام است؟

ساعت24- میلیون‌ها نفر در سراسر جهان هر روز از سردرد رنج می‌برند. حدود ۱۶ درصد از افراد تنها در ایالات‌متحده، گزارش کردند که در سال گذشته سردرد داشته‌اند و سالانه بیش از ۸ میلیون آمریکایی با شکایت از سردرد به پزشک مراجعه می‌کنند.

html>

به نقل از ارث، انواع مختلفی از سردرد و درمان‌های متفاوتی برای این بیماری دردناک و ناتوان‌کننده وجود دارد که افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

یافته‌های این بررسی که در نشریه پزشکی آکادمی نورولوژی آمریکا Neurology منتشر شده، این موضوع را بررسی کرده است که آیا از طب سوزنی می‌توان برای کاهش فراوانی سردردهای تنشی استفاده کرد یا خیر.

سردردهای تنشی با فعالیت بدنی بدتر نمی‌شوند و با حالت تهوع همراه نیستند. این وضعیت زمانی مزمن در نظر گرفته می‌شود که سردرد حداقل ۱۵ روز در ماه رخ دهد.

دکتر یینگ لی، محقق این مطالعه از دانشگاه طب سنتی چینی چنگدو گفت: سردردهای تنشی از رایج‌ترین انواع سردردها هستند و افرادی که بیشتر درگیر این سردردها می‌شوند، ممکن است به دنبال جایگزین‌هایی برای دارو باشند.

نتایج تحقیق نشان داد که طب سوزنی، میانگین تعداد روزهای سردرد در ماه برای افرادی که با این حملات سردرد دردناک و مخرب مقابله می‌کنند را کاهش می‌دهد.

در این تحقیق همه شرکت‌کنندگان از درمان طب سوزنی بهره‌مند شدند و به‌طور کلی، شرکت‌کنندگان کاهش ۵۰ درصدی در تعداد روزهای ابتلا به سردرد را ثبت کردند.

در پایان مطالعه، ۶۸ درصد از افرادی که طب سوزنی واقعی دریافت کردند، حداقل ۵۰ درصد کاهش ماهانه روزهای سردرد را گزارش کردند.

در مقایسه، تنها ۵۰ درصد از افرادی که طب سوزنی سطحی دریافت کردند، بهبود مشابهی داشتند. تعداد روزهای سردرد تجربه شده به تدریج پس از اتمام درمان کاهش یافت.

روزهای سردرد برای افرادی که طب سوزنی واقعی دریافت کردند، از میانگین ۲۰ روز در ماه در ابتدای مطالعه به هفت روز در ماه در پایان مطالعه کاهش یافت و افرادی که طب سوزنی سطحی دریافت کردند، روزهای سردرد از میانگین ۲۳ روز در ماه در ابتدای مطالعه به ۱۲ روز در ماه در پایان مطالعه کاهش یافت.

هیچ عارضه جانبی جدی از درمان‌ها در طول مطالعه مشاهده نشد.

در حالی که این مطالعه نشان داد که طب سوزنی می‌تواند سردرد را کاهش دهد، تحقیقات بیشتری برای تعیین اثربخشی طولانی‌مدت طب سوزنی و مقایسه آن با سایر گزینه‌های درمانی مورد نیاز است. مقرون به صرفه بودن در مقایسه گزینه‌های درمانی، عامل مهم دیگری برای ارزیابی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها