رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591301

دولت رکورد سفرهای استانی را شکست

سید محمد حسینی در نشست با خبرنگاران با اشاره به برگزاری اجلاسیه مشترک دولت با هیات رییسه و روسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در روزهای آینده، اظهار کرد: اگر کسی ذره ای انصاف داشته باشد متوجه می شود دولت در یکسال گذشته کار زیادی کرده است. ضعف ها و ایراداتی هم وجود دارد، ولی عده ای از دو سه هفته قبل در حال تلاش برای پمپاژ یاس در جامعه هستند مثلا یک نماینده از۲۹۰ نماینده یک مطلبی می گوید بعد این مطلب تیتر اول روزنامه می شود گویی موضع آن نماینده موضع کل مجلس است.فردا سفر استانی کرمان انجام می شود که ۳۱ امین سفر دولت است. این یک رکورد محسوب می شود.

html>

دولت نهم و دهم در دو سال به همه استان ها رفت اما در این دولت، رییس‌جمهور در یکسال به همه استان ها سفر کرد.حسینی افزود: اعضای کابینه هم همراه رییس جمهور به سفر می روند و به دیدار نمایندگان رفته و به آنها توجه دارند. قبل هر سفر هم همه نمایندگان با معاونت اجرایی رییس جمهور دیدار کرده و نظرات خود درباره مصوبات استانی را بیان می کنند.عاون پارلمانی رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه مجامع استانی را تشکیل دادیم و رییس جمهور با نمایندگان تک تک ۳۱ استان‌ها دیدار داشته است، گفت: این جلسات حتی تا چهار ساعت طول کشیده و رییس جمهور به صحبت نمایندگان گوش داده است. دولت اهل تعامل با مجلس است، وزرا مکلف شده اند هر هفته با نمایندگان دیدار داشته باشند. بعضی وزرا با۲۰۰ نماینده دیدار داشته‌اند.تاکنون ۵ هزارو ۵۶۷ مورد دیدار وزرا با نمایندگان انجام شده که۸۲۲ مورد در خود مجلس بوده است. همچنین وزرا ۱۵۲ جلسه با مجامع استانی داشته اند.ی خاطر نشان کرد: ۲۳۹ جلسه وزرا با کمیسیون ها و۶۴ جلسه با فراکسیون های مجلس برگزار شده است‌.معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: هماهنگی بین معاونین پارلمانی وزارتخانه ها برای پاسخگویی سریع به نمایندگان ایجاد کرده ایم. ۱۵ جلسه هم با معاونین پارلمانی در وزارتخانه های مختلف برگزار کرده‌ایم. آنها سوالات نمایندگان را بررسی می کنند. تا حالا ۲۳۶۵ سوال از وزرا مطرح شده است و۴۰ درصد سوال کنندگان با تعاملی که شما گرفته است، از سوال خود انصراف داده اند و به کمیسیون ها نرفته است.

حسینی ادامه داد: در یکسال اول دولت دوازدهم ۴۱ سوال به صحن آمده است، که در ۷ مورد مجلس قانع نشد و به وزرا کارت زرد داده شده است، در دولت یازدهم۱۱ سوال به صحن آمد که مجلس در ۶ سوال قانع نشد. در این دوره ۱۳ سوال در صحن داشتیم که۳ مورد مجلس قانع نشده است‌. البته سوال آخر برای ما خیلی عجیب بود. سوال این بود که چرا دولت آیین نامه های مربوط به تشکیل وزارت ورزش را تصویب نکرده است؟ ما در دولت و خارج از نوبت در دستور کار قرار دادیم و آیین نامه ها را مصوب کردیم و آن را به اطلاع نماینده رساندیم، ولی او سوال را طرح کرد و نمایندگان هم از پاسخ دولت قانع نشدند

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها