رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 594290

وظایف حسابدار رستوران چیست؟

ساعت24-راه اندازی یک رستوران کار ساده‌ای نیست، به خصوص اکنون که با عواقب بعدی همه گیری کووید -19 روبرو هستیم.ساعات کاری طولانی و طاقت‌فرسا، راضی نگه‌داشتن مشتریان و مدیریت کارکنانتان می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.با این حال، یکی از بخش‌های اداره یک رستوران که بیش از دیگر مسائل می‌تواند چالش برانگیز باشد، واحد امور مالی و حسابداری است. بدون حسابداری رستوران مناسب، کنترل امور مالی و سرپا نگه داشتن رستوران خود عملا غیرممکن است.

html>

وظایف حسابدار رستوران چیست؟

راه اندازی یک رستوران کار ساده‌ای نیست، به خصوص اکنون که با عواقب بعدی همه گیری کووید -19 روبرو هستیم.ساعات کاری طولانی و طاقت‌فرسا، راضی نگه‌داشتن مشتریان و مدیریت کارکنانتان می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.با این حال، یکی از بخش‌های اداره یک رستوران که بیش از دیگر مسائل می‌تواند چالش برانگیز باشد، واحد امور مالی و حسابداری است. بدون حسابداری رستوران مناسب، کنترل امور مالی و سرپا نگه داشتن رستوران خود عملا غیرممکن است.از ثبت تراکنش‌ها تا ایجاد گزارش‌های مالی دقیق، حسابداری رستوران باید به خوبی انجام شود تا از عملکرد مالی و سودآوری موفق اطمینان حاصل شود.اگر صاحب رستوران هستید و با مشکلات مالی خود مواجه هستید، بهتر است به فکر استخدام حسابدار رستوران باشید. البته قبل از استخدام نیرو، باید با وظایف حسابدار رستوران به طور کامل آشنا باشید.

حسابدار رستوران چه وظایفی به عهده دارد؟

فرقی نمی‌کند که قصد استفاده از خدمات یک شرکت حسابداری را دارید، یا می‌خواهید یک حسابدار رستوران به صورت تمام وقت برای رستوران خود استخدام کنید؛ موضوعی که اهمیت دارد این است که با اهمیت و وظایفت حسابدار رستوران به خوبی آشنایی داشته باشید. به طور کلی، زمانی که صحبت از وظایف حسابدار رستوران می‌شود، 4 مورد زیر از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که به ذهن می‌رسند:

مدیریت جریان نقدی رستوران

پول نقد مایه حیات کسب و کار شما است، به خصوص زمانی که رستورانی را اداره می‌کنید. حسابداران رستوران باید بدانند که هر روز چه مقدار پول وارد و از رستوران خارج می‌شود. وقتی جریان نقدی مثبتی وجود داشته باشد، پول نقد بیشتری نسبت به خروج پول نقد وارد کسب و کار خواهد شد، بنابراین قبوض و سایر هزینه‌ها بدون هیچ چالشی قابل رسیدگی هستند. برعکس، یک جریان نقدی منفی به این معنی است که پول بیشتری نسبت به ورود پول از کسب و کار خارج می‌شود، به این معنی که صورت‌حساب‌ها و هزینه‌ها پوشش داده نمی‌شوند. بنابراین، حسابداران رستوران مسئولیت اطمینان از جریان نقدی مثبت را در هر زمان بر عهده دارند.

وظایف حسابدار رستوران چیست؟

سنجش معیارهای عملکرد رستوران

هر کسب و کاری برای اینکه از نظر میزان موفقیت در عملکرد مورد سنجش قرار گیرد، با استفاده از یک سری شاخص‌های کلیدی عملکرد، در بازه زمانی‌های مشخص، مورد بررسی قرار می‌گیرد. این معیارها که اغلب به عنوان «KPI» یا «شاخص‌های کلیدی عملکرد» نامیده می‌شوند، فراتر از هزینه غذا هستند، اما موارد دیگری مانند نسبت فعلی، هزینه اولیه و هزینه‌های نیروی کار را در بر می‌گیرند. توجه به این معیارها تضمین می‌کند که کسب و کار سالم و آماده برای یک فصل شلوغ است. یکی دیگر از جنبه‌های مهم، اما اغلب نادیده گرفته شده این معیارها، کمک به شما در درک معنای آنها و نحوه بهبود آنها است. بنابراین نکته‌ای که در حسابداری رستوران باید به آن توجه داشته باشید این است که از حسابدار رستوران نه تنها برای تهیه انواع گزارش‌های مالی، بلکه برای کمک در دیگر زمینه‌های کسب و کار و بهبود شرایط هم استفاده کنید

تهیه صورت‌های مالی رستوران

یکی دیگر از مهم‌ترین وظایف حسابدار رستوران تهیه صورت سود و زیان است. هدف از تهیه صورت سود و زیان رستوران نشان دادن میزان سود یا زیان یک سازمان در یک دوره زمانی معین است که از طریق درآمدها، هزینه‌ها و موجودی کالا بدست می‌آید. بسیار مهم است که بدانید رستوران چگونه عمل می‌کند و آیا سودآور است یا خیر. از این رو، حسابداران رستوران باید صورت درآمد ماهانه، فصلی و سالانه را تهیه کنند تا کل درآمدها و هزینه‌های رستوران را پیگیری کنند.

تهیه ترازنامه رستوران

مانند صورت‌های مالی، تهیه ترازنامه یکی دیگر از وظایف مهم حسابداران رستوران است. ترازنامه دارایی‌ها و بدهی‌های شرکت را در یک برهه زمانی خاص از جمله مانده‌های نقدی، حساب‌های دریافتنی، موجودی کالا و دارایی‌های ثابت، بدهی‌های کوتاه مدت و بلندمدت و حقوق صاحبان سهام فهرست می‌کند. آنها وضعیت مالی یک کسب و کار را در یک زمان خاص نشان می‌دهند. بنابراین حسابداران رستوران می‌توانند از ترازنامه برای تحلیل نقدینگی و اهرم مالی رستوران استفاده کنند.

وظایف حسابدار رستوران چیست؟

تفاوت برون سپاری حسابداری رستوران با استخدام حسابدار برای رستوران در چیست؟

برای انجام حسابداری رستوران، دو راه پیش رو دارید:

  • برون سپاری حسابداری رستوران

  • استخدام حسابدار برای رستوران به صورت تمام وقت

هر دو مزایا و معایب دارند، بنابراین ضروری است که قبل از تصمیم گیری، هریک از این دو روش را به صورت نسبی با یکدیگر مقایسه کنید.

برون سپاری حسابداری رستوران

برون سپاری حسابداری رستوران یک روش عالی برای رستوران داران پرمشغله ای است که زمان یا منابع لازم برای رسیدگی به تمام جنبه‌های مالی خود را ندارند. یک حسابدار باتجربه می‌تواند همه چیز را از حسابداری و حقوق و دستمزد گرفته تا تهیه مالیات و گزارشگری مالی انجام دهد. انتخاب این روش می‌تواند زمان شما را آزاد کند تا بتوانید روی اداره کسب و کار خود تمرکز کنید. علاوه بر این، در برخی موارد برون سپاری چنین خدماتی باعث می‌شود که شما هزینه‌های اضافی برای استخدام نیرو نپردازید و در هزینه‌های کسب و کار کمی صرفه جویی کنید.

استخدام حسابدار برای رستوران به صورت تمام وقت

اگر می‌خواهید کنترل بیشتری روی امور مالی رستوران خود داشته باشید و به نوعی خود را درگیر فرایند حسابداری رستوران بکنید، باید به فکر استخدام یک نیروی حضوری برای رستوران خود باشید. از این طریق می‌توانید همه چیز را دقیق‌تر دنبال کنید و مطمئن شوید که همه کتاب‌هایتان مرتب هستند. با این حال، زمان بیشتری طول خواهد کشید، و برای انجام تمام وظایف حسابداری به یک کارمند یا تیم اختصاصی نیاز دارید. اگر زمان و منابع لازم برای رسیدگی به امور مالی خود را دارید، استخدام حسابدار حضوری می‌تواند انتخاب خوبی باشد. این روش به شما اجازه می‌دهد تا امور مالی و هزینه‌های خود را کنترل کنید. با این حال، استخدام حسابدار برای نیز می‌تواند زمان برتر از برون سپاری باشد. شما باید تمام تراکنش‌های مالی خود را پیگیری کنید و مطمئن شوید که دفاتر قانونی شما به روز هستند. این می‌تواند یک کار دلهره آور برای رستوران داران شلوغ باشد.

حسابداری رستوران با استفاده از خدمات شرکت حسابداری اکانتیک

برون سپاری یا نگهداری حسابداری رستوران در داخل به نیازها و ترجیحات خاص شما بستگی دارد. اگر مطمئن نیستید که کدام گزینه برای شما بهترین است، با یک حسابدار حرفه‌ای یا مشاور مالی صحبت کنید. شرکت حسابداری اکانتیک با بیش از 15 سال تجربه در زمینه حسابداری رستوران‌ها، حسابداری شرکت‌ها، حسابداری پزشکان و ... تجربه موفق و زیادی داشته و می‌تواند در زمینه انواع امور حسابداری و مالیاتی به شما کمک کند. برای آشنایی کامل با خدمات شرکت حسابداری اکانتیک، می‌توانید به آدرس اینترنتی https://accountick.ir/ مراجعه کنید و یا از طریق شماره تماس 02191094210 با مشاوران این مجموعه در ارتباط باشید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها