رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 177622

رفع کم‌خونی با خوردن سیب و انگور

ساعت 24- یک متخصص تغذیه با اشاره به راه‌های رفع کم‌خونی در بدن گفت: برخی از میوه‌ها خاصیت خونسازی دارند، مثلاً سیب و انگور در بین میوه‌ها می‌توانند به رفع کم‌خونی بسیار کمک کنند.

سیب
زهرا مؤذنی، گفت: کم‌خونی و فقر آهن نسبتاً در بین مردم شایع است، به همین دلیل جدی گرفته نمی‌شود، در حالی که باید مورد درمان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه داشتن رژیم غذایی مناسب و تحت نظر پزشک می‌تواند به رفع کم‌خونی کمک کند، گفت: برخی از خوراکی‌ها در رفع کم‌خونی مؤثر هستند، مثلاً خوردن گوشت به تقویت استخوان‌ها و سلول‌های خونی کمک می‌کند که در این صورت مصرف عصاره آن بسیار مؤثر است.

مؤذنی گفت: خوردن یک لیوان شیر به همراه شیره انگور یا بادام پوست‌کنده، بسیار به خونسازی کمک می‌کند، خوردن عسل، انجیر و مویز برای رفع کم‌خونی توصیه می‌شوند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: در میان میوه‌ها سیب و انگور بسیار خونساز هستند. اگر سیب به شکل فالوده تهیه شود، بسیار مؤثر و کمک‌کننده است. می‌توان در طول روز 10 تا 15 عدد سیب را به صورت فالوده، مربا، آب سیب یا لواشک مصرف کرد.

وی افزود: انگور نیز طبعی گرم دارد و حتی برای دوره نقاهت بیماری‌ها بسیار توصیه شده است، چرا که مرمت‌کننده بدن است و انرژی زیادی تولید می‌کند. گفته می‌شود که انگور خون سالم و طبیعی را در بدن به گردش درمی‌آورد و رسوبات مضر را از بدن دفع می‌کند.

وی گفت: بنابراین می‌توان به جای داروهای شیمیایی که برای رفع کم‌خونی و ضعف توصیه می‌شوند، از انگور، آب انگور یا شیره آن استفاده کرد.

مؤذنی گفت: مویز نیز هم اشتهاآور بوده و هم سیستم عصبی و گردش خون را تقویت می‌کند و مواد زائد را از بدن دفع می‌کند. این میوه نیز برای رفع کم‌خونی توصیه شده است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها