رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 254849

افسردگی قابل پیشگیری و درمان است

ساعت 24- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر گفت: شعار هفته سلامت در سالجاری «زندگی سالم با نشاط و امید» با محوریت سلامت روان و موضوع «بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم» است.

افسردگی
دکتر محسن ترکاشوند تصریح کرد: افسردگی قابل پیشگیری و درمان است و انتظار می‌رود عموم مردم با افسردگی، علل ایجادکننده آن و عواقب افسردگی برای پیشگیری و درمان شناخت و آگاهی لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: افسردگی اختلال روانی شایعی است که تمامی جوامع و تمامی گروه‌های سنی را درگیر می‌کند و با این نشانه‌هایی چون احساس غم پایدار و کاهش تمایل به انجام کارهایی که به صورت معمول از آن لذت می‌بریم، ناتوانی در انجام وظایف روزمره حداقل به مدت 2 هفته شناخته می‌شود.

ترکاشوند در رابطه با علائم افراد افسرده، خاطرنشان کرد: خستگی و کاهش انرژی، تغییر در اشتها به صورت پرخوری عصبی و یا کاهش اشتها، کاهش یا افزایش خواب، اضطراب، کاهش تمرکز، بی‌قراری و نا ‌آرامی، احساس گناه، بی‌ارزشی و یا درماندگی و افکار خودآزاری یا تمایل به خودکشی از جمله این علائم است.

وی اظهار کرد: با توجه آخرین آمار رسانه‌ها 6 میلیون و 300 هزار نفر در جهان مبتلا به افسردگی هستند که با توجه به اهمیت بالای این موضوع باید از کلیه رسانه‌ها نظیر صداوسیما و ارگان‌ها برای جلوگیری از روند افزایش این بیماری استفاده کرد.

ترکاشوند در رابطه با روزشمار هفته سلامت عنوان کرد: جمعه یکم اردیبهشت به نام تحرک بدنی، تفریحات سالم، فعالیت گروهی، شنبه دوم اردیبهشت به عنوان غذای سالم، جامعه سالم، یکشنبه سوم اردیبهشت به نام سفیران سلامت، نهادهای اجتماعی، دوشنبه چهارم اردیبهشت به عنوان طرح تحول سلامت، ارتقای کیفیت زندگی، سه‌شنبه پنجم اردیبهشت به نام سلامت روان، نیاز همه و همیشه، چهارشنبه ششم اردیبهشت به عنوان هنر و رسانه، سواد سلامت و پنجشنبه هفتم اردیبهشت به نام نهاد خانواده و مسئولیت اجتماعی، نامگذاری شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر یادآور شد: در ملایر، کمیته هماهنگی و برنامه‌ریزی اجرای برنامه‌های هفته سلامت تشکیل و برنامه‌هایی از قبیل همایش بزرگ خانوادگی و توزیع پمفلت آموزشی در مورد تفریحات سالم، برگزاری غذای سالم، سخنرانی در نمازجمعه، بازدید از سرای سالمندان، معرفی کلینیک تخصصی در راستای اجرای ادغام بیماری‌های غیرواگیر برنامه سالمندان و میانسالان و ... برگزار خواهد شد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها