رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396325

چگونه شاد باشیم ؟ | ترفندهای شاد بودن و اینکه چگونه شاد زندگی کنیم؟

چگونه شاد باشیم و شاد زندگی کنیم ؟ / رازهای شاد زیستن / چگونه روح شادتری داشته باشیم ؟ / چگونه می‌توانیم باوجود مشکلات و چالش‌های زندگی، شاد باشیم؟ / چگون شاداب باشیم و شاد بودن را تجربه کنیم؟

a href="https://www.saat24.news/news/396325/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%B4%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%85-%D8%AA%D8%B1%D9%81%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86-%D9%88-%D8%A7%DB%8C%D9%86%DA%A9%D9%87-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%B4%D8%A7%D8%AF-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C" target="_blank">چگونه شاد باشیم ؟

شادی حسی موقتی است که همه ما آن را تجربه کرده ایم . اگر شما همیشه شاد باشید چیز جدیدی شما را به وجد نمی اورد و شادی در یک سطح همیشگی کسالت بار و ملال آور خواهد بود.

معنای دقییق شادی یعنی در موقعیت راضی بودن قرار گرفتن چیزی که باید بدانیم این است که در پس تاریکی روشنایی است و وجود غم و اندوه برای رسیدن به شادی ضروری است . هیچوقت از روی ظاهر زندگی دیگران را قضاوت نکنید در دنیای واقعی همیشه چیزی کم است یا مطلوب نیست .اگر میخواهید واقعا شاد باشید از اینکه تلاش کنید برای شاد بودن دست بردارید درست است که ما باید همیشه طالب شادی باشیم اما نه به این معنا که وانمود کنیم هر روز و هرلحظه از همه چیز راضی هستیم . به جای اینکه روی چیزهای دردناک وغمگین تمرکز کنید به حافظه تان رجوع کنید به وقتی که چیزی داشتید یا الان چیزی دارید که زمانی نداشتید یادتان باشد قدردان و سپاسگذار باشید اما نه فقط در مواقع شادی و رضایت . از لحظات شادی تان لذت ببرید و از لحظات اندوهتان با قدرت عبور کنید بدانید که زندگی با لحظات شاد و حیرت آور پر خواهد شد اما روزهای بارانی و وحشت آور هم وجود دارند که به نظر میرسد تمامی ندارند.

نتیجه تصویری برای شاد بودن

اینکه شما تظاهر کنید که شاد هستید شما را شاد نمیکند اما اگر بدون قید و شرط با احساساتتان روراست باشید به این طریق میتوانید شاد باشید.

رازهای شاد زیستن

اولین ومهمترین گام این است که فقط تصمیم آگاهانه بگیرید که شاد باشید در واقع شاد بودن به این عامل بستگی دارد که ما چگونه احساسات خود را در مقابل دیگران مدیریت میکنیم .

دومین راه این است که روزانه از تمام چیزهایی که باید ازآن قدردان باشید لیستی تهیه کنید این کار شما را از غم و ناامیدی دور میکند و شادی را بیشتر میکند این موضوع را مارتین اسلیگمن در کتاب خود با عنوان خوشبختی و خوشحالی واقعی مطرح کرده است

بخشش گام دیگری برای رسیدن به شادی است . کینه ورزی میتواند سلامت جسمی و روانی شما را تحت تاثیر قرار دهد . و یکی از راههایی که میتوانید این احساسات را از خود دور کنید بخشیدن است بخشش میتواند ترس و اضطراب را از شما دور کند.

این را بدانید که تنها کسی که میتواند بهداشت روانی شما را بهبود بخشد خود شما هستید با افکار و احساسات منفی خود مخالفت کنید برای مثال شما میتوانید با انجام تکنیک های آرام سازی مراقبه و یوگا و ... تمرین کنید که اضطراب و افکار منفی را از خود دور کنید .

این را به یاد داشته باشید که با پول بیشتر نمیتوانید شادی را بخرید تحقیقات نشان داده که پول بیشتر در زمانی که درآمد فرد بالاتر از خط فقر باشد تنها موجب خوشحالی اندکی برای او میشودو مرحله دیگر دوست یابی است دوستی با افرادی که به شما احترام میگذراند روحیه تان را بهتر کرده و باعث میشود که بهتر بتوانید بر ناراحتی تان غلبه کنید

برای اینکه مسیر شاد بودن را ادامه دهید سعی کنید در فعالیت های معنادار شرکت کنید چیزهای بیشتری بدانید و همواره در زندگی خود مسیر شاد زیستن را انتخاب کنید .

بیشتر بخوانید: چگونه به آرامش درون برسیم؟

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR6SyK8jlNBk0r7vwrneb4PylhkyUpSnndM5RlXNxeWR4Whz-_mNg

چگونه روح شادتری داشته باشیم ؟

گشت و گذار و سفرهای کوچک شما را شادتر میکند سخت نگیرید و برای سفر کردن پیشقدم شوید سفرهای یک روزه را انتخاب کنید .

گاهی چهره شما حالتان را تغییرمیدهد پس سعی کنید حتی وقتی در انبوه مشکلات غرق بودید بهانخه های کوچکی برای خندیدن پیدا کنید و تا میتوانید بخندید .

هوای تازه و خنک حال شما را بهتر میکند پس کافی است بیست دقیقه از وقتتان را در هوای پاک وخنک سپری کنید تا شادتر شوید.

محققان میگویند بعضی باکتری های موجود در خاک باعث ترشح سروتونین در مغز شما میشود و سروتونین هم هورمونی شادی آور و ضد افسردگی است و ترشح آن حال شما را بهتر میکند پس بازی با خاک را فراموش نکنید

تصور نکنید که همیشه باید کاری را انجام دهید برای انجام این کارها خواب خود را کم و زیاد نکنید خواب کافی خود باعث دور شدن احساسات منفی از ذهن شما میشود

چگونه می‌توانیم باوجود مشکلات و چالش‌های زندگی، شاد باشیم؟

شما وقتی در زندگیتان با مشکل پیچیده ای مواجه میشوید بین دوراهی قرار میگیرید که یا باید تسلیم شوید و شکست را بپذیرید یا باید با شجاعت دنبال راه حل برای حل مشکل خود باشید و با مشکل خود روبه رو شوید و امیدورانه برای حل آن تلاش کنید .

تجربیات با ارزشی که از اتفاقات تلخ زندگیان میگیرید بی شک در هیچ یک از موقعیت های زندگیان نخواهید آموخت نیچه میگوید آنچه ما را نکشد ، بی شک قویترمان خواهد ساخت

شما با نگرش و رفتار خودمیزان شادی خود را تعیین میکنید . انسانها این توانایی را دارند آسیب ها و بحران ها را هرچند سخت پشت سر بگذارند وخود را نجات دهند حال انتخاب با شماست که در مشکلات بمانید یا از ان عبور کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها