رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 409116

مساحت دریاچه ارومیه 193 کیلومتر افزایش یافت

ساعت24-‌مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی از افزایش 16 سانتی تری تراز دریاچه ارومیه خبر داد.

آخرین وضعیت دریاچه ارومیه

‌فرهاد سرخوش با بیان اینکه تراز فعلی دریاچه ارویمه 1270.44 متر است افزود: تراز دریاچه در سال گذشته 1270.28 متر بوده که نشان از افزایش 16 سانتی متری تراز نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

سرخوش تصریح کرد: وسعت دریاچه امروز 1928.90 کیلومتر مربع است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 193 کیلومترمربع افزایش داشته است.

وی گفت:حجم فعلی آب دریاچه ارومیه یک میلیارد و 360 میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 290 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

سرخوش با اشاره به ورود 2 میلیون مترمکعب آب در مرحله اول رهاسازی به پیکره دریاچه یادآور شد: رهاسازی از سدهای شهرچای، سد مهاباد و رودخانه زولا بود که سد مهاباد و شهرچای به اتمام رسیده و تا 10 روز دیگر رهاسازی از رودخانه زولا چای ادامه دارد.

مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: بدلیل بارندگی های بسیار خوب امسال و وضعیت خوب ذخایر سدها مرحله دوم رهاسازی پس از تعیین منابع و مصارف از بهمن ماه سال جاری آغاز می شود و مرحله سوم نیز در صورت تداوم بارندگی ها فروردین 98 خواهد بود.

وی ادامه داد: براساس مصوبات بیشترین لایروبی انهار و رودخانه های منتهی به دریاچه ارومیه انجام و بیشترین تعداد سردهنه احداث و یا بازسازی شده تا کمترین میزان پرت آب صورت گیرد که با اقدامات انجام شده اکثر رواناب ها به سمت پیکره جاری شده اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها