رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 425509

امام جمعه:

سگ‌بازی حقوق شهروندی نیست

ساعت24 - ائمه جمعه سراسر کشور امروز در نمازجمعه با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن و حضور گسترده مردم در آن، به توجه بیشتر مسئولان به حل مشکلات مردم تاکید کردند. آنها هم‌چنین ضمن محکوم کردن حمله تروریستی اخیر در زاهدان و شهادت جمعی از پاسداران انقلاب در آن، به بیانیه مقام معظم رهبری اشاره کرده و گفتند توصیه‌های رهبر در حدی است که در خطبه نماز جمعه نمی‌گنجد، اما اقتضا می‌کند جوانان ما که مخاطب اصلی بیانیه هستند، در تشکل‌های گوناگون در تمام کشور همایش‌هایی تشکیل داده و نکات این بیاینه را تفسیر و تحلیل کنند.

حجّت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری
ائمه جمعه سراسر کشور امروز در نمازجمعه با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن و حضور گسترده مردم در آن، به توجه بیشتر مسئولان به حل مشکلات مردم تاکید کردند. آنها هم‌چنین ضمن محکوم کردن حمله تروریستی اخیر در زاهدان و شهادت جمعی از پاسداران انقلاب در آن، به بیانیه مقام معظم رهبری اشاره کرده و گفتند توصیه‌های رهبر در حدی است که در خطبه نماز جمعه نمی‌گنجد، اما اقتضا می‌کند جوانان ما که مخاطب اصلی بیانیه هستند، در تشکل‌های گوناگون در تمام کشور همایش‌هایی تشکیل داده و نکات این بیاینه را تفسیر و تحلیل کنند.

امام جمعه زاهدان: ملت تسلیم جنایت‌ها و خباثت‌های گروهک‌های تروریستی نخواهد شد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: قطرات خون بر زمین ریخته شهدای سپاه، سرافرازی، عزت، امنیت و معنویت قهرمانان این ملت را سربلندتر خواهد کرد.

آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان افزود: عزم راسخ ملت انقلابی ایران هیچ‌گاه تسلیم این گونه جنایت‌ها و خباثت‌های گروهک‌های تروریستی نشده و نخواهد شد و عناصر حقیر نتوانسته و نخواهند توانست خلل و خدشه‌ای بر استواری، ایمان، اقتدار و اراده مردم وارد کنند.

خطیب نماز جمعه زاهدان در ادامه گفت: هیچ زمان افراد اهل ایمان کوچک نیستند پس کسی که عمل انتحاری انجام می‌دهد و تعدادی از انسان‌های اهل ایمان را به شهادت می‌رساند با چه تفکری این کار را انجام می‌دهد؟

سلیمانی در ادامه به حضور بی نظیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و افزود: نمایش قدرت و اتحاد مردم باعث شد نمایش خطای محاسبات دشمنان به خصوص واشنگتن و کشورهای غربی و همچنین مسؤولیت سنگین دولت مردان را در بر خواهد داشت تا بیشتر برای این ملت خدمت کنند.

وی اضافه کرد: این راهپیمایی باعث شد که رهبر معظم انقلاب با بیانیه مهم خود از مردم تشکر کردند، این راهپیمایی یکی دیگر از حماسه سازی‌های این چهار دهه بود، چرا که در این چهل سال این مردم بسیار فداکاری کرده اند که سال‌ها در جنگ مقابل که دنیا ایستادگی کردند، مردم این مملکت از آب و خاک و ناموس خودشان حفاظت کرده‌اند و هیچ زمانی از حوادث و ناامنی‌ها دلشان نلرزیده و همیشه امنیت را برای خودشان ساخته اند.

خطیب نماز جمعه زاهدان بیان کرد: همین الان با همه گله‌گزاری‌ها این مردم پشت به نظام و انقلاب‌شان نکرده‌اند و با دینی که به شهدای خود دارند همیشه پای انقلاب و رهبری خود بوده اند اما دولت مردان ما حق این مردم را نباید پایمال کنند.

امام جمعه زاهدان اظهار کرد: ایجاد اختلاف در جامعه با عنوان دین، مذهب، قومیت یا زبان از توطئه‌های دشمن است تا جامعه اسلامی ما از تولید فکر باز بماند و این ما هستیم که باید در مقابل توطئه‌های دشمن هوشیار باشیم و آنها را خنثی کنیم.

علم‌الهدی: انقلاب اسلامی ما انقلاب کبیر است

امام جمعه مشهد گفت: انقلاب کبیر اسلامی ما ۴۰ ساله شد و ما امروز با کمال قدرت می‌توانیم انقلاب اسلامی را انقلاب کبیر اسلامی تعبیر کنیم زیرا در کره زمین در تمام انقلاب‌هایی که رخ داده، هیچ انقلاب ۴۰ ساله‌ای وجود نداشته است.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی ضمن تشکر از حضور مردم در راهپیمایی روز شهادت صدیقه اطهر (س) و راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن، راهپیمایی فشرده دشمن‌شکن و دشمن‌کورکن بود. ۴۰ سال از این انقلاب گذشت و از روز اول پیروزی انقلاب تا امروز در این ۴۰ سال آنکه تغییر پیدا نکرد، مردانگی و پایمردی شما مردم و ملت پای ستون و ارزش‌های این انقلاب بود.

وی افزود: همان‌گونه که ۴۰ سال پیش شما باعث شدید انقلاب به پیروزی رسید، همان‌طور در این ۴۰ سال پایمردی و مقاومت شما پای انقلاب و حضورتان در عرصه انقلاب بیشتر شد که کمتر نشد. مخصوصاً زمانی که شما حمله دشمن را جدی دانستید و تهاجم دشمن را به این نظام و انقلاب و کشور قطعی گرفتید، قوی‌تر از مواقع دیگر در عرصه دفاع از نظام و انقلاب حضور پیدا کردید.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه امسال هم به عنوان چهلمین سال پیروزی انقلاب و تداوم آن تا ۴۰ سال، دو عامل باعث حضور فشرده مردم در ۲۲ بهمن شد، عنوان کرد: عامل اول شکرگزاری از خدا در مقابل این نعمتی است که ۴۰ ساله شد. عامل دوم تهدیدی است که دشمن کرده بود. جان بولتون آمریکایی گفته بود تولد چهلم انقلاب را نخواهید دید، توطئه نیز ریخته بودند. دو کار در نظر داشتند که یک کار در داخل و یک کار بیرون ایران بود.

وی خاطرنشان کرد: آن‌ها تصور کردند که با این دو کار می‌توانند مساله ۴۰ ساله انقلاب را به هم بزنند اما عظمت راهپیمایی و حضور شما در صحنه به گونه‌ای دنیا را شگفت‌زده کرد که حرکت آمریکا تحت الشعاع قرار گرفت نه تنها از نظر سیاسی بر پیکر اقتدار این انقلاب، نظام و کشور ضربه‌ای وارد نشد، بلکه در برابر این شگفتی که حضور شما برای دنیا ایجاد کرد، به هیچ وجه فضایی را پر نکرد، جایی را نگرفت و جریانی در کشور در عزصه سیاسی جهانی برای کشور و نظام ما ایجاد نکرد.

وی ادامه داد: امروز ۴۰ سالگی انقلاب ما چنین روزی است. در چنین وضعی انقلاب اسلامی ما نقطه عطفی دارد و رهبر انقلاب با صدور بیانیه خود دستاوردهای شگرف ۴۰ ساله انقلاب را تبیین کردند و با توصیه‌های اساسی که در این بیانیه داشتند، حتماً باید برای این بیانیه همایش‌های متعددی در گوشه و کنار و زوایای کشور تشکیل شود و در جریانی که در توصیه‌های اساسی داشتند، رسالت اصلی ما را در این انقلاب معین کردند.

علم الهدی با اشاره به اینکه نکات برجسته و توصیه‌های رهبر در حدی است که در خطبه نماز جمعه نمی‌گنجد، تصریح کرد: اما این اقتضا می‌کند جوانان ما که مخاطب اصلی بیانیه هستند، در تشکل‌های گوناگون در مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها و تمام کشور همایش‌هایی تشکیل داده و نکات این بیاینه را تفسیر و تحلیل کرده، راه را در زندگی خود در این ۴۰ ساله دوم پیدا کنند و از راهی رهبر حکیم ما نشان می‌دهد، این ۴۰ ساله دوم را طی کنند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: مقام معظم رهبری در این بیانیه دو آرمان برای ۴۰ ساله دوم انقلاب تعیین کردند. این آرمان‌ها باید نصب العین ما باشد. آرمان اول، تمدن‌سازی اسلامی است. تمدن‌سازی اسلامی رسالتی بوده که تنها مسئولیت آن متوجه کارگزاران کشور و سیاست‌گذاران نظام نیست، تمدن‌سازی اسلامی رسالتی بوده که متوجه یکایک ما است. ما باید تمام شئون زندگی خود را اسلامی کنیم. اگر ما تمام شئون زندگی خود اسلامی کرده و به اسلامیت تمام آن‌ها کوشش کنیم، تمدن اسلامی محقق می‌شود.

امام جمعه شیراز: حرکت مردم در روز ۲۲ بهمن اوج بصیرت سیاسی بود

امام جمعه شیراز با قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن چهل سالگی انقلاب، این حرکت را اوج شکوه سیاسی و بصیرت سیاسی ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: حرکت شما ملت در سراسر ایران و خصوصاً در شیراز، اوج شکوه سیاسی و اوج بصیرت سیاسی بود تا دشمنانی که دل بسته‌اند در گوشه‌ای از این کشور، کم و زیادی حادث شود و آنان در بوق کنند، ناکام بمانند.

او با تاکید بر این‌که با دقت راهپیمایی شیراز را زیر نظر داشته و حتی یک شعار تفرقه افکنانه را شاهد نبوده است، گفت: این نشان‌دهنده اوج بصیرت و بلوغ یک ملت است؛ شما مردم به‌خوبی مصلحت جامعه و کشور را می‌شناسید و احساساتی نمی‌شوید.

امام جمعه شیراز گفت: اینکه یک ملت در اوج انقلابی‌گری، احساساتی و ابن‌الوقت نباشد و حساب و کتاب بداند و دقیق عمل کند، نشان از عظمت و بصیرت آن ملت دارد.

او با اشاره به شهادت جمعی از پاسداران مرزبان جمهوری اسلامی ایران در روزهای اخیر و ضمن قدردانی از تلاش‌های چهل‌ساله سپاه پاسداران در حفاظت از انقلاب، گفت: طی این چهل سال آنان شهید دادند که انقلاب مانده و حفظ شده است.

امام جمعه شیراز تلاش تمام نیروهای نظامی و انتظامی در این راستا را ارزشمند و مهم توصیف و در عین‌حال تاکید کرد که سپاه در این سال‌ها نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده و در چهل سالگی انقلاب نیز پایداری و استمرار نظام اسلامی را با خون خود مهر کرده‌اند.

او با تصریح اینکه خون این شهدا نشان داد که انقلاب می‌ماند و گام‌های بعدی را محکم‌تر برمی‌دارد، خاطرنشان کرد: به واسطه اینکه نسل جوان باید ادامه دهنده این مسیر باشند، منطق شهدا و شهادت را بیان می‌کنم؛ باید بدانیم که از نگاه شهید، شهادت سعادت است، اما تأسف و دریغ ما از شهید شدن شهدا، به دلیل محروم ماند از خدمات آنان است.

امام جمعه شیراز با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در خصوص شهادت جمعی از پاسداران در حمله تروریستی کوردلان، گفت: ایشان در پیام‌شان هم تبریک و هم تسلیت گفتند؛ شهادت برای شهید تبریک دارد، شهادت پیروزی محسوب می‌شود، همین منطق بود که در تمام این سال‌ها مقابل دشمن ما را حفظ کرد، اگر در زمان وقوع شهادت احساس کنیم ضرر کرده‌ایم، این با منطق شهدا جور نیست.

او گفت: امروز هم تمام کسانی که در مرزها و دیگر نقاط حافظ این نظام هستند، مردان همان صحنه‌ای به‌شمار می‌روند که خرمشهر آزاد شد، ما بر همان عهدی که با خدا، رسول خدا، امام و رهبری بسته‌ایم، پایبندیم و تا آخر بر عهد خود ایستاده‌ایم.

امام جمعه شیراز همچنین اضافه کرد: قطعاً این حوادث از نگاه‌های مختلفی دیده می‌شود، زمانی از نگاه شهید می‌گوئیم سعادت است اما از نگاه مدیریتی باید بررسی شود که اگر کسی قصوری داشته، رسیدگی شود.

امام جمعه زنجان: آمریکا بداند ملت ایران انقلاب‌شان را از جان‌شان بیشتر دوست دارند

امام جمعه زنجان گفت: در ۲۲ بهمن ملت ایران، قدرت نرم و وحدت خودشان را نشان دادند تا آمریکا بداند ملت ایران انقلابشان را از جانشان بیشتر دوست دارند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: دینداری از زحمت و دشواری فراوانی برخوردار است، دشمن شخص مؤمن را با اقدامات و نقشه‌های مختلف تهدید می‌کند اما باید مؤمن ایستادگی کند.

وی با اشاره به الزامات رسیدن به قله سربلندی از منظر مقام معظم رهبری، افزود: این الزامات شامل، تحمل سختی‌ها، همت و تلاش شبانه‌روزی، حفظ استقلال و عزت، نترسیدن از دشمن، است زیرا انقلاب به سادگی به دست نیامده که به راحتی از دست برود و همه باید بدانند هزینه‌های بسیاری برای انقلاب پرداخت شده است.

خاتمی یادآور شد: مسئولان آمریکا بدانند ملت ایران انقلاب‌شان را از جانشان بیشتر دوست دارند چون شهدای بسیاری را برای زنده نگهداشتن انقلاب نثار کرده‌اند، البته پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن به مسئولان نظام نیز این بود که مردم به وظیفه‌شان عمل کردند و حال نوبت شما مسئولان است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن زهر خود را ریخت و ۲۷ نفر از پاسداران وطن را به شهادت رسانند که بزودی شاهد انتقام خون این شهدا خواهیم بود.

امام جمعه بجنورد: سال به سال بر طرفداران انقلاب اسلامی افزوده می‌شود

امام جمعه بجنورد گفت: سال به سال بر طرفداران انقلاب اسلامی افزوده می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در نماز عبادی و سیاسی جمعه، با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن سال جاری افزود: این راهپیمایی رژه ملت ایران در مقابل مستکبران عالم بوده است.

وی بیان کرد: در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال تعداد شرکت کنندگان در بجنورد ۱۱۰ هزار نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد، در شیروان ۳۵ هزار نفر که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد رشد، در اسفراین ۳۰ هزار نفر که در مقایسه با سال قبل ۵۰ درصد رشد، در مانه و سملقان ۱۷ هزار با ۷۰ درصد رشد، در فاروج ۹۴۰۰ نفر با ۵۷ درصد رشد، در راز و جرگلان سه هزار نفر که همانند سال قبل، در گرمه هشت هزار نفر با ۷۷ درصد رشد و در جاجرم ۱۲ هزار نفر با ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری بعد از راهپمایی ۲۲ بهمن، گفت: معظم له فرمودند که من در مقابل ملت ایران تواضع می‌کنم چراکه این ملت، ملت بزرگی است و هر کاری که برای این ملت کرد، باز هم کم است.

خطیب نماز جمعه بجنورد افزود: معلوم می‌شود این انقلاب، با فکر، روح و جان مردم سروکار دارد و در حقیقت مردم وقایع را تحلیل می‌کنند و با تحلیل در صحنه‌ها حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: سخنرانی مقام معظم رهبری سه پیام را به همراه داشت که این پیام‌ها شامل خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر معظم له فرمودند، نظام سلطه‌گر نگران است، پیشنهاد آن عموماً شامل فریب و خدعه است و امروز ملت ایران علاوه بر آمریکا برخی از کشورهای اروپایی را نیز غیر قابل اعتماد می‌داند.

یعقوبی تاکید کرد: بنابراین مسئولان باید جوانب را خوب بسنجند، ما مار گزیده هستیم و دشمن مکاری و وقت کشی کرده است و چقدر زمان مسئولان ما را گرفته است و باید مواظب باشیم تا بار دیگر در تله نیفتیم.

وی علاوه بر آن به حمله انتحاری در استان سیستان و بلوچستان و شهادت تعدادی از هموطنان اشاره کرد و گفت: دشمن از راهپیمایی و حضور مردم کینه داشت و دست به چنین اقدامی زد اما آنها با گرفتن تعدادی از هموطنان نمی‌توانند اراده ملت ایران را سست کنند چراکه این ملت شهدای زیادی را تقدیم دین و انقلاب کرده است.

امام جمعه موقت ورامین: سگ‌بازی حقوق شهروندی نیست، جوانان با سبک زندگی غربی مقابله کنند

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین طی سخنانی ضمن تقدیر از برگزاری مراسم باشکوه فاطمیه به پیام جامع و راهگشاری مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رسانه ملی و سایر رسانه‌ها وظیفه دارند، مدت‌ها درباره این پیام مهم روشنگری کنند و از طرفی جوانان که مخاطب اصلی این پیام هستند، آتش به اختیار در حوزه‌های دیگر به میدان آمده و اجازه ندهند، این پیام به فراموشی سپرده شود.

وی راهپیمایی ۲۲ بهمن را غرورآفرین توصیف کرد و وجود مشکلات در حوزه‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: مردم این مشکلات را به پای نظام ننوشته و آنها را از اشخاص و مدیران مطالبه می‌کنند، مردم اساس انقلاب و نظام را قبول دارند و به هیچ وجه دست از انقلاب بر نمی‌دارند.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: مسئولان و مدیران کشور می‌بایست، فارغ از شعار قدردان مردم باشند، این کشور با سرمایه‌های عظیم نباید برخی از مشکلات موجود را داشته باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کشور گفت: متأسفانه برخی فکر می‌کنند، کلید حل مشکلات کشور به دست آمریکا و غرب است، این تفکر خیانت به اسلام، ایران و انقلاب و شهداست، همان گونه که در طول ۴۰ سال گذشته توانستیم، با وجود این همه تهدید، تحریم و خیانت به پیشرفت دست یابیم، باید بر اصل «ما می توانیم» تکیه کنیم و با الگوگیری از مدیریت‌های جهادی به عزت و پیشرفت دست یابیم.

وی این نظر که مشکلات اقتصادی صرفاً به دلیل تحریم‌هاست، را رد کرد و گفت: برخی علت تحریم‌ها را مقاومت ضد استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمنان می‌دانند و راه حل را زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجه گرگ بیان می‌کنند، که این نظر خطایی نابخشودنی است.

محمودی تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این تلاش‌ها زیان‌های بی جبران اخلاقی، اقتصادی و سیاسی برای کشور و ملت ما دارد، که مقابله با آن اقدامات جهادی و هوشمندانه می‌طلبد، که در این عرصه حضور جوانان بسیار اهمیت دارد.

امام جمعه موقت ورامین از جوانان خواست، به فرمان رهبری لبیک بگویند و افزود: نباید اجازه داد، سبک زندگی اسلامی به سبک زندگی غربی تبدیل شود، متأسفانه آن‌هایی که متصدی این امر بوده و هستند به وظایف خود به درستی عمل نکردند، که عمل می‌کردند، این وضع ما نبود.

محمودی با اشاره به این که یکی از دستاوردهای دولت رعایت حقوق شهروندی اعلام می‌شود، گفت: همه با حقوق شهروندی موافق هستند، اما سگ بازی جزو حقوق شهروندی نیست.

وی با بیان این که بی حجابی، بی حیایی و ولنگاری اخلاقی حقوق شهروندی نیست، گفت: اگر هیچ انگیزه‌ای برای اصلاح این وضع تأسف بار و فلاکت بار وجود ندارد، پس حقوق شهروندی صدها هزار خانواده شهید، جانباز و رزمنده که خون دادند، تا شما در این مسند قرار بگیرند، چه می‌شود، باید جوانان غیرتمند و مردم مؤمن آستین بالا بزنند و با سبک زندگی غربی مقابله و از ارزش‌های انقلابی محافظت کنند.

منبع:ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها