رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 427211

روز قرمز بازارهای جهانی

ساعت24-با انتشار اخبار جدیدی از کاهش رشد اقتصادی جهان، بیشتر بورسهای جهانی در معاملات امروز قرمزپوش شدند.

به گزارش رویترز، شاخص " ام اس سی آی" بورس‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن با وجود صعود در معاملات اولیه در نهایت با زیان ۰.۱ درصدی بسته شد. با رسیدن حجم معاملات مسکن چین به پایین‌ترین سطح هفت ماه اخیر، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۹۱ درصد و شاخص "شانگهای کامپوزیت" چین ۰.۲۲ درصد کاهش یافتند.

در کره جنوبی و تایوان نیز روند بازارهای سهام نزولی بود به گونه‌ای که شاخص " کسپی" بورس سئول و تایوان هر دو ۰.۳ درصد عقب نشستند. در ژاپن نیز پس از آنکه مرکز آمار این کشور اعلام کرد نرخ تورم هنوز با سطح ۲ درصدی هدف‌گذاری شده توسط بانک مرکزی این کشور فاصله دارد، شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ۰.۴ درصد کاهش یافت.

راب کارنل، کارشناس مسائل اقتصادی منطقه آسیا-اقیانوسیه در بانک " آی ان جی" گفت: ترکیبی از رویکرد حمایتی بانک مرکزی آمریکا از بازارهای مالی و پیشرفت در مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا در روزهای آینده احتمالاً به کمک بازارهای سهام خواهد آمد و اشتهای سرمایه‌گذاران به دارایی‌های پر ریسک‌تر را افزایش خواهد داد.

امیدها به حل و فصل مناقشه تجاری بین دو اقتصاد نخست جهان پس از آن افزایش یافته است که برخی منابع آگاه دیروز از امضای شش تفاهمنامه اقدامات دوجانبه بین چین و آمریکا برای کاستن از اختلافات خبر دادند. امروز معاون نخست وزیر چین در کاخ سفید با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، آخرین روند پیشرفت در مذاکرات را بررسی خواهد کرد.

در اروپا، شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن ۰.۸۵ درصد کاهش یافت و شاخص‌های بورس فرانکفورت آلمان و پاریس فرانسه نسبتاً بدون تغییر در مقایسه با روز قبل بسته شدند. در آمریکا، شاخص " داو جونز" ۰.۴ درصد، شاخص " نزدک کامپوزیت" ۰.۳۹ درصد و شاخص " اس اند پی ۵۰۰" ۰.۳۵ درصد کاهش یافتند.

در بازار اوراق، بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه‌داری آمریکا به ۲.۶۸۴۲ واحد کاهش یافت. بازدهی اوراق دو ساله نیز به ۲.۵۲۹ درصد رسید.

بهای هر بشکه نفت خام آمریکا با ۰.۲ درصد کاهش به ۵۶.۸۵ دلار و نفت خام برنت با ۰.۲ درصد کاهش به ۶۶.۹۲ دلار رسید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها