رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457559

فواید کاهو در حفظ قوه بینایی و پیشگیری از سرطان

ساعت 24- کاهو از گروه سبزیجات پهن برگ است که دارای فواید بسیار موثری است.

h4 style="text-align:justify">محققان مصرف کاهو را برای حفظ سلامت بدن توصیه می کنند. در ادامه به برخی فواید این سبزی اشاره می شود.

سم زدایی بدن

کاهو منبع خوب آنتی اکسیدان های نظیر ویتامین A و C است. این سبزی به خروج مواد شیمیایی مضر از بدن کمک می کند. همچنین از هرگونه آسیب رادیکالی پیشگیری می نماید. مصرف منظم ان می تواند موجب کاهش التهاب و فشار اکسایشی شود.

پیشگیری از نابودی استخوان ها

کاهو حاوی ویتامین k است. این ویتامین به خاطر استخوان سازی معروف است. مصرف منظم کاهو می تواند تراکم استخوان ها را تقویت نماید. همچنین از پوکی استخوان پیشگیری می کند.

بهبود سلامت قلب

کاهو حاوی فولات یا اسیدفولیک است از اینرو از تجمع پلاک پیشگیری می کند. همچنین این سبزی حاوی ویتامین های A و C است که به قوی ماندن عروق خونی کمک می کند.

حفظ قوه بینایی

مواد مغذی نظیر ویتامین A، C و کاروتنوئیدها در کاهو وجود دارند. از اینرو در مقابله با اختلالات چشمی مفید است. کمبود این مواد مغذی موجب آب سیاه، آب مروارید و دژنراسیون ماکولا می شود.

درمان مشکلات پوستی

ویتامین A موجود در کاهو به بهبود سلامت پوست کمک می کند. همچنین این سبزی حاوی ویتامین C است که به کلاژن سازی کمک می کند. کلاژن سازی برای داشتن پوست سالم و پیشگیری از از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست موثر است. همچنین این سبزی دارای شاخص گلوکز پایین است که می تواند به درمان آکنه کمک کند.

بهبود سیستم ایمنی

کاهو دارای دو تقویت کننده سیستم ایمنی یعنی ویتامین های A و C است. ویتامین A به تنظیم ژن های مرتبط با علائم خودایمنی کمک می کند. ویتامین C با کاهش التهاب و کمک به بهبود سلامت گوارش از سیستم ایمنی محافظت می کند.

مقابله با سرطان

رنگدانه کلروفیل موجود در کاهو می تواند از سرطان های کبد و روده پیشگیری نماید. این سبزی حاوی آنتی اکسیدان های است که خطر پیشرفت اسیب DNA، فاکتور اصلی سرطان، را کاهش می دهد.

کمک به کاهش وزن

این سبزی تقریبا از لحاظ میزان کربوهیدرات ها صفر است. همچنین حاوی میزان بسیار کم کالری، قند و چربی است. از اینرو برای کاهش وزن مناسب است.

کمک به هضم غذا

کاهو حاوی آب و مواد معدنی است که به هضم آسان کمک می کند. همچنین حاوی فیبر است که موجب بهبود هضم شده و سموم را از بدن دفع می کند.

افزایش روند بارداری سالم

از آنجائیکه کاهو حاوی فولات است به داشتن بارداری سالم کمک کرده و به پیشگیری از انواع نقایص به هنگام تولد کمک می کند.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها