رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462019

عربستان خرید نفت از عراق را تکذیب کرد

ساعت 24- پس از گزارش های اولیه مبنی بر اینکه عربستان در جستجوی صادرات بیش از ۲۰ میلیون بشکه نفت خام از عراق است، شرکت آرامکوی عربستان اعلام کرد به دنبال خرید هیچ نفتی از شرکت دولتی بازاریابی نفت عراق نیست .

style="text-align:justify">به گزارش اویل پرایس، پس از حمله های روز شنبه به تاسیسات حیاتی نفت عربستان گزارش شد که عربستان سعودی در روز پنج شنبه از سازمان دولتی بازاریابی نفت عراق درخواست کرده 20 میلیون بشکه نفت خام برای پالایشگاه‌های عربستان به این کشور بفروشد .

ولی گزارشات بعدی نشان دادند که واحد تجارت شرکت نفت آرامکوی عربستان نفت خام غیر عرب را به مقدار معمول تجارت می کند و به دنبال نفت بیشتر از عراق نیست. این گزارش همچنین خبر درخواست 20 میلیون بشکه نفت از عراق را نادرست اعلام کرد .
به گفته منابع آگاه ، آرامکوی عربستان در نظر دارد نفت غیر عرب بیشتری در اختیار پالایشگاههای خود قرار دهد که طبق قراردادهای مشترک در خارج از عربستان فعالیت می‌کنند .
در روز شنبه تاسیسات پالایش نفت بقیق و میدان نفتی خریص در عربستان سعودی مورد حمله قرار گرفتند که باعث کاهش 5.7 میلیون بشکه از تولید نفت عربستان شد که معادل حدود 5 درصد عرضه جهانی نفت است .
طبق گزارشات رسیده ، شرکت آرامکو 40 درصد تولید از دست رفته را بازگردانده و به مشتریانش اطمینان داده که تمام نفت مورد نیاز خود را طبق قرارداد هایشان دریافت می کنند ولی ممکن است درجات سبک تر نفت جایگزین درجات نفت خام سنگین شود .
عربستان سعودی روز سه شنبه اعلام کرد بازگشت به شرایط معمول تولید احتمالاً کمتر از آنچه تصور می‌شد ، طول می کشد .
این خبر باعث کاهش 6 درصدی قیمت نفت در روز سه شنبه، یک روز پس از رکورد زدن قیمت نفت شد . گزارش واردات نفت خام توسط عربستان ، بزرگترین صادر کننده نفت جهان برای پالایشگاه‌های داخلی، باعث شد قیمت نفت در روز پنجشنبه افزایش یابد .
نفت خام وقت وست تگزاس اینترمدیت با 1.02 درصد افزایش، 58.67 دلار در هر بشکه و نفت برنت با 1.52 درصد، 63.61 دلار به فروش رسید .

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها