رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 466013

ماکرون: مداخله نظامی ترکیه حماقت بود

ساعت 24- رئیس جمهوری فرانسه در تازه‌ترین اظهار نظر درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، این اقدام آنکارا را "حماقت" خواند.

style="text-align:justify">به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در جریان نشست پارلمان اروپا در بروکسل در واکنش به عملیات نظامی ترکیه علیه کردها در مناطق شمالی سوریه اظهار کرد: از شنیدن خبر خروج نیروهای آمریکا و حمله ترکیه غافلگیر شدیم.

وی افزود: مداخله نظامی ترکیه در سوریه "حماقت" بود و در صورت ظهور مجدد داعش در منطقه این آنکارا است که در این ماجرا نقش داشته است.

ماکرون تصریح کرد: از جنگ ترکیه با گروه‌های تروریستی قدردانی می‌کنیم اما نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) گروه تروریستی نیستند. آنچه در شمال سوریه می‌گذرد ثمره اشتباه سنگینی است که از سوی غرب و ناتو سر زده است.

امانوئل ماکرون از ابتکاری مشترک با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس برای ملاقات با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه پس از تعلیق موقت حملات نظامی آنکارا به شمال سوریه خبر داد.

وی در واکنش به خروج نیروهای آمریکا از شمال شرق سوریه نیز تأکید کرد که مثل دیگران از طریق توییتر دریافته که آمریکا تصمیم به عقب کشیدن نیروهایش از سوریه گرفته است.

این مقام فرانسوی در ادامه گفت که از نشست دسامبر ناتو در لندن برای بازخواست اردوغان در رابطه با حمله به سوریه استفاده خواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها