رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 472577

جو بایدن: پسرم هیچ کار اشتباهی نکرده

ساعت24-جو بایدن در اظهاراتی به دفاع از پسرش در برابر اتهامات مطرح شده از سوی دونالد ترامپ پرداخت.

جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری پیشتاز در حزب دموکرات آمریکا در مصاحبه‌ای در دفاع از هانتر بایدن، پسرش از بابت متهم شدن به فساد احتمالی در زمان عضویت در هیات مدیره شرکت گاز دولتی "بوریسما" در اوکراین گفت: شاید حضور پسر من در هیات مدیره شرکتهای خارجی بد به نظر برسد اما او هیچ کار اشتباهی انجام نداده است.

بایدن در مصاحبه با رسانه "تله‌موندو" خاطر نشان کرد: مساله حضور پسر من در هیات مدیره این شرکت اوکراینی تنها در ظاهر بد به نظر میرسد در حالی که در آن اصلا اشتباهی وجود نداشته و کاملا با کار یک رئیس جمهور در گروکشی کمک ۴۰۰ میلیون دلاری به ارتش اوکراین همزمان با از بین رفتن جان اوکراینی‌ها فرق می‌کند. این یک اقدام "مجرمانه" محسوب می‌شود.

در جریان مناقشه مربوط به اوکراین، ابتدا رئیس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی‌اش در ماه ژوئیه از او خواست درباره فساد احتمالی مرتبط با پسر بایدن در زمان حضورش در هیات مدیره این شرکت اوکراینی تحقیقات انجام دهد.

تا کنون شواهدی مبنی بر دست داشتن بایدن و پسرش در فساد در اوکراین به دست نیامده است.

جو بایدن، در پاسخ به سوالی درباره این که آیا حضور پسرش در هیات مدیره این شرکت امری اشتباه محسوب می شود و اصلا کاری قانونی بوده، شدیدا از پسرش دفاع کرد.

او گفت: هیچ چیزی وجود ندارد که نشان دهد او کاری غیرقانونی انجام داده است. در اینجا من قصد ندارم باعث شوم توجه از مجرم اصلی منحرف شود و می‌دانم که شما هم قصد انجام این کار را ندارید.

از سوی دیگر جو بایدن در ویدیویی که برای کمپین تبلیغاتی‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری منتشر کرده، به موضوع مضحکه واقع شدن دونالد ترامپ در جریان نشست سران ناتو در شهر لندن نزد چند تن از رهبران جهان از جمله نخست وزیر کانادا اشاره و از این مساله انتقاد کرد.

او در این ویدیوی تبلیغاتی خود بخشی از تصاویری ضبط شده از اجلاس سران ناتو در انگلیس را منتشر کرد که در آن جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در گفتگو با چند تن دیگر از رهبران کشورها درباره کنفرانس‌های خبری ترامپ لطیفه می‌گوید.

در این ویدیوی کمپین جو بایدن گفته می‌شود: جهان دارد به رئیس جمهور شما میخندد. ما نیاز به رهبری داریم که مورد احترام جهان باشد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها