رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473377

ترامپ فرمان جدید صادر کرد

ساعت24- کاخ سفید اعلام کرد، دونالد ترامپ قرار است امروز چهارشنبه با امضای یک فرمان اجرایی دستور به مقابله با "یهودی‌ستیزی" در پردیس‌های دانشگاههای این کشور را بدهد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر اساس گفته سه مقام آمریکایی، این فرمان که احتمالا با انتقادهای حامیان آزادی بیان مواجه خواهد شد، قرار است تعریف دولت فدرال از یهودی ستیزی را گسترش بدهد و توصیه به در نظر گرفتن این تعریف برای اجرای قوانین مقابله با تبعیض در پردیس های دانشگاهی کند.

اخیرا چند گروه یهودی در آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را متهم کردند به این که در یک سخنرانی خود در محل اجلاس شورای اسرائیلی-آمریکایی اظهاراتی یهودی‌ستیزانه مطرح کرده است.

گزارش شده که ترامپ در فرمان مذکور قصد دارد از وزارت آموزش آمریکا بخواهد تعریف ارائه شده از سوی "ائتلاف بین‌المللی یادبود هولوکاست" از مساله یهودی‌ستیزی را به هنگام ارزیابی شکایتهای مبتنی بر بند ششم قانون حقوق مدنی در ارتباط با مساله تبعیض در نظر بگیرد.

این بند قانونی هر گونه اعمال تبعیض علیه اشخاص بر مبنای نژاد، رنگ پوست و وطن اصلی را در محل کالجها و دانشگاههایی که بودجه فدرال دریافت می کنند ممنوع کرده است. یک مقام آمریکایی که نامش را فاش نکرد گفت، دستور ترامپ قرار است صراحتا بخواهد که بند ششم این قانون در قبال مساله مقابله با یهودی‌ستیزی از تعریف ارائه شده از سوی ائتلاف بین المللی یادبود هولوکاست استفاده کند.

در این تعریف عنوان شده که "یهودی‌ستیزی شامل هدف گرفتن اسرائیل می‌شود".

یک مقام دیگر آمریکایی گفت، این دستور به دنبال این نیست که آزادی بیان را محدود کند و هدفش سرکوب جنبشهای تحریم اسرائیل در راستای حمایت از فلسطینی ها نیز نیست.

جنبش تحریم رژیم صهیونیستی از جمله با خودداری از خرید کالاهای تولید شده از سوی این رژیم و خودداری از سرمایه‌گذاری در شرکتهای آن، در آمریکا رو به گسترش است.

یک مقام سوم آمریکایی هم اظهار کرد، دستور رئیس جمهور آمریکا هدفش پاسخ به افزایش هشدار دهنده تعداد حوادث یهودی ستیزانه در پردیس های دانشگاهی بوده و میخواهد دانشجویان یهودی که به خاطر مذهبشان مورد تبعیض قرار گرفته اند از تدابیر حمایتی که سیاهپوستان قربانی نژادپرستی برخوردارند، بهره ببرند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها